Svarbu, Uostas ir jūra

Išorinio uosto komisija: kokie rezultatai?

Martynas Vainorius
2018-03-12


Nė vienas iš 17 miesto suformuluotų punktų nebuvo atmestas kaip nesvarstytinas, po Vyriausybėje pirmadienį vykusio Išorinio Klaipėdos valstybinio jūrų uosto plėtros projekto įgyvendinimo komisijos posėdžio „Atvirai Klaipėdai“ sakė uostamiesčio meras Vytautas Grubliauskas.

Pasak jo, jau artimiausiu metu bus pradėta dirbti ministerijų ir specialistų lygyje, o ir premjeras esą sutiko, kad siekiant išvengti patinės situacijos tvirtinant miesto ir uosto bendruosius planus, jau dabar reikia peržiūrėti kai kuriuos teisės aktus.

Marijos Kalendės nuotr.

Tuo metu šios komisijos posėdyje norėję dalyvauti aštuoni pajūrio bendruomenių atstovai buvo palikti už borto ir turėjo tenkintis protestu netoli Vyriausybės rūmų.

Mero pozicija

„Tai buvo pirmas darbinis posėdis, kuriame paaiškėjo, kad dar liko daug neaiškumų. Laukia ilgas ir labai nelengvas darbas, bet visiems tikriausiai aišku, kad tuo keliu teks eiti, nes uosto ambicijos kaip buvo, taip ir išlieka. Atmosfera buvo konstruktyvi ir darbinė. Tris ketvirtadalius darbotvarkės užėmė infrastruktūriniai uosto klausimai ir pačioje pabaigoje mes turėjome galimybę pristatyti visą Dalykinį sąvadą. Aišku, kad dėl visų punktų yra daug derinimo su atskiromis ministerijomis ir, sakyčiau, kad labai geras ženklas yra tai, kad visa tai prasideda jau kitą savaitę – berods, susisiekimo ministras kviečiasi, vėliau Aplinkos ministerija“, – sakė V. Grubliauskas.

Pasak jo, ir Uosto direkcijos atstovai akcentavo, kad labai svarbu yra suteikti šiam projektui valstybei svarbaus ekonominio projekto statusą, tad Vyriausybę ketina tokio projekto rengimo imtis neatidėliojant.

„Toks nutarimas, ko gero, turėtų suteikti daugiau galimybių išvengti patinės situacijos, kai tiek miestas, tiek uostas savo bendruosiuose planuose nori, bet negali numatyti atitinkamus sprendinius“, – dėstė meras.

Ji vylėsi, kad abi puses tenkinantis rezultatas tikrai turėtų būti pasiektas, nes premjeras esą pozityviai vertino ir galimą Pajūrio juosto įstatymo pakeitimą, ir suprato Melnragės situacijos jautrumą.

„Tikrai nebuvo tas atvejis, kad kalbėkit, ką norit, padarysim, ką reikia. Tikiuosi, kad tai ir bus. Kol kas nėra jokių prielaidų pakeisti Tarybos sprendimą, kuriuo pritariama antrajai uosto plėtros koncepcijai, tačiau darbo grupės rezultate jos gali atsirasti, nes nė vienas iš tų 17 punktų nebuvo kategoriškai atmestas, kaip beviltiškas, perteklinis ar nerealus. Tačiau ir mano pastebėjimas buvo, kad turi būti labai aiškiai sudėliota ir laike, ir kas konkrečiai įgyvendina. Su konkrečiomis teisinėmis garantijomis“, – sakė meras.

Ar įsileis bendruomenės atstovus?

Molo g. (Melnragės) seniūnaitė Marija Kalendė „Atvirai Klaipėdai“ teigė, kad Vyriausybės kanceliarijai buvo išsiųstas prašymas leisti Melnragės, Girulių ir Karklės bendruomenės atstovams dalyvauti išorinio uosto komisijos posėdyje, tačiau kanceliarijos atstovė Lina Liubauskaitė informavo, kad tik įtraukė klausimą apie „dalyvavimą ateityje į MP medžiagą komisijos posėdžiui“.

„Tad liko mums visiems aštuoniems tik pasivaikščioti aplink Kudirkos paminklą. Lina Liubauskaitė dar buvo priėjusi ir pakartojo tą patį, ką buvo rašiusi laiške. Aišku, mes norėtume turėti galimybę ir pasisakyti posėdžio metu, bet, jei tai neįmanoma, norėtume bent jau patys girdėti, apie ką kalbama ir apie ką tariamasi“, – sakė M. Kalendė.

Anot jos, prie bendruomenių atstovų buvo priėję klaipėdiečiai Seimo nariai Simonas Gentvilas ir Naglis Puteikis.

Pasak V. Grubliausko, darbotvarkėje nebuvo klausimo dėl bendruomenių atstovų dalyvavimo.

„Mes jau buvome prašę įtraukti bendruomenės atstovus. Kita vertus, toliau vyks darbiniai procesai, kuriuose ir aš ne visada dalyvausiu, dalyvaus konkretūs specialistai, nes yra labai daug skirtingų specifinių klausimų“, – sakė V. Grubliauskas.

Kaip žiūri rajonas?

Vienas iš šios komisijos narių yra ir Klaipėdos rajono meras Vaclovas Dačkauskas. O tarp Klaipėdos pageidavimų yra Vyriausybės sprendimas, kuriuo būtų palaiminta miesto ribų plėtrą ir pietuose, ir šiaurėje. Pernai spalį miesto Taryba jau pritarė kreipimuisi į Vyriausybę, kad prie Klaipėdos būtų prijungtas ne tik vadinamasis Kalotės-Purmalių-Žaliojo Slėnio trikampis, bet ir teritorijos pietuose, kurios domina uostą.  Iš viso – 1320 ha.

„Klaipėdos rajono meras yra Klaipėdos rajono patriotas ir vienas profesionaliausių merų Lietuvoje. Tuom viskas pasakyta. Viena situacija su pietiniam aplinkkeliui reikalingomis teritorijomis, kita situacija šiaurinėje dalyje, dar kita – prie marių. Procedūras gali pradėti tik viena kita savivaldybė“, – paklaustas kokios pozicijos laikėsi kolega iš Klaipėdos rajono, sakė V. Grubliauskas.

Pats V. Dačkauskas „Atvirai Klaipėdai“ teigė, kad rajono savivaldybė jau išsakė savo neigiamą požiūrį.

„Vyriausybė bus arbitras. Premjeras nieko konkrečiai dar nepasakė, bet vis tiek sprendimas turės būti“, – sakė rajono meras.

INFORMACIJA

Išorinio Klaipėdos valstybinio jūrų uosto plėtros projekto įgyvendinimo komisija „nagrinės, koordinuos ir teiks Vyriausybei pasiūlymus šio projekto įgyvendinimo klausimais, spręs klausimus, susijusius su teritorijų planavimo procedūromis, šio projekto pripažinimu valstybei svarbiu ekonominiu projektu, taip pat numatys projekto įgyvendinimo veiksmų planą“.

Jos pirmininkas yra pats premjeras, o nariais paskirti aplinkos ministras Kęstutis Navickas, finansų ministras Vilius Šapoka, susisiekimo ministras Rokas Masiulis, ūkio ministras Virginijus Sinkevičius, užsienio reikalų ministras Linas Antanas Linkevičius, žemės ūkio ministras Bronius Markauskas, Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas, Klaipėdos rajono meras Vaclovas Dačkauskas, premjero patarėjas Lukas Savickas ir Uosto direkcijos vadovas  Arvydas Vaitkus.

captcha
Įveskite aukščiau pateiktą tekstą:

2018-03-12

5 komentarai apie “Išorinio uosto komisija: kokie rezultatai?”

  1. Visai nieko, atrodo tas Mėlynasis proveržis, jei nepasigilinus labiau, kad jame nėra kalbama apie infrostruktūrą – atskirų kolidorių formavimą būsimam uostui, apie krantų praplovimo suvaldymą, apie taršą ir vėžinių ligų grėsmę. Visam civilizuotam pasauly apie šiuos dalykus gerai pagalvojama ir nusprendžiama pramoninio uosto plėtrą palaipsniui kelti už miesto. o pas mus – viskas turi atsipirkti tuojau pat ir čia pat. ir koks galimas atsipirkimas, sukišant milijonines sumas į tokį proveržį neva susigrąžinti emigrantus. Stumiantiejį šį proveržį turi labai galingą motyvaciją. tik kieno sąskaita. juk jiems anksčiau ar vėliau už skubotus darbus teks atsakyti nes stumia tai buldozeriu.

  2. Katik nustebau. Kremliaus laikrastis Regnum rašo apie melneragės piketą!! Iš kur sužinojo????? Jei aš klaipėdietis nežinojau. Ir niekas niekur neskelbė kad bus piketas! Jį organizavo Puteikis. Tik jis žinojo. Kartojasi atominės scenarijus. Puteikis Tėvynės išdavikas.

  3. Klaipėdos meras kuris yra koalicijoje su rusu sajunga. Gina Kaliningrado uostą! Dideli rusų pinigai skanesni nei Klaipėdos miestas. Tai patvirtina kad Mrlneragės bendruomenės kelionę finansavo Puteikis iš Valstiečių partijos. Tos pačios partijos kuri už kremliaus pinigus sustabdė atominės statybas. Tada irgi atsirado bendruomenės ir pradingo kai reikalą padarė ir išdavė Lietuvą. Puteikis gali likti Vilniuje. Nes klaipėdoje jis į gatvę geriau neina.

  4. Vienareikšmiškai uostas turi plėstis.Čia kaip gyvenimas-viskas eina į priekį, į pažangą…Tik reikia atidžiai žiūrėti kaip tas daroma.Juk čia verslas..Ekologija ir visuomenės interesas privalo būti pirmoje vietoje.Nekalbu apie Melnragės gyventojus, nors jie ir skalambina ant kiekvieno kampo kviesdami priešintis.Dėl savo ir tik savo intereso.///Ką turės visa miesto Visuomenė iš tos uosto plėtros?Praplautą didžiąją dalį skirtų pinigų(girdėjau kad pradžiai 800 mln.Eu)ir pastatytą Kažką už tą kas liko nuo sumos?Begalę veiksmo ir grūsties plikame, jau beveik be augmenijos ir medžių mieste?Kokie garantai ir tvirtos, su numatyta rimta baudžiamąja atsakomybe, sutartys?Nemanau, kad apie tokius dalykus kalbama iš esmės.Kiek teko susipažinti su koncepsija, ,,Mėlynojo proveržio“esmė tik verslo pelno galimybių ir apstrakčių numatymų kratinys.Apie gyventojų interesus ten nekalbama.Kaip apie algų didėjimus uoste.Nekalbama, kad darbuotojai masiškai bus atleidžiami, nes ruošiamasi konteinerių krovoje įdiegti visiškai automatizuotas-robotizuotas sistemas..Juokinga kad visa ta košė pateikiama dar ir su šūkiu ,,gražinsime emigrantus!“..Gražins ir kvies atvažiuoti.Iš Ukrainos, Baltarusijos ir Kinijos

  5. Ar ruošiasi paviešinti ponai apie ką kalbėjosi ir tarėsi, ar čia mums, paprastiems mirtingiesiems, tokia informacija neprieinama?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka "Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ "Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra vienintelis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ "Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ "Klaipėda atvirai" steigimo sutartį.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda“ priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai“. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Herkaus Manto g. 36 – 6 kab.
Klaipėda, LT-92233
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt