P0

Svarbu, Uostas ir jūra

Paskelbė molų rekonstrukcijos konkursą (5)

Avatar

Martynas Vainorius
2020-01-28


Uosto direkcija antradienį paskelbė uosto molų ir dalies Kuršių nerijos šlaito tvirtinimo darbų rangos konkursą.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Tarptautiniame konkurse pasiūlymų bus laukiama iki kovo vidurio.

Laikinasis Uosto direkcijos vadovas Vidmantas Paukštė buvo sakęs, kad šiuos darbus būtina užbaigti iki 2023 m. birželio, nes tada baigiasi Europos Sąjungos finansavimo laikotarpis, iš kurio lėšų bus skiriama parama ir šiam projektui.

„Rekonstrukcijos metu numatoma sustiprinti esamą pietinį ir šiaurinį bangolaužius, nekeičiant jų konfigūracijos. Abu molai bus paaukštinti, dalyje hidrotechninių statinių bus įrengtos atraminės sienutės“, – ketvirtadienį išplatintame pranešime cituojamas V. Paukštė.

Klaipėdos uosto taryba dar 2018 m. vasarį buvo priėmusi sprendimą, kurį iš galimų uosto vartų rekonstrukcijos variantų rinktis – buvo nutarta tvarkyti dabartinius molai jų neilginant ir nekeičiant padėties. Vėliau tam pritarė ir Uosto plėtojimo taryba.

Teigta, kad šis beveik penkis kartus pigesnis variantas nei kita rimčiausiai narinėta alternatyva, taip pat leis į uostą įvesti pačius didžiausius į Baltijos jūrą galinčius įplaukti laivus (15,2 m grimzlės), o laivų eismo ribojimo parų skaičius per metus sumažės beveik trečdaliu. Be to, šis variantas be jokių kliūčių leistų plėtoti ir išorinio uosto projektą. Tada skelbta, kad toks rekonstrukcijos variantas gali atsieti apie 41,8 mln. eurų. Susisiekimo ministerija, prieš keletą savaičių platindama pranešimą spaudai apie būsimas investicijas į uosto plėtrą minėjo jau 57,4 mln. eurų sumą, kurios gali prireikti molų rekonstruckijai.

Anot direkcijos, esama Klaipėdos uosto įplaukos infrastruktūra užtikrina, kad ramaus oro sąlygomis uosto įplaukos kanalo techniniai parametrai yra tinkami visiems laivams saugiai įplaukti į uostą. Tačiau, esant didesniam bangavimui, siekiant užtikrinti saugumą, laivų įplaukimams į uostą yra taikomi apribojimai, ypač didiesiems laivams. Kadangi pastaraisiais metais į uostą atplaukia vis daugiau didesnių parametrų laivų, dėl nepalankių meteorologinių sąlygų ilgėja laivų eismo ribojimo laikas, tad atitinkamai ilgėja visos krovinių logistikos grandinės laikas. Planuojama, kad po rekonstrukcijos turėtų sumažėti dienų, kai dėl oro sąlygų ilgesni kaip 250 metrų laivai negali patekti į uosto akvatoriją – taip padidės ir laivybos uoste saugumas, ir logistinės grandinės efektyvumas.

„Pagrindinė molų funkcija – saugoti uosto įplaukos kanalą nuo išorinių jūros veiksnių. Tačiau puikiai suvokiame, kad daugybę metų molai turi ir socialinę funkciją – jie yra klaipėdiečių bei miesto svečių traukos objektai. Kad po rekonstrukcijos saulėlydžius jūroje žmonės galėtų stebėti patogiau, yra numatyta ant pietinio molo įrengti ir apžvalgos aikšteles gyventojams“, – teigia V. Paukštė.

Šiaurinis molas buvo statomas nuo 1834 iki 1884 m., o pietinis – nuo 1847 iki 1861 m. Dabartinis pietinio bangolaužio ilgis – 1 374 m, o šiaurinio – 733 m. Antstato konstrukcija įrengta iš akmenų, supiltų tarp medinių polių. Viršvandeninė dalis sumūryta iš akmenų, vėliau apibetonuota.


Straipsnio vidus 10 pastraipa kompas

2020-01-28

5 komentarai apie “Paskelbė molų rekonstrukcijos konkursą”

  1. Ant pietinio molo apžvalgos aikštelės? Palydesi saulutė ,o kaip atgal ,gal vandens dviračiais Klaipėda ? Antanas

  2. O iš kur jūs čia ištraukėte, kad išorinį uostą statys? Nemokate skaityti, žmonės 🙂 Gi rašo, kad MOLUS REKONSTRUOS, ne UOSTĄ STATYS 🙂

  3. LRB bendrasis planas dar neparengtas, nėra nei strateginio poveikio aplinkai vertinimo, nei poveikio aplinkai nei ūkinės veiklos vertinimo ir viešai teigiama, kad TIK IŠSAMIAI viską atlikus ir suskaičiavus kaštų ir naudos analizę bus galutinai apsispręsta kur bus išorinis uostas ( Butingėje ar I Melnragėje) tačiau tuo pačiu metu, Uosto taryba labai rimtai išnagrinėjo ir nutarė – taip nedarysim. Piginam penkis kartus ir varom kol dar nepasibaigė Grigeo skandaliukas ( gal tyčia tam ir sukurtas) ir dar sėdi „nieko negalintis“ Grubliauskas mero kėdėje. Mes, uosto taryba, geriečiai – laivų skaičius per metus sumažės beveik trečdaliu tačiau be jokių problemų galėsim plėtoti ir išorinio uosto projektą. Susisiekimo ministerija minėjo 57,4 mln. eurų sumą, kurios gali prireikti molų rekonstruckijai. Čia be tų, 352 mln. – jau skirtų ekvatorijos ir krantų gilinimui?

  4. Zmoniu mazeja. Jie isorini uosta statys. Tai istikro plaus ir vogs mokesciu moketoju pinigus. Ka cia vez. Nebent atliekas ir leis laidoti. Mazai dar tarsis. Verslininkams buvo leista uztersti visus vandens telkinius . Ir gauti milionus pelno

    • Tas negrazu, kad pietiniam padarys aikstele, vel gi kad keltas rinktusi pinigus is varganu zmoniu, o kodel sunku siauriniame mole padaryt normalia aikste su graziu svyturiu ir normaliu dviraciu taku nuo centro nuvaziuot i mola! Turizmo nori, o kad padaryti paprasta takeli ir va atrakcija o ne su masinom vaziuot prie molo!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt