P0

Transportas

Kelionių balandį daugėjo

Andrius Samuilovas, laikinasis VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius
2021-05-05


„Atviroje Klaipėdoje“ nuo metų pradžios reguliariai publikuojame kelionių ataskaitas (sausis, vasaris, kovas). Dabar jau turime ir balandžio kelionių autobusais, lengvaisiais automobiliais (viename pjūvyje), dviračiais (dvejuose pjūviuose) duomenis.

Yra dvi naujienos: kelionių skaičius augo; ryškėjo kelionių skaičiaus svyravimas atskiromis dienomis.

Autobusais važiavo dažniau

Darbo dienų kelionių skaičius balandį Klaipėdos viešojo transporto sistemoje nuosekliai augo.

Norminė aplinka buvo stabili, tad šį augimą galime aiškinti tuo, kad klaipėdiečiai savo pačių apsisprendimu dažniau „išeidavo iš karantino“ didindami fizinių kontaktų skaičių. Tačiau šis kelionių augimas neturėjo sprogstamojo pobūdžio, iš esmės tik tęsėsi nuo sausio pabaigos stebima nuosaikiai teigiama dinamika.

Kelionių duomenys pagal bilietų rūšis rodo išlikusį pasislinkimą į vienkartinių bilietų naudojimą. Iki karantino 2019-2020 metų pradžioje 55 proc. kelionių buvo atliktos su terminuotu mėnesio ir ilgesnio galiojimo bilietu. Šiuo metu daugiau pusės kelionių – su vienkartiniu bilietu. Nebūdami tikri, kaip keisis gyvenimo režimas, keleiviai mažiau linkę investuoti į ilgesnio termino bilietus.

Tačiau reikia pastebėti, kad balandžio mėnesį ilgesnio galiojimo laiko bilietų dalis nežymiai paaugo – užtikrintumo ateitimi bendruomenėje vos padaugėjo.

Kitas esminis skirtumas – karantinas padeda pamiršti popierinius bilietus. Kioskuose jais prekiaujama, bet trumpalaikių 1/3/7 dienų bilietų, e. piniginės ar QR telefone skaičiai smarkiai išaugo. Šie atsiskaitymo už kelionę būdai ir toliau populiarėja dėl mažesnės kainos bei saugesnio ir patogesnio įsigijimo internetu, be lankymosi fizinėje pildymo vietoje ar naudojant grynus pinigus.

Transporto straipsnių vidus kompas

Balandis – permainingas mėnuo

Balandį tradiciškai prasideda sodų sezonas, dažniau važiuojama ir prie jūros. Tačiau tos kelionės yra netolygios.

Iki pandemijos mums nebuvo labai svarbu, ar reise yra 20, ar 40 keleivių – visi telpa – dabar privalome laikytis salono užpildymo apribojimų. Balandį buvo reisų, kai teko riboti keleivių lipimą į autobusą.

Problema ta, kad kelionių į sodus intensyvumas priklauso nuo daugelio faktorių, kurių mes negalime iki galo įvertinti. Oras, sodo darbų terminai, sezoninis dirbančiųjų persikraustymas į sodus ir jų kasdieninės kelionės sukuria tokius iššūkius, su kuriais tobulai susitvarkyti galėtų nebent iškviečiamo taksi režimu dirbantis viešasis transportas.

Panaši problema yra ir pajūrio kryptyje. Per darganotas balandžio 10 – 11 dienas (savaitgalis) 4 ir 6 maršrutų autobusų keleivių iš viso turėjome 10 600, tai po savaitės, esant geriems orams per dvi dienas prie jūros važiavo jau 14 tūkstančių keleivių. O jau paskutinįjį balandžio savaitgalį prie jūros važiuojančiųjų vėl sumažėjo. O mūsų galimybės taip greitai kaitalioti ridos apimtis yra ribotos.

Apibendrinant, mūsų sukaupta prognostinė ekspertizė – ir geranoriškas vežėjų pasirengimas reaguoti į mūsų prašymus kuo operatyviau – leido išlaikyti ir susisiekimo kokybę, ir kelionės saugumo parametrus.

Dviračių eismas intensyvesnis, lengvųjų – stabilus

Augo ir dviračių eismas pagrindinėje jų magistralėje Taikos prospekto – Herkaus Manto gatvės ašyje. To augimo negalima paaiškinti vien sezoniniu efektu: šiemet balandį dviračių eismas intensyvesnis nei pernai gegužę.

Pirmą kartą nuo metų pradžios stabtelėjo lengvųjų automobilių eismo augimas. Matuojame eismo intensyvumą Taikos prospekte ties Naikupės /
Debreceno gatve, šis pjūvis neblogai atspindi bendrąjį kelių transporto judėjimą. O kadangi liūto dalį tame eisme sudaro lengvieji automobiliai, su nedidele korekcija į mažesnę pusę taip galime vertinti ir jų kiekį.

Šie skaičiai išlieka dideli: lyginant su sausio mėnesiu, balandį šią atkarpą pravažiavo beveik 100 tūkstančių transporto priemonių daugiau.

Duomenys rodo, jog klaipėdiečiai apskritai balandį daugiau judėjo; vadinasi – ir daugiau kontaktavo.

Atsargumo neturime pamiršti

Balandžio pabaigoje sergamumo Covid-19 skaičiai Klaipėdoje ėmė didėti augant tiek bendrajam šalies susirgimų skaičiui, tiek gausėjant fiziniams klaipėdiečių kontaktams, kuriuos ir atspindi šie mobilumo duomenys.

Balandžio – gegužės mėnesių sąvartoje sergamumas mieste jau viršijo epidemiologiškai reikšmingą 200/100 000/14 rodiklį. Todėl yra prasmė priminti viešojo transporto keleiviams saugios kelionės patarimus.

Įlipkite pro priekines duris, išlipkite per kitas. Taip išvengsite priešpriešinio keleivių srauto, o visos atidaromos durys leis geriau vėdintis salonui.

Važiuodami priemiesčio maršrutu už kelionę atsiskaitykite su e. bilieto kortele ir papildytais pinigais, dvejų bilieto glaudimų (įlipę ir išlipdami) būdu. Taip jums nereikės kontaktuoti su vairuotoju ir naudotis grynaisiais pinigais, sutaupysite kelionei, nelygu važiuotas atstumas, nuo 10 iki 30 centų.

Ir, suprantama, nepamirškite laikytis jau įprastų (kaukės, rankų dezinfekcija, distancija) savęs ir aplinkinių saugojimo būdų.


    2021-05-05

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Puslapio taisyklės. 

    Redakcijos adresas: Bangų g. 5A-3C, Klaipėda, LT-91250, Tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt