Vėl sudirgino salietra  (6)

Svarbu, Uostas ir jūra
Avatar photoMartynas Vainorius
2024-09-06

2020-ųjų vasarą, po didžiulio salietros sukelto sprogimo Libano sostinėje Beirute, Klaipėdoje kilęs šurmulys dėl šios medžiagos krovos uoste šiomis dienomis įgavo naują atgarsį. Dabar jau akiratyje atsidūrė Klaipėdos konteinerių terminalas (KKT). 

Tačiau tiek pati bendrovė, tiek ir Uosto direkcijos vadovas Algis Latakas tikina, kad tokia krova vykdoma laikantis visų reikalavimų ir yra kontroliuojama.  

Skaitytojo nuotr.

Linksniavo „Klasco“ ir „Begą“ 

Dėl 2020 m. rugpjūčio 4 d. Beirute nugriaudėjusio 2750 tonų netinkamai laikytos salietros sukelto sprogimo žuvo 218 žmonių, apie 7000 buvo sužeisti, apie 300 tūkst. liko benamiais. Tada Klaipėdos visuomenininkai ėmė kelti klausimą, ar viskas padaryta, kad ir Lietuvos uostamiestyje neįvyktų panaši nelaimė. 

Tuometinis Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas, susitikęs su Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generaliniu direktoriumi Algiu Lataku, tuomet tvirtino dar kartą išgirdęs, jog perkraunat salietrą (2/3 krovos tada vyko Klaipėdos jūrų krovinių kompanijoje („Klasco“), laikomasi visų saugumo reikalavimų. 

Po keleto dienų „Klasco“ surengė ekskursiją į savo teritoriją ir visuomenės, ir žiniasklaidos atstovams, kad parodytų, kaip krauna salietrą. Po savaitės jau aiškinosi Klaipėdos jūrų krovinių kompanijoje „Bega“, nes prie jos krantinių buvo prisišvartavęs laivas, atgabenęs Lietuvos rinkai skirtų amonio nitrato trąšų. 

Uosto direkcija atliko apžiūrą 

„Šiomis dienomis Klaipėdos uoste „Agrokoncernas“ su Klaipėdos konteinerių terminalu nusprendė pašiurpinti pietinę Klaipėdą su SGD terminalu priešaky. Pasistatę didžiulį laivą su pavojingu salietros kroviniu ir jau savaitę krauna. Patys terminalo darbininkai pašiurpę nuo tokio kiekio. Kadangi nebėra, kur dėti, tai salietros maišais apkrauti visi terminalo patvoriai. Einant pro šalį į žvejybą nu visai nejauku ir akis bado. Visi tik fotografuoja, bet tyli. Žmonėms kyla klausimas, ar iš viso kas nors šitą dalyką kontroliuoja, nes tarp objektų, kurie gali krauti pavojingus krovinius, sąrašo Konteinerių terminalo lyg ir nesimato. O tai kaip tada vyksta darbai ir darbų sauga? Prieš kurį laiką uosto vadovas mušėsi į krūtinę, kad labai viską kontroliuoja, bet turbūt ne visus ir ypač ne tuos, su kuriais į rinkimus ėjo? Tokia situacija reikalauja rimtų atsakymų“, – „Atvirai Klaipėdai“ parašė Rimantas, prisistatęs žveju ir gamtos mylėtoju, bei pridėjęs nuotraukų, kuriuose matyti didmaišai su salietra KKT teritorijoje.  

Skaitytojo nuotr.

KKT „Atvirai Klaipėdai“ atsiųstame komentare teigiama, jog įmonėje visi kroviniai, įskaitant ir amonio nitrato trąšas, yra kraunami laikantis visų reikiamų saugumo bei aplinkos apsaugos reikalavimų.  

„Šiuo atveju amonio nitrato trąšos kraunamos didmaišiuose, užtikrinant maksimalų saugumą. Krovinys uoste neužsibus ir bus artimiausiu metu išgabentas krovinio savininkui. Norime pabrėžti, kad tokio tipo kroviniai mūsų terminale kraunami ne pirmą kartą, o krovos procesai yra vykdomi atsakingai ir užtikrinant visų teisės aktų laikymąsi“, – teigiama įmonės komentare, kartu pažymint, jog salietros maišai buvo neuždengti tik kol dar nebuvo baigta krova.  

Uosto direkcijos nuotr.

Savo ruožtu Uosto direkcijos vadovas Algis Latakas teigė, jog „emocinis žvejo pasisakymas ir bandymas politikuoti suprantamas“, tačiau leidimą vykdyti salietros krovą KKT dar 2016 metų spalį išdavė Lietuvos transporto saugos administracija ir tokio tipo kroviniai įmonėje kraunami ne pirmą kartą. 

Uosto direkcijos nuotr.

„Kiekvienas laivas, atvykstantis į Klaipėdos uostą, pateikia išankstinį pranešimą ir informuoja apie gabenamą krovinį, tad Uosto direkcijai tiek šio, tiek kitų uoste kraunamų krovinių krova žinoma. Uosto direkcijos Uosto priežiūros skyrius taip pat nuolat vykdo krovinių krovos kontrolę terminaluose, ji užtikrinama ir uosto apžvalgos kamerų pagalba. Šiuo konkrečiu atveju taip pat buvo atlikta krovinio krovos proceso ir sandėliavimo apžiūra. Jos metu įvertinta, kad krovinys terminale yra laikinai saugomas pagal saugos duomenų planus ir gamintojo rekomendacijas, užtikrinamas priėjimas prie krovinio, yra gaisro gesinimo priemonių, nėra užkrauti evakuacijos keliai, taip pat išlaikomi saugūs atstumai iki SGD terminalo. Atlikus apžiūrą, uosto naudojimo taisyklių pažeidimų nefiksavome. Krovos metu naudojamos papildomos apsaugos priemonės – tarp laivo korpuso ir krantinės ištiesti apsauginiai tentai-plėvelės, o iškrovus krovinį, jo sandėliavimui irgi naudojamos tokios pačios papildomos apsaugos priemonės“, – teigė A. Latakas, akcentavęs, kad Uosto direkcija krovos procesą prižiūri, jis yra kontroliuojamas ir vykdomas pagal taisykles. 

Žymos: | | | | | | |

Komentarai (6):

Atsakymai į “Vėl sudirgino salietra ”: 6

  1. Juokinga :D parašė:

    Dirbu ten ir nematau jokios problemos viskas vyko jau nuo senų laikų 🙂 visas pagal reikalavimus ir jūs komentatoriai rusofobai nebejuokinkit pats ten kroviau 😀

  2. Kuo toliau tuo gražiau.... parašė:

    Užteks vieno drono ir dalies Klaipėdos nėr !

  3. bus bum,kas nukentes? parašė:

    gal jau laikas tais latakais atsikratyti? Kažkoks biezdarizmas kacapinis!

    • Vargšai jūs vargšai parašė:

      O kas yra ” uosto ” valdytojas ? Vyriausybė kuriai vadovauja patryyyyjotai su konservatore premjere Šimonyte priešakyje ? 🙂 sakote kažkoks bezdarizmas kacapinis ? Negali būti 🙂

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Klaipėdos uoste - Nagojos uosto vadovai

Iš arti susipažinti su Klaipėdos jūrų uosto direkcijos ir uoste veikiančių krovos kompanijų veikla, uosto plėtros, tvarumo ir skaitmenizacijos planais ...
2024-10-07
Skaityti daugiau

Veidai

Algiui Latakui - Liudviko Stulpino medalis

Už indėlį į Lietuvos susisiekimo sistemą susisiekimo ministras Marius Skuodis šiemet apdovanojo penkis asmenis. Taip pat ministras įteikė aukščiausią jūrininko ...
2024-10-07
Skaityti daugiau

Mums rašo

„Tilstos“ nuomonė

„Tilsta“ atkreipia dėmesį, jog straipsnyje komentuojamas sprendimas yra neįsiteisėjęs ir bus skundžiamas apeliacine tvarka, todėl sprendime nurodyti faktai nėra neginčijamai ...
2024-10-04
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This