Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2023-08-25 |
Šį ketvirtadienį Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Parodų rūmuose pristatyta Roberto Narkaus solo paroda „Geras jausmas“, kuri veiks iki spalio 15 dienos.
Teresės Baltokaitės nuotr.
„Projektas prasidėjo 2020 metų vasara. Robertas atėjo pas mane į ofisą ir pasiūlė sukurti slaptą eliksyrą, kuris skatintų mūsų nuojautą. Nuo to prasidėjo ilga kelionė. Nuo Vilniaus per Veneciją, atgal į Vilnių ir tada į Klaipėdą“, – apie kūrinio atsiradimą pasakojo kuratorė Neringa Bumblienė.
Autoriaus darbai pirmą kartą debiutavo Venecijoje ir nuo to laiko kiekvienoje erdvėje keitė savo formas.
„Niekas nėra kaip Venecijoje, nes kūrinys yra labai specifiškas. Jis labai organiškai integruojasi į erdves. Trečią kartą jį rodome ir kiekvieną kartą jis skirtingas. Venecijoje įvyko premjera, jis buvo tam sumanytas. Robertas iš karto išsirinko erdves, kuriose norėjo jį rodyti ir kurioms norėjo kūrinį kurti. Erdvės buvo labai arti miesto, fiziškai ir visaip kitaip. Viena patalpa – buvusi kepykla, kita – buvusi batų parduotuvė, paskui santechnikos parduotuvė su istorijomis. O paskui, kūrinys eksponuojamas erdvėse labiau pritaikytoms menui“, – teigė kuratorė, pridurdama, kad Parodų rūmai yra pirmoji planinė erdvė, vadinamasis baltas kubas, kurioje projektas yra eksponuojamas.
„Galvoju, kad šitoje erdvėje jis pats tampa miestu. Kuria tam tikrą peizažą, per kurį galime cirkuliuoti ir atrasti“, – mintį tęsė N. Bumblienė.
Paties autoriaus teigimu, KKKC erdvėje paroda „tampa tokiu muziejiniu artefaktu“.
„Jinai tokia hibridiška. Paroda yra kaip gamybos metafora. Siekio spręsti problemas kuriant produktus. Meditacija tuo klausimu, kaip mes nuo mažiausios kūno dalies, mikrobo žarnyne, tai ką mes vartojame ir kaip tai daro įtaką mūsų sprendimams“, – sakė jis.
Šis projektas „Gut feeling“ buvo pristatytas 2022 Lietuvos paviljone 59–ojoje Venecijos meno bienalėje ir Klaipėdoje jis tapo paroda „Geras jausmas“. Skirtingai nei ten Parodų rūmuose nėra užtvarų saugančius darbus ir kūrinius galima apžiūrėti iš arčiau.
N. Bumblienė dalinamuose lankstinukuose rašė, kad „totalinė instaliacija savyje talpina iškraipytos laboratorijos, gamyklos ir parduotuvės elementų, Venecijoje veikusių išvien su futuristiniais in situ atliekamais organinių medžiagų fermentavimo eksperimentais.“ Taip pat kūrinys yra papildytas nuotraukų koliažais, skulptūromis ir videodarbais. Dalyje darbų figūruoja iš „Google“ dokumentų programos pasiskolinti vizualiniai elementai įprastai naudojami schemose ir diagramose, skirtose numatyti ir įvaizdinti galimus pelnus ir nuostolius.
„Ta programinė įranga yra tokia mūsų kasdienybės dalis ir čia jinai personifikuojasi, tampa kažkokiais veikėjais mūsų kuriamo peizažo. Ir naudojami visiškai kitaip nei jiems yra įprasta.“, – sakė R. Narkus.
N. Bumblienė žurnalistei pasakojo, kad menininkas puikiai moka išryškinti problemas taip, kad būtų įmanoma įžvelgti prasmę darbuose.
„Robertas dažnai tai daro savo kūriniuose. Bando pamatyti, kas vyksta mūsų pasaulyje ir mums tai parodyti. O kas vyksta mūsų pasaulyje yra labai sudėtingos struktūros ir nėra taip paprasta jas apčiuopti. Jis hiperbolizuoja ir tada lengviau mums suprasti“, – sakė kuratorė.
Renginį uždarė eksperimentinio repo grupės „IYE“ pasirodymas, į kurį reperis Paulius Janušonis įtraukė ir publiką.
„Dažnai savo organizuojamose parodose, renginiuose aš dirbu su įvairiais atlikėjais. Man tai labai svarbi dalis parodos, kaip socialinio susitikimo. Venecijoje irgi turėjome kitą atlikėją. Dažnai tai turi papildomą prasmę, suteikia kažkokį kontekstą, skambesį, poskonį. Tai nebūtinai gali būti pasakyta darbais ar pranešimais spaudai“, – apie performansą pasakojo R. Narkus.
Parašykite komentarą