Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2022-12-14 |
Visuomenė dažnai viešąjį transportą suvokia kaip pirmiausia socialinę paslaugą: kam amžius, sveikata ar pajamos neleidžia važinėti savo automobiliu… ką jau bepadarysi – tenka lipti į autobusą. Tokį įspūdį dar sutvirtina ir papildomos lengvatos pradinukams ir garbaus amžiaus keleiviams. Realybė yra kitokia.
Pusė kelionių Klaipėdos viešuoju transportu yra atliekama su pilnos kainos bilietais. Tai suaugusių ir beveik be išimties – dirbančių žmonių kelionės.
Priimtina ir dirbančiam žmogui viešojo transporto kokybė akivaizdžiai pasimatė per dabartinę pūgą ir dėl jos suprastėjusias eismo sąlygas. Jos turėjo įtakos ir autobusų eismui, tačiau daugiausia problemų dėl to kilo lengvųjų automobilių vairuotojams. Ir dalis vairuotojų dėl to persėdo į autobusus.
Pagyvėjimą pajutome jau praėjusį penktadienį, tačiau tada dar išvadų nedarėme: kelionių svyravimai aukštyn-žemyn vyksta kasdien. O šiandien nuodugniai išanalizavome pirmadienio-antradienio kelionių prieaugį pagal bilietų rūšis ir galime jau net apytikriai pasakyti, kiek vairuotojų pasirinko kelionei autobusą.
Dauguma vairuotojų už kelionę autobusu atsiskaito žymėdami pilnos kainos popierinį bilietą, pirktą kioske ar autobuse. Nors jis brangesnis nei elektroninis, tačiau ši keleivių kategorija kainai nėra jautri. Bet kuriuo atveju jiems tai pigiau nei važiuoti savo automobiliu.
Dalis naudojasi aplikacija. Ir dalis kelionei renkasi ne autobusą, o maršrutinį taksi. Taigi dabar jau galime palyginti visos kainos tokių bilietų 2022 12 09/2022 12 13 statistiką.
Pilnos kainos autobuse pirkti bilietai: 2754/3514;
Tokie pat pirkti kioske: 1423/2098;
Aplikacija: 2253/3235;
Maršrutiniai taksi: 3076/3543.
Bendras šių skaičių prieaugis nuo penktadienio iki antradienio yra 2 884. Turime pagrindą manyti, jog lengvųjų automobilių vairuotojų, laikinai persėdusių į autobusus, skaičius maždaug toks ir yra.
„Maždaug“ – dėl to, jog yra ir kitų reikšmingų kintamųjų. Pilnos kainos bilietus galėjo pirkti ir tie, kurie neilgus savo maršruto atstumus vaikščiojo pėsčiomis ar įveikdavo paspirtuku. Kita vertus, vairuojantys studentai ar gimnazistai pirkdavo vienkartinius bilietus su 50% nuolaida, o jų mes čia nevertiname.
Nutirpus sniegui tie keleiviai vėl įsikibs į savo vairus. Tačiau ekstremalios sąlygos parodė tai, ką galbūt ne visi klaipėdiečiai dar suvokia: viešasis transportas yra patikimas susisiekimo sistemos stuburas, pajėgus prisiimti papildomas apkrovas ir taip užtikrinti normalų miesto gyvenimą, – tiesa, su sąlyga, kad juda, o ne praslysta vietoje ant ledo.
Blogas gatvių valymas prie to privedė ! Gal čia toks biznio planas ?
Svaigsta jie toliau.
O niurgzliai nepavargsta