„Klasco” apskundė teismui ir aukščiausią Klaipėdos valdžią

Svarbu, Uostas ir jūra

Gana daug skundų dėl jai nepalankių įvairių institucijų sprendimų teismams teikiančios Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos („Klasco”) teisininkų rankos priėjo ir prie aukščiausios Klaipėdos valdžios – miesto Tarybos.

Kompanija siekia, kad Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmai panaikintų šį balandį miesto Tarybos priimtą sprendimą nepritarti „Klasco” planuojamai naujai ūkinei veiklai.

Martyno Vainoriaus nuotr.
Kam nepritarė?

Pagal parengtus dokumentus „Klasco” norėjo didinti metalo laužo krovos ir sandėliavimo pajėgumus, o tokią krovą perkelti iš 6 ir 7 krantinės į 8 ir 9 (tarp S. Dariaus ir S. Girėno gatvės ir Vitės mokyklos stadiono).

Taip pat planuota fosforitų, perlito, gipso anhidrito, klinkerio, geležies šlako, geležies silikato, birių trąšų ir grūdinių kultūrų krova bei sandėliavimas prie 10 ir 11 krantinių.

Miestą valdžią išreikšti nepritarimą tokiems planams buvo paprašiusios Klaipėdos bendruomenių asociacija ir asociacija KIDE. Veliau Savivaldybės administracija parengė miesto Tarybos sprendimo projektą, kuriuo būtų išreikštas nepritarimas šiems „Klasco” krovos planams.

Tarybos posėdžio metu už tokį sprendimą balsavo 25 politikai, susilaikė tik visuomeninio rinkimų komiteto „Titov ir teisingumas“ atstovai Ela Andrejeva ir Jurij Šeršniov bei Judita Simonavičiūtė. Posėdyje nedalyvavo Laima Juknienė, Elida Mantulova ir Arūnas Tuma.

„Politikai neturi reikiamos kompetencijos”

Tačiau „Klasco” su tokiu miesto valdžios verdiktu nesusitaikė ir jį apskundė Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams prašydama, kad politikų sprendimas būtų panaikintas.

Miesto Taryba kartu su atsiliepimu teismui buvo pateikusi prašymą į bylą trečiaisiais asmenimis įtraukti Aplinkos apsaugos departamentą ir Aplinkos apsaugos agentūrą, tačiau bylą nagrinėjanti kolegija, kurią sudaro teisėjai Romanas Klišauskas, Eglė Kiaurakytė ir Aušrelė Mažrimienė, palaikė „Klasco” advokato Kondrado Pabijansko poziciją, kad tam nėra pagrindo, nes teismo sprendimas neturės jokios įtakos šioms dviem institucijoms.

„Klasco” byloje taip pat atstovavusi teisininkė Vilma Platelienė posėdžio metu dėstė, kad įmonė ir šiandien toje pačioje vietoje vykdo uostinę veiklą, o planuojamojo irgi yra jos tąsą – daugiau niekas ten ir negali vykti. Anot teisininkės, įmonė neplanuoja keisti veiklos pobūdžio ar plėsti krovos teritorijos.

„Tik bus nežymiai perskirstyti kroviniai tarp krantinių, pagal realistines prognozes. Tai nežymūs pokyčiai lyginant su galiojančiu PAV leidimu ir daugiau organizacinės paskirties. Iš esmės pergrupuojami kroviniai, pasiskirsto tarp krantinių. Planuojamas krovinių kiekis net mažėja. <…> Vienų kiekis didinamas, kitų – mažinamas”, – tikino V. Platelienė.

Anot jos, tokiam Tarybos sprendimui nebuvo nei teisinio, nei faktinio pagrindo, jis esą prieštarauja ir Uosto įstatymui, ir valstybės tikslams. O pagrindiniai motyvai, kad taip nuspręsta dėl tikėtino neigiamo poveikio aplinkai, esą yra neparemti jokiais faktiniais duomenimis ar skaičiavimais. Tai esą gali konstatuoti tik poveikio aplinkai vertinimas. Pastarosios procedūros metu būtų vertinamas blogiausias scenarijus, kai egzistuoja nepalankiausios sąlygos ir įmonė veikia maksimaliu režimu. Tačiau tokie rodikliai esą niekada nebus pasiekti, nes „Klasco” dabar per metus gali išmesti 41 toną teršalų, o išmeta esą mažiau nei 3 procentus šio kiekio.

Anot K. Pabijansko, Taryba savo sprendimą grindė tik aplinkosauginiais motyvais, o tai esą ir parodo jo neteisėtumą. Pasak teisininko, tai, kad Taryba prašė į bylą trečiaisiais asmenimis įtraukti aplinkosaugos institucijas, tik parodė, kad ji neturėjo reikiamos kompetencijos ir informacijos, bet vis tiek sprendimą grindė aplinkosauginiais argumentais.

„Šitas dalyvavimas procese neatitinka Konstitucijoje įtvirtino teisinės valstybės principo. Tai politikai, jie niekada nepriims palankaus sprendimo įmonėje, kad įtiktų rinkėjams. Kad ir kokius dokumentus pateiktų, jie turi išankstinį nusistatymą. Tarybos nariai neturi net reikiamos kompetencijos vertinti aplinkosauginius klausimus, tai kertasi su teisinės valstybės principu. Jie neturi žinių įvertinti poveikio aplinkai vertinimo. Tai – politizuotas sprendimas, neteisėtas ir naikintinas. Labai liūdna, kad sprendimas priimtas tik gyventojų skundų pagrindu”, – kalbėjo K. Pabijanskas.

Jis įžvelgė ir prieštaravimus atitinkamame įstatyme, nes esą pirmiau rašoma apie Savivaldybės administraciją, bet vėliau jau paminima ir savivaldybės Taryba.

Tuo metu miesto Tarybai teisme atstovavusi Savivaldybės administracijos Teisės skyriaus vyresnioji patarėja Eglė Mockienė teigė, jog priimdami sprendimą politikai rėmėsi iš institucijų gauta rašytine informacija, kad įmonėje nustatomi pažeidimai, tarša ir ji nesiima priemonių, taip pat – fizinių asmenų, bendruomenių skundais. Anot jos, Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo suformuota praktika nurodo, kad savivaldybių tarybos, priimdamos tokius sprendimus, gali remtis ir kitais motyvais, o tokia iš institucijų gauta informacija bei bendruomenių nusiskundimai yra laikytini tokiais motyvais.

„Kad pats uostas yra svarbus objektas, niekas neginčija, bet visi jame veikiantys asmenys turi laikytis įstatymų, taip pat ir aplinkosauginių, turi sutarti su aplinka ir laikytis atitinkamų taisyklių ir normų. Niekur nėra parašyta, kad produktai bus kraunami uždaru būdu, nors taip įrodinėjama teismui. Tai – vienas iš svarbesnių argumentų, kuriuo rėmėsi Taryba”, – teigė E. Mockienė, pabrėžusi, kad visi Tarybos sprendimai yra politiniai.

Savivaldybės administracijos Aplinkosaugos skyriaus vyriausiasis specialistas Dainius Jokymaitis savo ruožtu antrino, kad „Klasco” dokumentuose minimos tik atviros krovos aikštelės, kai kurios medžiagos pasižymi dideliu dispersiškumu, o metalo krovą esą norima didinti tris kartus, kas lemtų ir triukšmo padidėjimą artimoje aplinkoje.

Šiame posėdyje bylą teismas jau ir išnagrinėjo – sprendimas bus skelbiamas dar rugsėjį.

16 Comments

  1. Jonas Daubaris

    Šitokias nesąmones ir nusikalstamus šmeižimus Valstybiniam Klaipėdos uostui ir visų Krovos įmonių darbams rašinėja žinoma ,,visuomenininkų” grupelė iš priešiškai Lietuvai nusiteikusių ,,tautininkų”. Dargi neaiškių tautybių asmenys… ir visad ,,anonimai”. Jiems malonumas :- kenkti vieninteliam Lietuvos Jūrų Uostui , kenkti Valstybei .

    Reply
    • Pritariu Jūsų komentarui ir

      palukštename kas dabar kreipėsi ” su prašymu ” ? ____valdžią išreikšti nepritarimą tokiems planams buvo paprašiusios Klaipėdos bendruomenių asociacija ir asociacija KIDE. __P.S. Klaipėdos bendruomenių asociacija -Vadovas Renaldas Kulikauskas? ! KIDE, net prezidentė ( toji kuri su Maldeikienės traukiniu dardėjo ? ) Alina Andronova, prezidentas

    • Atsakyti į Jonui daubariui

      KLASCO sugeba tiktai krovinius krauti iš agresyvių valstybių Rusijos ir Baltarusijos. Vot atrado džiaugsmą, teršti visą centrą.

  2. Centro gyventoja

    Tą bepročių kompaniją KLASCO reikia mest lauk iš miesto centro su visom jų šlykšiomis palapinėmis. Nei viename civilizuotame Europos valstybėje tokios betvarkes nerasi kad būtų miesto centre kraunama metalo laužas ir visoks kitoks brūdas kaip čia su KLASCO.

    Reply
    • sportininkų gyventoja

      tikrai taip. tai kenkėjiška miestui įmonė. O teismas pasirodys koks jis, ką gina

  3. Tai

    Klasco nebeturi ką krauti, tai imasi visokio brudo, kurio atsisako visi Europos uostai…
    O Klaipėdos Tarybą nori pastatyti į „durnelių” vietą, įžulumui ribų nėra !

    Reply
  4. Žaidimas

    Grubliauskas vis perka miesto įvaizdžio „aptarnavimus” vietoje to, kad vieną kartą nusamdytų miestui rimtą teisininkų kompaniją ir sudorotų tą acheminę klasco kontorą visiems laikams. Klaskininkai išardė istorinę, akmenimis grįstą puikiausią Uosto gatvę, XIX a.pb. statytus namus nugriovė, tada „pasidarė” sau privatų sklypą Uosto 23 ir „netyčia” susijungė su valstybei priklausančiu sklypu Naujojo Uosto 32 ir niekas nieko nematė? ” Teisėtai” privataus uabo sklypas susijungė su labai „valstybiniu uostu”? Kažkur išgaravo įsipareigojimas įrengti greta esančios teritorijos infrastruktūrą? Prasiplėtę dabar jie mat labiau į miesto centrą perkels veiklą. S. Budinas davė klaskininkams leidimus pasistatyti „laikinas” palapines, miesto bendrajame plane suteikė visakeriopą laisvę, o dabar jau nori būti net miesto meru? Klaskininkai šika ant puse miesto, nuodija gyventojus, o savivaldybė mokyklai už miesto pinigus keičia nuodais užterštą gruntą, stato jiems taršos matavimo stoteles, keičia šviesoforus ir net nebando iš klaskininkų išsireikalauti.

    Reply
  5. Anonimas

    Geriausias variantas , Šventosios-Butingės giliavandenis uostas

    Reply
    • O kam tas uostas?

      Ižteršti aplinka statant?išplauti pinigus per statybas? Ir krauti nėra kuo. Jog rašo sumažėjo krova. ….

  6. Anonimas

    Kai tik vyksta krovimai , Klasco kelia triukšmą visame miesto centre. Sveikatos centras triukšmo lygį matuoja tik pagal gyventojų skundus. Ar ne laikas savivaldybei būtų pasirūpinti stacionaria triukšmo matavimo stotele Klasco kaiminystėje?

    Reply
    • Aš

      Gerbiamasai čia ne kurortas čia – uostas.

    • to aš

      gerbiamasa(i), egzistuoja sanitarinės ir apsaugos zonos. Jeigu viršijamos akustinio ir/ar oro taršos normos, tuomet arba ieškoma sprendimų sumažinti taršos priežastis, turi arba ribojama/nutraukiama ūkinė veikla. Kaubojų laikai baigėsi. Ant svetimo į rojų nebepajodinėsi.

  7. Anonimas

    Klasco pagal įstatymus turi teisę į orą paleisti 41 toną teršalų per metus. Tiesiog fantastiški įstatymai.

    Reply
  8. JEI NORIM GYVENTI

    Reikia kuo skubiau iškelti iš miesto centro VISĄ taršią uosto krovą: ir KLASCO, ir BEGA, ir GRIGEO, ir t.t.
    Miesto viduryhe tokia ūkinė veikla negali būti vykdoma.

    Reply
    • Anonimas

      Pritariu

    • Pasvajokite

      Kad taip nenutiktų pusę uosto valdanti Achema gudriai pasistatė savo klaskininką A.Lataką į uosto generalinius.

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Regionas, Svarbu

Verslininkai vėl įrodė Neringos valdžios savivaliavimą  

Juodkrantėje įsikūrusi UAB poilsio namai „Ąžuolynas“ dar kartą teisme įrodė, kad Neringos valdžia nepagrįstai jai nesuteikia mokesčių lengvatų. „Atvira Klaipėda“ ...
2024-04-11
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

„Klasco” ir miesto valdžios mūšis grįžta į pradinę stadiją

Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco”), teismams skundusi praėjusios kadencijos Klaipėdos miesto tarybos 2022-ųjų pavasarį priimtą sprendimą nepritarti jos planuojamai naujai ...
2024-03-14
Skaityti daugiau

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Klaipėdos statybos objektas Nr. 1: didžiulės taršos, aistrų ir neatsakytų klausimų istorija IV

„Atsirado tada jau ir Būtingės variantas, galiausiai prasidėjo ten statybos, bet tyliai ramiai liko Klaipėdos terminalas, nors buvo kalbama, kad ...
2024-03-11
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This