Vėl išspręs parkavimo daugiabučių kiemuose problemą

Nuomonės

Linas Poška
2023-01-18

Komentarų: 25

Arvydo Vaitkaus rinkimų komitetas pagaliau paskelbė ir pirmąjį oficialumo žymą turintį programinį dokumentą.

Komentuosiu iš ten komitetininko Vidmanto Dambrausko dalį, skaitymo patogumui iškeliu ją čia prieš komentarą.

Palmiros Mart nuotr.

V. Dambrauskas stebisi, kad Klaipėdoje atsirado terminas „vakarinė parkavimo vietos medžioklė”.

„Vakare, ypač pietinėje miesto dalyje, yra labai sudėtinga, o kai kur ir visai neįmanoma, rasti vietos automobiliui. Tai žmonėms sukelia nepatogumų. Ir gal tai yra viena iš priežasčių, dėl ko merdi Klaipėdos senamiestis“, – sako V. Dambrauskas.

Pasak politiko, gali būti, jog žmonės vakare nebevyksta į teatrą, renginius ar tiesiog kavines, nes žino, kad grįžę namo, neras kur pastatyti automobilio.

„Yra efektyvių būdų spręsti problemą. Tai gali būti ir laikinos grunto aikštelės, korinė danga, tačiau svarbiausia, kad gavę valdžią mieste padarysime taip, kad visi mieste už parkavimą surinkti pinigai būtų kaupiami atskirame fonde ir naudojami tik parkavimo vietoms įrengti“, – sako V. Dambrauskas.

Žadinys nėra negirdėtas

Šonu prabraukęs parkavimo reikalus esu rašydamas apie Vilniaus politiko programą. Priminsiu esmę: tasai politikas kaip ambicingą ir turintį suvilioti rinkėją pažadą nurodo, kad per ketverius metus įrengs tiek naujų parkavimo vietų, kiek naujai registruojamais automobiliais Vilnius vidutiniškai pasipildo per pusmetį.

V. Dambrauskas apdairiai skaičių nemini. Tuo jis pratęsia garbingą politinę Klaipėdos tradiciją: pirmą kartą tokį tvirtą, bet abstraktų rinkiminėje programoje įrašytą pažadą išspręsti parkavimo problemą daugiabučių kiemuose perskaičiau 2011-aisiais. Neminiu anos solidžios partijos pavadinimo, šiemet savo programoje ji rašo aptakiau.

O mes priimkime bona fide V. Dambrausko pažadą ir pasižiūrėkime, kaip galėtų jis būti įgyvendintas ir kokios galimos to pasekmės.

375 vietų/mėn.

Per pastaruosius 4 metus (nuo 2019 sausio 1 d. iki 2022 m. gruodžio 1d. ) Klaipėdos mieste papildomai buvo įregistruoti 9596 lengvieji automobiliai. Tai artimiausi V. Dambrausko kadencijai „Regitroje” vartotojui įmanomi nusistatyti chronologiniai statistikos rėmai. Jie apima keturis 2019-ųjų mėnesius iki V. Dambrausko priesaikos, bet dar nerodo būsimų keturių šiemet jam likusios kadencijos mėnesių naujų automobilių skaičių. Manykime, kad tai tarpusavy susibalansuos.

Dosniai nurėžkime iš 9596 naujai registruotų lengvųjų kotedžinius automobilius: miesto plotuose vyksta ir šiokia tokia mažaaukštė statyba, ten parkavimo problemos nėra. Palikime daugiabučių kiemams apvalų 9000 naujų automobilių skaičių per ketverius V. Dambrausko kadencijos metus ir pasižiūrėkime, kokiais tempais problema turės būti sprendžiama. Per vieną politiko kadencijos mėnesį vidutiniškai suskaičiuojame 187,5 naują auto prie daugiabučių.

Vadinasi, vykdant V. Dambrausko pažadą, ateinančioje kadencijoje bus kas mėnesį vidutiniškai tokiam kiekiui įrengiamos parkavimo vietos. Ir tada po dar ketverių metų reikalai toje srityje pagaliau taps tokie puikūs, kokie buvo iki 2019-ųjų?

Ne, taip manyti nėra pagrindo. Automobilių kiekis nėra konstanta, pastaraisiais dešimtmečiais jis nuosekliai mieste auga. Jeigu ekstrapoliuosime stebimą procesą į priekį, tai per naują V. Dambrausko kadenciją atsiras dar 9000 lengvųjų daugiabučių kiemuose. Taigi, naujų aikštelių kiemuose talpą reikia dvigubinti – iki 375 automobilių per mėnesį, tik tada 2027-aisiais atsidursime laiminguosiuose 2019-uosiuose…

Tai čia su sąlyga, kad nespartės automobilizacijos tempai. Dabar parkavimo vietos stygius jau daug kam yra limituojantis faktorius. Laisvų vietų įrengimas tą limitą nuims ir abejojančiam taps maloniu pakvietimu automobilį pirkti.

Automobilis vietą užima 24 valandas per parą. Manykime, 12 iš jų ilsisi daugiabučio kieme, ir parkavimo problemą čia V. Dambrauskas išspręs. Bet tai ne vienintelė problema. Likusį laiką automobilis vietą užima kitur. Tarkim, valandą juda gatvėmis (ten spūsčių problemą išspręs Arvydas Vaitkus, jis jau pažadėjo). O dar 11 valandų stovi, bet ne prie namų. Kur? Žinoma kur – ten, kur vairuotojas turi reikalų. Tokių įvairaus dydžio traukos centrų mieste yra ne vienas, o didžiausias ir problemiškiausias parkavimo atžvilgiu yra centras. Ir į centrą su savo automobiliais ūžteli ne tik iš daugiabučių. Jį užgula ir miesto kotedžiniai, ir priemiestelėnai.

Taigi ir miesto centre teks proporcingai plėsti parkavimo vietų skaičių.

Negali sakyti, kad nieko šioje srityje nėra daroma. Po Atgimimo aikšte statomas požeminis parkingas – 231-os vietos talpos.

Bet čia net drovu kažką komentuoti. Negali juk siūlyti ir centre kas mėnesį įrenginėti tokios talpos parkingus, kad situacija bent neblogėtų.

Tikėtinos pasekmės

Bet, tarkim, skaičiai ne kliūtis. Rimtai kibo į darbą, ne taip, kaip per praėjusią kadenciją, – ir įrengė tas žadamas daugiabučių aikšteles. Įrengė inovatyviai: purvyne („laikinos grunto aikštelės”) ir šiukšlyne („korinė danga”). Iš kur paims pinigus, jau nurodė. O iš kur paims tuos aikštelėms reikalingus šimtus tūkstančių kvadratinių metrų prie daugiabučių?

Tik želdinių, vaikų žaidimo aikštelių, poilsio erdvių suaugusiems sąskaita įmanoma įrengti tiek tas „inovatyvias”, tiek ir įprastines automobilių statymo aikšteles. Ir tada iš gyvenamosios aplinkos lieka tik betono džiunglės. Atsakinga jauna šeima, svajojanti apie vaikus, ten gyvens tik kaip motelyje – kol plėšydamiesi per kelis darbus užsikals pinigų pradiniam įnašui priemiesčio namukui. Nes auginti vaikus V. Dambrausko brėžiamoje daugiabučiams perspektyvoje vargu ar norės. Ir tada politikams vėl teks skėsčioti rankomis: taigi darėm kaip geriau, o tie nedėkingieji klaipėdiečiai dar sparčiau pradėjo bėgti iš miesto!

Dar yra laiko pataisyti

Kiekviena sudėtinga problema turi mažiausiai vieną paprastą, logišką, visiems suprantamą – ir klaidingą sprendimą. Ir aptariama problema tokia yra, ir politiko siūlomas sprendimas kaip tik toks.

Dar galbūt liko laiko iki visavertės programos pristatymo. Aptariama publikacija, nors ir oficiali, tačiau turi pabrėžtinai eskizinį pobūdį, tad tikiuosi, kad komitetas rinkėjams dar pateiks ir sistemiškesnį dokumentą. Laukčiau, kad jame būtų mažiau populizmo ir daugiau realiai reikalingų sprendimų.

Klaipėda nėra nei pirmas, nei vienintelis pasaulio miestas, turintis parkavimo problemų. Ir yra miestų, kurie sugebėjo tas problemas jei ne visai išspręsti, tai bent sušvelninti iki neskausmingų. Ką reiktų pabrėžti – išlaikydami ar net pagerindami ir kitus gyvenimo kokybės rodiklius.

25 Comments

  1. Vygantas

    Myliu Liną Pošką už jo tikslines nesąmones: apie 9000 automobilių įregistruota Klaipėdoje, aš savo automobilį įregistravau Vilniuje, kiek tokių įregistruotų Klaipėdoje automobilių išvažiavo į Šilutę, Mažeikius… O kiek išregistruota Linai? Pasakyk bet kuriam Kauno gatvės daugiabučio gyventojui, kad jis prie savo nenaujo automobilio dar vieną „elektromobilį” nusipirko. Nepatingėjau, suskaičiavau kiek automobilių parkuojama keturkampyje tarp Taikos pr. Paryžiaus Komunos, Šilutės pl. ir Kauno g. Atkreipiu dėmesį skaičiusių ir komentavusių, neapvalinu skaičių specialiai, jie tikrai gan tikslūs. Šiame rajone yra apie 1411 parkavimo vietų ant kieto grunto, parkavimo vietose buvo parkuojama skaičiavimo metu po darbo 1194 automobiliai, ant žolės, tiksliau purve -196, ant šaligatvių – 34, viso: 1424. Arvydo Vaitkaus komandos pagalba iš KKT gavau kiek išduota leidimų šio rajono gyventojams: pirmai mašinai 1519; antrai – 183, viso 1702, 291 daugiau nei yra parkavimo vietų. Surinkta 29236 Eur., kurie lyg tai pervesti į savivaldybės biudžetą. Žvyro dešimt kubų kainuoja iki 200 Eur., kad nebūtu purvo. Jeigu savivaldybės klierkui purvas žolė, kadangi taip plane parodyta ir bauduoja… Paskaitykite ką savo sutrumpintoje programoje rašo „IŠTIKIMI KLAIPĖDAI” O Liną ir visus besidominčius parkavimo problemomis kviečiu į susitikimą su Arvydu Vaitkumi, kuris ivyks vasario 1 d. 17 val. „Kauno Atžalyno” bibliotekoje, Kauno g. 49, Padiskutuosime. 🙂

    Reply
  2. ...

    Pamiršo visi netikėtai kokiu tikslu rinkliava buvo įvesta…. Pamiršo arba nenori žinoti kam ją naudoti numatė….

    Reply
  3. Kavalierius

    Aš turiu panelę bandužių rajone, bet negaliu pas ją nuvažiuoti pasimylėt, nėra kur parkuotis, pats gyvenu kaime iš kur autobusai nevažiuoja, tenka savo automobilių naudotis, jau ne kartą esu baudas gavęs tai ant žolės užvažiavau, tai ant šaligatvio pusę rato pastatyta. Taip ir po truputį nyksta meilė.

    Reply
    • Jonas

      Tai kad atvaziuoji tik pasimyleti……tai ir susimoketi negriekas , vesk mergaite ..

    • Anonimas

      Kiaulė iš kaimo atvažiuoja į miestą ir iš žolės gamina purvynus. Jei ten būtų bažnyčia su plačiomis durimis, matyt, ir ant altoriaus bandytum pasistatyt, nes „kodėl ne?“ Tai tu arba kelkis gyventi į miestą, arba naudokis automobiliu ir statyk, ten, kur yra vietų. Tokiam kavalieriui neturėtų būti baisu toliau paeiti nuo leistinoje vietoje pasistatyto automobilio. O šiaip, jei dėl smegenų trūkumo nyksta meilė, tai gal ir gerai – mažiau kvailų palikuonių prigaminsi, kurie panašiai elgsis.

  4. Diana

    Sutinku uz protinga kaina nuomotis is savivaldybes vieta parkingui prie savo namo ar netolies, kad jokie statybininkai ar prasalaiciai nesiparkuotu po kelias darbines ar seimos masinas kurias pajudina tik ir per „sventes”. O ne priešingai,pirmiau irengia parkomatus gyventojams moki mokesti uz ora ir grizes prie namu nera vietos. Valdininkai paaiskinkite uz kokia paslauga gyventojai daugiabucio moka abonementini mokesti. Kur 4 mln per metus ( iskaitant ir administracines nuobaudas)surinkti iskeliauja. Ir is kur tokios kosmines rangovu kainos uz aiksteliu irengima. Nekvailinkite vogdami mokesciu moketoju pinigus, nesiverztumete ir nesisvaistytumete grandioziniais pazadais jei dirbtumete tik uz biudzetininkams nustatyta atlygi.

    Reply
  5. Pijokas

    Aš tai nevaikštau į jokius koncertus, kavines ar teatrus , prisiperku bambalinio, arielkos tai namuose tokie cirkai ir gyvo garso koncertai vyksta, kad kaimynai ir iš aplinkinių pavydi kaip linksmai gyvenam, todėl ir jie niekur nevažiuoja, laukiu mūsų padirodymų ?

    Reply
  6. Viktoras

    Daug klaipėdiečių dėl tos priežasties, kad nėra galimybės prie namų pastatyti automobilį išvyko gyventi į rajoną. Daug kas mielai grįžtų į miestą, nes tenka dirbti „taksistu”, nuvežti vaikus į darželį, į mokyklą, po to į kokį būrelį ar sporto sekciją, ar muzikos mokyklą ir pan. bei rytais ir vakarais gaišti laiką ir važiuoti spūstyse. Šiandien nemažai renovuojama daugiabučių, tad reikia ir kiemus renovuoti, o kiemuose turi būti parkavimų vietų tiek, kiek yra name butų. Ar šiandien tiek yra? Tai jeigu kieme neužtenka tokį parkingą padaryti, tai gal po kiemu padaryti parkingo pirmą aukštą, o kieme bus antras aukštas. Kitas sprendimo variantas-apgyvendinti politikus ne nuosavuose namuose, o daugiabučiuose. Tada reikalai žekliai sparčiau pajudės.

    Reply
  7. Lietuviskas

    Kai kazkada seniai Klaipedoje buvo nutarta apmokestinti stovejima, buvo zadama jog rinkliava ir baudos bus skirimos gerinti ir plesti automobiliu stovejimo vietas. Bet per tiek metu vieninteliai dalykai kurie buvo isplesti tai yra mokamo stovejimo zonos ir valdininku kisenes. Taip kad zadekit jus ka norit, griauzkit ten gerkles vieni kitiem, niekam tai neidomu.

    Reply
  8. Dd

    Balsuosiu uz tuos kurie pazadespanaikinti parkavimo mokesti arba susitaupes begsiu is miesto

    Reply
  9. Vida

    Rinkiminiai triukai. Automobilių parkavimo problema niekada nebus išspresta, kai jų kiemuose didėja geometrine progresija. Geriau A.Vaitkaus komitetas tepasidomi, kiek Savivaldybės miesto tvarkymo skyrius yra „prisidaręs” projektų, už juos sumokėjęs solidžius pinigus ir neįgyvendinęs. Tarp tokių yra ir mūsų Vyturio g. 19, 21, 21a, 23 ir 25 projektas.

    Reply
  10. Albinas

    Taikos pr ,tarp 5 ir 7 namų stato šlagbaumus Norfos parduotuvė, kur laikyti savo automobilius gryžus iš po darbo

    Reply
    • Anonimas

      Rimtai stato? Pagaliau! Visada ten būdavo problema, kur pasistatyti automobilį, atvažiavus į parduotuvę, nes aikštelė ištisom parom užstatyta nepajudinamais „lankytojų“ automobiliais.

  11. Rob

    Dar praeitais metais Kauno g. už parkavimą buvo pradėtas rinkti mokėstis.Aikštelių pavadinti parkavimo vietomis net neapsiverčia liežuvis,greičiau purvo duobės su asvalto likučiais.Išlipus iš mašinos ir praėjus 100m batai atrodo kaip po kolūkio darbų,o jau nešneku apie situacija pasnigus (teko mašinos atsisakyti savaitei nes ji tiesiog užstrigo). Grįžus po 18h nera kur statyti mašinos,nebent į purvo duobę iš kurios greičiausiai nebeišvažiuosi.Tad pinigus moki,mašinos statyti nera kur.Manau neteisinga imti pinigus už paslaugą kurios negauni,iš pradžių paruoštų sąlygas,po to jau atsiskaitymas už paslaugą,o pas mus viskas vyksta per antrą gala…

    Reply
  12. Klp

    Ar daug proto reikia,kad stovejimo ar sustojimą draudžiančių ženklų laikas būtų sveiko proto ribose? Tik paskutinis debilas galėjo uždrausti stovėti prie vaikų darželio tokiomis valandomis,kai tevai vaikus pristato i įstaigą arba pasiima juos.Arba Šilutės plente leidžia stovėti tik nuo 18 val.Kur dėti automobilį,jei baigi darba valandą anksčiau? Kas pasikeis per tą valandą? Akivaizdu,kad eismą mieste tvarko tokie neišmanėliai,kad baisu ir pagalvoti.Muzikanto komanda tiek pridirbo,kad naujai atėjusiems bus darbo iki kaklo,tik ar bus noro?

    Reply
  13. Liberaliam " matematikui "

    Jaunos šeimos turi ne tik porą vaikučių, bet ir porą automobilių . Jiems parkavimo vietų nebuvimas labiausiai ir yra aktualus . Visiems dirbantiesiems , tiems, kurie dar gali ir nori apsilankyti kavinėse , renginiuose ar …. grįžę po darbų rasti vietą automobiliui .

    Reply
    • Viktoriukas

      na, pasiskaičiuojam, kokia maždaug NT rinkos kaina už 1 kv. metrą, padauginam iš reikiamo parkavimo ploto – gausim minimalią sumą, kurią tokia jauna šeimynėlė turėtų už parkingą susimokėti. Dar pridėkim tai, kad jaunoji šeimynėlė smardins miestą ir nuolat grandys padangėles į asfaltuką, tokiu būdu nedidindama miesto patrauklumo, tai atitinkamus taršos mokesčius prie minimalios NT sumos pridėti. Rezultate, panaikinus komunistinį parkingo dalijimą vargšams proletarams, gautųsi, kad nedidelė dalis pasiturinčių šeimynėlių išgalėtų sumokėti tikrą parkingo po langais kainą

  14. Matematika

    Negerai, kai humanitaras Linas užsiima matematika. Pirma klaida: per metus registruota Klaipėdoje 9000 automobilių, bet kiek iš liko Klaipėdoje – nežinia. Bet dėl šios klaidos visi kiti matematiniai išvedžiojimai – gryni bezdalai. Kita klaida – loginė. Daugiabučiuose gyvena tiek žmonių, kiek telpa, jie nesidaugina kaip triušiai ir naujų automobilių poreikis (ir parkavimo vietų taip pat), nedidėja. Pakanka įrengti jų tiek, kiek trūksta. Realiai 20-30 proc. papildomų vietų. Kad kai kurie politikai neįgalūs ir maždaug nieko nesugeba padaryti, nereiškia, kad to negali padaryti rimti žmonės, darbais, o ne žodžiais šitam gyvenime šį tą pasiekę.

    Reply
    • humanitaras Linas

      Gal per paprastai parašiau… 9K+ yra delta tarp 65K+ 2019aisiais ir 74K+ 2023aisiais. Per tą laiką konkrečios mašinos buvo ir išregistruojamos, ir įregistruojamos. Taigi Jūsų pastaba – apie nieką.

    • Kęstutis

      Pagaliau protingas komentaras,auto ne tik registruoja bet ir išregistruoja,ar nurašo,toks jausmas kad straipsnis užsakytas

  15. Jes

    Džiaugiasi miestelėnų širdys, bus koolicija liberalai apskaitininkai su darančiais ištikimaisiais, reiškia parkavimo vietų klausimas spręstas, koks sekantis ?

    Reply
  16. Praėjo keturi metai nuo...

    …A. Vaitkaus rinkiminių pažadų „išspręsti” Klaipėdos daugiabučių gyvenamųjų namų gyventojų problemą Nr. 1 – įrengti reikiamą kiekį automobilių stovėjimo aikštelių daugiabučių kiemuose. Ir ką? Ir nieko. Praėjo keturi metai. Dabar Vaitkus jau duetu su Dambrausku vėl sugrįžo prie mylimos rinkiminės temos – klaipėdiečiai daugiabučių namų gyventojai neturi kur parduoti savo automobilių… Vaikinai- Vaitkau ir Dambrauskai, jūs gi keturis metus buvote (ir dabar esate) valdžioje – Klaipėdos miesto taryboje, tad nebeburkite iš kavos tirščių, o paprastai papasakokite, ką per keturis metus padarėte, spręsdami parkavimo vietų stokos problemą? Papasakokite apie savo darbus, ištikimiems Klaipėdai, ką nuveikėt, ką siūlėt, kokius projektus teikėte Klaipėdos tarybai, savivaldybės administracijai ir kt.? Nepasikuklinkt, papasakokite, pasidalinkite savo nuveiktais darbais, sprendžiant parkavimo vietų trūkumo Klaipėdoje problemą. Būtų gerai, kad šie jūsų pasakojimai pasirodytų dar iki rinkimų kovo mėnesį. O kas bus po jų, mes gerai žinome: praeis dar keturi metai ir vėl Vaitkus su Dambrausku…

    Reply
    • Klaidą padariau - turi būti PARKUOTI

      Automatiškai „išsitaisė”. Atsiprašau.

  17. Taip , tai yra pagrindinė priežastis

    kodėl mūsų šeima , o ir kaimynai, kiek pasikalbame, vakarais liekame namie . Rietenos , skundimai , baudos , ___„Vakare, ypač pietinėje miesto dalyje, yra labai sudėtinga, o kai kur ir visai neįmanoma, rasti vietos automobiliui. Tai žmonėms sukelia nepatogumų. Ir gal tai yra viena iš priežasčių, dėl ko merdi Klaipėdos senamiestis“, – sako V. Dambrauskas.

    Reply
    • Todėl , liberalūs aimanuotojai ,

      reikia veiksmų – darbų , o ne liberalių ” aritmetikos ” , kuri kaip suprantu yra tik tam , kad nedaryti nieko ! Kaip nedarėte nieko kol buvote miesto valdantieji. Tegul pasiunta tie pietinio rajono gyventojai ? Kaip liberalu ….

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Fotoreportažai, Miestas, Svarbu

Jono Polovinsko-Budrio vardas Klaipėdoje skambės dažniau 

Viena iš uostamiestyje veikiančių Šaulių sąjungos kuopų nuo šiol vadinsis Klaipėdos prijungimo prie Lietuvos karinės operacijos vado Jono Polovinsko-Budrio vardu. ...
2024-05-10
Skaityti daugiau

Kultūra, Svarbu

Dėl kultūros projektų - į prokuratūrą 

Kultūros projektų finansavimo pertvarką įgyvendinusi dabartinė Klaipėdos valdžia skelbia ir pirminius 2023 metais finansuotų veiklų audito rezultatus. Dėl dviejų asociacijų ...
2024-05-10
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Pagaliau prasidės Atgimimo aikštės rekonstrukcija

Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus penktadienio rytą spaudos konferencijos metu pranešė, jog pagaliau pasirašyta sutartis dėl Atgimimo aikštės rekonstrukcijos įrengiant po ...
2024-05-10
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This