P0

Sportas

Perspektyvi krepšininkė: „Man svarbi bendruomenė”

Atvira Klaipėda

Atvira Klaipėda
2020-06-30


Keturiolikmetė Saulė Globytė siekia tapti profesionalia krepšininke. Mergina treniruojasi kasdien, septynerius metus lanko krepšinį, jau beveik metus kas antrą dieną sportuoja su „Apelsino“ sveikatingumo specialiste Sigita Mostavičiūte, tikslingai dirba su asmeniniu krepšinio treneriu.

Saulė sako į „Apelsiną“ atėjusi norėdama sustiprėti ir pagerinti rezultatyvumą krepšinyje.

Klubas dalinasi su S. Globyte ir jos trenere parengtu interviu.

Kada ir kodėl pradėjai sportuoti sveikatingumo klube „Apelsinas“?

Į „Apelsiną“ pirmą kartą atėjau beveik prieš metus – praėjusių metų rugpjūčio pabaigoje. Mano tėtis sportavo PC „Vingis“ esančiame klube, jis žinojo, kad čia draugiška aplinka, pasitikėjo treneriais, todėl ir mane atvedė. Sportuoti pradėjau, nes labai norėjau sustiprėti ir priaugti svorio, turėti daugiaui raumenų.

Kaip išsirinkai savo asmeninį trenerį? Ar esi patenkinta pasirinkimu?

Septynerius metus lankau krepšinį – tai didžiausias mano hobis ir gyvenimo dalis, nes ateityje siekiu tapti profesionalia krepšininke. Ieškojau tokio trenerio, kuris išmanytų, kaip geriausiai paruošti mane krepšiniui, ir padėtų pasiekti savo tikslų. Pasirinkau Sigitą būtent dėl to, kad ji turi patirties krepšinyje. Sigita yra labai gera trenerė ir man ypač svarbus žmogus, kaip šeima ir kaip dar viena mama. Mes visada kalbamės, trenerė man duoda daug gerų patarimų ne tik apie tai, kas susiję su sportu ir krepšiniu, bet ir kasdienybe, gyvenimiškomis situacijomis.

Kokių rezultatų pasiekei, kas buvo smagiausia ir kas sunkiausia?

Jaučiuosi daug labiau sustiprėjusi nei prieš pradedant sportuoti. Smagiausia tai, kad dabar dar geriau sekasi žaisti krepšinį – lengviau daryti pratimus, derinasi judesiai, kuriuos darau „Apelsine“ ir per krepšinio treniruotes, drąsiai jaučiuosi atlikdama įsiveržimus ir brovimąsi link krepšio. Pasitikiu savo jėgomis krepšinio aikštelėje, nes žinau, kad pavyks visi judesiai ir išvengsiu traumų – treniruotės su Sigita užtikrina, kad jų nebūtų. Labai sunku buvo priaugti svorio, bet laikantis mitybos ir treniruočių režimo, man pavyko priaugti šešis kilogramus.

Kiek kartų per savaitę sportuoji, ar pavyksta atrasti laiko papildomoms treniruotėms?

Pradėjau sportuoti nuo 3–4 kartų per savaitę ir niekas nepasikeitė – tiek kartų sportuoju ir toliau. Laiką pavyksta suderinti, nes suprantu, kad man svarbi kiekviena treniruotė – dar nė vienos nesu praleidusi nei su Sigita, nei su savo krepšinio komanda. Po karantino užsiėmimai su krepšinio komanda vis dar nevyksta, o aš nenoriu prarasti sportinės formos, todėl dar papildomai sportuoju su krepšinio asmeniniu treneriu, išeinu į kiemą su draugais pamėtyti į krepšį. Treniruojuosi kasdien: vieną dieną sportuoju „Apelsine“ ir skiriu bendrai fizinei jėgai, o kitą – su krepšinio treneriu.

Kaip jautiesi sportuodama „Apelsine“?

Iš pradžių buvo nedrąsu, bet kai su visais susidraugavau, jaučiuosi puikiai. Man svarbi bendruomenė – tiek „Apelsine“, tiek ir krepšinio komandoje visi labai draugiški ir geranoriški. Klubą vertinu labai gerai, Sigita ypač pasitikiu, o ir su kitais treneriais susidraugavau.

Sigita Mostavičiūtė: „Saulės fizinis pasirengimas tik atėjus sportuoti į „Apelsiną“ buvo labai silpnas – jaunas, fiziškai tik pradėjęs formuotis žmogus, kuris dar neturėjo bazinių gebėjimų atlikti judesius. Labai geri duomenys krepšiniui ir aukštas ūgis, bet dar nesuformuotas raumenynas: jeigu nesustiprėtų, tai tik laiko klausimas, kada traumos sustabdytų tobulėjimą ir vystymąsi. Fizinė Saulės būklė padiktavo sporto tikslus: sustiprinti visą kūną, išmokti teisingai atlikti pratimus ir judesius, kurie padėtų merginai geriau žaisti krepšinį, tobulėti ir siekti profesionalios krepšininkės karjeros ateityje”.

Kokius metodus taikote treniruočių metu ir kokias Saulės savybes lavinate?

Man svarbiausia, kad kiekvienas sportuojantis žmogus žinotų, kodėl atlieka jam individualiai skirtus pratimus, suprastų jų priežastį bei vertę – tikslinga informacija padeda treniruotis su dviguba jėga ir motyvacija. Su Saule stengiuosi būtent tai ir įgyvendinti, kad ji sustiprėtų ne tik fiziškai, bet ir įgytų žinių apie žmogaus kūną – jaunai sportininkei šios žinios padės siekti tikslų asmeniniame tobulėjime bei krepšinio karjeroje. Jėga, atlikimo technika, ištvermė – tai tik keletas lavinamų savybių, kurias galima paminėti, nes į sportuojantį žmogų turime žiūrėti kaip į visumą, matyti didesnį paveikslą. Paprastas pavyzdys: žmogus skundžiasi apatinės nugaros skausmais – pratestavus ir pažiūrėjus atidžiau, nustatome, kad sėdmens raumenys neaktyvūs, šlaunies galiniai raumenys silpni, pilvo presas taip pat silpnas; sustiprinus reikiamas vietas, nuimama apkrova nuo stuburo ir skausmo kaip nebūta.

Koks tavo, kaip trenerės, ryšys su komandiniais sporto užsiėmimais bei krepšiniu?

Mano asmeninė patirtis su sportu prasidėjo nuo tinklinio, taip pat esu žaidusi krepšinį bei plaukusi laisvu stiliumi komandoje, kai mokiausi vidurinėje mokykloje JAV. Man krepšinis, kaip ir daugeliui lietuvių, yra didžiausia aistra. Studijos Londone ir kryptingas pasirinkimas gilintis į krepšinio techniką lėmė tolimesnes mokslo kryptis JK universitete studijuojant fizinį, techninį, taktinį ir psichologinį jaunųjų elitinių krepšininkų profilį. Vėliau įgytas žinias panaudojau dirbdama tarptautineje krepšinio agentūroje, kur pagrindinė užduotis buvo padėti atsiskleisti talentingiems krepšininkams ir vystyti jų karjeras profesionaliame krepšinyje.

Ar sportas formuoja augančio organizmo fizines savybes, kada jau galima ir verta pradėti sportuoti?

Sportas, papildomas fizinis aktyvumas bei pasirengimas padeda susiformuoti augančio žmogaus organizmui, kūnui, judesiui, visam raumenynui. Jaunuoliui, kuris nuo mažų dienų sportuoja, lengviau išmokti bet kurios dominančios sporto šakos technikas. Kuo vaikas ar paauglys anksčiau pradės sportuoti, tuo naudingiau! Juk komandinis sportas padeda sustiprėti
ne tik fiziškai bet ir formuoja socialinius įgūdžius.

Kokių rezultatų pasiekėte, sportuodamos kartu su Saule?

Su Saule mes jau tapome komanda – su manimi mergina mokosi darbo etikos, požiūrio, nusiteikimo, visko, kas būtų iš jos reikalaujama aukščiausio lygio komandose, o jaunai asmenybei tai padės bet kurioje gyvenimo srityje. Saulė stiprėja ir keičiasi visapusiškai.

Pažiūrėjus į apimtis, per 9 mėnesius ji priaugo 5,6 kg, klubų apimtis padidėjo 7 cm, šlaunų – net 9 cm, o liemens – 5 cm. Tai labai didelis pasiekimas, o nuosekliai treniruojantis, rezultatai tik gerės. Saulė visus pratimus ir judesius atlieka užtikrintai, su pasitikėjimu, greitai mokosi, o man, kaip trenerei, tik malonumas dirbti su tokiu motyvuotu jaunu žmogumi.

Kuo svarbus bendravimas treniruočių metu?

Labai svarbi yra mūsų tarpusavio komunikacija: Saulė man pasako, kaip jaučiasi pati ir kaip treniruotės metu jaučia savo kūną. Bendravimas padeda susitvarkyti su nuovargiu, raumenų  skausmu, emocijomis, laimėjimais ir pralaimėjimais. Mums abiems kiekviena akimirka, pašnekesys ir atliktas pratimas yra pamoka: Saulei – kaip priimti informaciją, man – kaip ją pateikti kuo paprasčiau, žaismingiau, bet tuo pačiu informatyviai, įdomiai ir efektyviai.

Kodėl sportas su asmeniniu treneriu reikalingas tiems, kurie užsiima papildomomis sporto veiklomis (futbolas, tinklinis, krepšinis, tenisas, šokiai ir kt.)?

Sporte, ypač komandiniuose žaidimuose, treneriui yra sunku suteikti daug dėmesio kiekvienam individualiai. „Apelsino“ sveikatingumo specialistas visą dėmesį skiria vien tik savo klientui, nesvarbu, kokia tai būtų sporto šaka. Mes atsižvelgiame į tai, kokias savybes lavinti reikia būtent sportuojančiam žmogui asmeniškai, o ne visai komandai bendrai. Kiekvienam, ar jis žaistų tenisą, futbolą ar šoktų salsą, palinkėsiu patirti tą laimės jausmą ir malonumą užsiimti savo mėgstama veikla, kai esi fiziškai tam pasiruošęs. Nauda be galo didelė!

Kiek treniruočių su asmeniniu treneriu reikėtų skirti papildomai prie kitų aktyvių užsiėmimų?

Treniruočių skaičius labai individualus, juk svarbu atsižvelgti į sportuojančiojo dienotvarkę. Visgi, atradus laiko vienai papildomai treniruotei, galima atrasti laiko ir dviems kartams per savaitę, o jeigu rungtynių grafikas leis, visuomet atsiras laiko ir trečiai treniruotei. Stiprus, subalansuotas kūnas yra labai galingas užtaisas ne tik sporte bet ir gyvenime!


2020-06-30

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Bangų g. 5A (3 aukštas)
Klaipėda, LT-91250
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt