Vėjo jėgainės uoste: statybas jau planuoja ir direkcija

Svarbu, Uostas ir jūra

Praėjus keletui mėnesių po to, kai buvo paskelbti projektiniai pasiūlymai, pagal kuriuos AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco“) numato pertvarkyti buvusią Tarptautinę jūrų perkėlą, kad čia būtų galima plėtoti su vėjo jėgainėmis susijusią veiklą, apie konkrečius čia esančių krantinių pertvarkymo planus jau skelbia ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos pasamdyti projektuotojai.

Uosto direkcija pernai lapkritį už 144 958 eurų pasisamdė bendrovę „Hidrosfera“, kad ši parengtų Smeltės pusiasalyje esančių krantinių Nr. 149, 150 ir dalies 151-osios krantinės rekonstravimo projektinius pasiūlymus, techninį projektą ir vėliau atliktų statybų vykdymo priežiūrą. Savo parengtus projektinius pasiūlymus „Hidrosfera“ jau ir paviešino.

„Hidrosferos“ brėžinys

Juose rašoma, kad krantines numatoma rekonstruoti įrengiant vientisą apie 346 m ilgio kordono liniją. Rekonstrukcija bus atliekama dviem etapais.

Pirmojo metu bus įrengiamas vėjo jėgainių terminalas, prie kurio krantinių gylis sieks 10 m. Antrojo etapo metu, išvysčius pietinio uosto infrastruktūrą, vėjo jėgainių terminalas būtų konvertuojamas į konteinerių terminalą. Tada čia būtų įrengti pokraniniai keliai, o akvatorija ties krantinėmis būtų gilinama iki 16,5 m, kad čia galėtų švartuotis iki 365 ilgio, 180 000 t vandentalpos laivas, galintis gabenti iki 12 000 TEU.

Dabar 148-osios krantinės ilgis siekia 96,74 m, 149-osios – 221,16 m, 150-osios – 175,39 m, 151-osios – 307,77 m. Nauja krantinių linija nebus lygiagreti esamai, pietine kryptimi ji nutolsta į akvatoriją, susidariusi nauja teritorija bus užpilama smėliu ir sutankinama.

Pernai vasarą Uosto direkcija buvo sudariusi 27 tūkst. eurų vertės sutartį su Austrijos įmone „MC Mobility Consultants GmbH” dėl konsultacinių paslaugų ir dokumentų parengimo Europos Komisijai – valstybės įmonės skelbė, jog ketina teikti paraišką europiniam projektui dėl šių krantinių rekonstrukcijos. Tada skelbta, kad jos bus pritaikytos dvigubai paskirčiai: civilinių komercinių ir karinių laivų švartavimui bei krovai. Kartu tada skelbta, kad projekto preliminari vertė sudaro 43,7 mln. Eur, jo įgyvendinimo laikotarpis – 2024-2025 metai. 

Uosto direkcija dar 2022 m. gegužę su „Klasco” pasirašė investicinę sutartį, pagal kurią bus vystoma infrastruktūra, reikalinga planuojamai jūrinių vėjo elektrinių plėtrai. Pagal šią sutartį Uosto direkcija įsipareigojo Smeltės pusiasalyje įrengti infrastruktūrą, kad čia būtų galima vystyti jūrinių vėjo elektrinių ir jų komponentų gamybos, surinkimo ar sandėliavimo veiklą. Tada skelbta, kad investicijos į Smeltės pusiasalio infrastruktūrą gali siekti apie 27 mln. eurų. „Klasco” savo ruožtu įsipareigojo įrengti atitinkamą suprastruktūrą, įsigyti specialią krovos techniką. 2023 m. pradžioje įmonė pradėjo griauti senąją buvusios Tarptautinės jūrų perkėlos infrastruktūrą.

Rugpjūtį direkcija kartu su kompanija paskelbė, kad Smeltės pusiasalyje bus rekonstruotos krantinės, pritaikant jas vėjo jėgainių elektrinių krovai ir surinkimui. Šiai veiklai bus pritaikyta apie 20 ha teritorija. Tada jau skelbta, kad investicijos į Smeltės pusiasalio infrastruktūrą esą gali siekti daugiau kaip 30 mln. eurų. Spalį buvo paskelbti ir projektiniai pasiūlymai, pagal kuriuos numatoma pertvarkyti buvusią perkėlą.

Projektų centro parengtuose ir visuomenei susipažinti pateiktuose projektiniuose pasiūlymuose buvo rašoma, jog statybų metu bus nugriautas ir seniai apleistas nebaigtas statyti (76 proc. baigtumas) valčių prieplaukos pastatas, priklausantis „Klasco“. Vietoje jo bus statomas naujas terminalo administracinis pastatas. Iš perkėloje esančių senųjų pastatų išliks tik dabartinis sandėlis popieriaus ir generalinių krovinių krovai.

Būsimoje vėjo jėgainių komponentų sandėliavimo zonoje atskiru projektu numatoma demontuoti geležinkelį, paliekant tik jo atšakas, skirtas minėtajam popieriaus ir generalinių krovinių sandėliui aptarnauti. Jūrinių vėjo jėgainių komponentų sandėliavimo aikštelė bus apie 18,2 ha ploto, sausumos vėjo jėgainių komponentų – apie 6 ha ploto. Įgyvendindama šiuos planus „Klasco“ jau užsitvėrė dalį Kairių gatvės ir šalia pastarosios esančią jai išnuomotą teritoriją.

INFORMACIJA

Susipažinti su projektiniais pasiūlymais galima iki kovo 20 d. Liepojos g. 182, Klaipėda, darbo dienomis 9-12 ir 13-15 val. iš anksto susitarus tel. +37060510402 arba internetinėje svetainėje www.klaipeda.lt/pp

Pasiūlymus galima teikti iki kovo 20 d. el. p. info@hidrosfera.lt

Viešas susirinkimas vyks kovo 20 d., 15 val., nuotoliniu būdu.

2 Comments

  1. Rimas.

    Dėl patekimo į draustinį tikriausiai reikės leidimą iš Simono gauti.

    Reply
  2. Griežtas

    O kaip patekti į Smeltės botaninį draustinį? Ar KVJUD-ui negalioja LR saugomų teritorijų įstatymas?

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Verslas

Planuojami ir mobilieji vandenilio pilstymo punktai

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija paskelbė konkursą dėl viešųjų vandenilio pildymo punktų įrengimo Klaipėdos mieste. Sunkiasvoriam ir lengvajam transportui skirti ...
2024-03-23
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Margutis milžinas - jau ant šiaurinio molo

Praėjusiais metais klaipėdiečius ir miesto svečius nustebinęs margutis milžinas vėl užridentas ant šiaurinio molo Melnragėje. Trijų metrų aukščio ir pusantro ...
2024-03-22
Skaityti daugiau

Aplinkosauga

Paminėjo Žemės dieną

Tęsiama tradicija pavasario lygiadienį paminėti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje suburiant gausias uostamiesčio moksleivių gretas. Šįkart jaunimo gamtosauginis forumas kviečia ...
2024-03-20
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This