Pirmąja elektrine kregžde Klaipėdos uoste gali tapti „Smiltynės perkėlos” keltas

Svarbu, Uostas ir jūra

Kritikuota dėl to, kad keleivius ir automobilius per Kuršių marias kelia dyzeliniai varikliais varomais keltais taip padidindama oro taršą Klaipėdos miesto centre, valstybės valdoma AB „Smiltynės perkėla” užsakė elektra varomo keleivinio kelto įsigijimo ir panaudojimo galimybių studiją.

Sutartis dėl tokios studijos parengimo pasirašyta su Klaipėdoje registruota antrine Vakarų laivų gamyklos įmone „Western Baltic Engineering”.

Pernai liepą Vakarų Baltijos laivų statykloje buvo pakrikštytas naujas 6,5 mln. eurų atsiėjęs dyzelinis Smiltynės perkėlos keltas „Klaipėda“. Martyno Vainoriaus nuotr.

Studija turėtų būti parengta iki birželio vidurio. Norima, kad elektrinis laivas galėtų perkelti 300 keleivių ir 160 dviračių, galėtų dirbti ledo sluoksniui mariose esant iki 30 cm. 

Studijos tikslas – išsiaiškinti ir nustatyti technines bei ekonomines galimybes „Smiltynės perkėlai” įsigyti ir eksploatuoti elektra varomą keltą. O taip pat – nustatyti preliminarią  jo statybos ir infrastruktūros krante įrengimo kainą, įvertinti poveikį aplinkai ir ekonominį efektyvumą – t. y. atlikti kaštų ir naudos analizę.

„Didėjantis laivų eismo intensyvumas, ne visada subalansuota ir darni laivybos plėtra Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste, laivų skaičiaus didėjimas ir dėl to didėjantis teršalų (azoto oksidų, kietųjų dalelių, anglies monoksido, sieros, sunkiųjų metalų ir kt.) kiekis, laivų išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio didėjimas, priklausomybė nuo naftos ir jos produktų, neigiamas poveikis aplinkai ir daugybė kitų veiksmų skatina ieškoti alternatyvių sprendimo būdų laivybos sektoriaus problemoms spręsti”, – taip apibūdinami studijos poreikį lemiantys veiksniai.

Dokumentuose taip pat teigiama, kad Lietuvoje verslo susidomėjimas elektra varomais laivais yra vangus. Pabrėžiami tokių laivų statybos iniciatyvos koordinacijos, jų įkrovimo infrastruktūros įsigijimų skatinimo stoka.

Pernai liepą Vakarų Baltijos laivų statykloje buvo pakrikštytas naujas 6,5 mln. eurų atsiėjęs dyzelinis Smiltynės perkėlos keltas „Klaipėda“. Tada paklaustas, kodėl pasirinko statyti dyzelinu varomą keltą, įmonės vadovas Mindaugas Čiakas teigė, jog dyzeliniai varikliai tobulėja, o šio kelto dyzelinės jėgainės atitinka aukščiausius gamtosauginius reikalavimus. M. Čiakas tada taip pat užsiminė, jog ateityje planuojama dar vieno, galbūt jau elektra varomo kelto statyba.

Tuo metu Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, kurianti „Žalioji uosto koncepciją”, neseniai paskelbė dyzelinio šiukšlių surinkimo laivo statybos techninių specifikacijų projektą ir laukia pastabų bei pasiūlymų.

Gruodį buvo pranešta, kad „Western Baltic Engineering“ inžinierių komanda sukūrė elektrinį baržų stūmiką. 2019-ųjų pabaigoje ši bendrovė pristatė autonominio elektra varomo kelto dizaino prototipą. Tada skelbta, kad toks keltas galėtų gabenti apie 600 žmonių ir 40 lengvųjų automobilių arba 1 000 keleivių vienu metu. Laivo judėjimo greitis siektų iki 12 mazgų (apie 21 km/h).

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Smiltynėje iškilęs radaro bokštas - saugesnei laivybai

Iš Klaipėdos besikeliant Naujosios Smiltynės perkėlos keltais akis užkliūva už Smiltynės pusėje atsiradusio neįprasto statinio. Šiomis dienomis čia iškilo radiolokacinės ...
2024-03-08
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Statys elektrinį keltą

Vakarų laivų gamyklos (VLG) įmonių grupei priklausanti Vakarų Baltijos laivų statykla (VBLS) pasirašė sutartį su Norvegijos bendrove „Torghatten Nord AS“ ...
2024-03-07
Skaityti daugiau

Spyglys

„Smiltynės perkėlai” ir 5 m/s vėjas yra baisus*

Stovi, šąla trečiadienio popietę ant Kuršių marių kranto Smiltynėje, prie Senosios perkėlos, minia žmonių: laukia nesulaukia kelto. Regis, ir oras ...
2024-02-07
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This