Jau juoduoja ir miesto centras (atnaujinta)

Svarbu, Temos

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Antradienį socialiniuose tinkluose pasipylė nuotraukos ir vaizdo įrašai, kuriuose juoduojančiais būstais skundžiasi jau ne tik Vitės rajono, bet ir miesto centro gyventojai.

Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas antradienio vakarą „Atvirą Klaipėdą” patikino, jog ant kojų jau buvo sukeltos kontroliuojančios institucijos ir jų specialistai ėmė taršos mėginius, kad galėtų juos palyginti su kroviniais uoste.

Nerimauja dėl plaučių ir vaikų

„Atvirai Klaipėdai” apie taršą savo butuose ir daugiabučių laiptinėse patvirtino I. Kanto, J. Zauerveino, Pievų Tako, Gulbių, Medžiotojų gatvių gyventojai. Visų jų „Facebook” paskyrose matyti juodos rankos ir juodos basos kojos, kuriomis pavaikščiota namie.

„Oro taršos siaubas namuose ir Klaipėdoje. Palėpės grindys nusėtos juodomis dulkėmis. Per karščius buvau palikus visus stoglangius, tad skersvėjai tik suaktyvino”, – po savo vaizdo įrašu rašė Pievų Tako gatvėje gyvenanti Raimonda.

„Ši vasara Klaipėdoje juoda tikrąja ta žodžio prasme. Dar kartą dėkoju visiems prisidėjusiems. <…> Džiazuojantis miestas virsta angliakasių miestu, o mėlynoji strategija – juodąja-dulkinąja. Savijauta tokia, kad lyg kas būtų atėjęs į namus ir prišikęs. Tiesiogine ta žodžio prasme. Kaip vagys ateina ir apvagia, taip čia ateina ir prišika. Skirtumas tik tas, kad nieko nepaima, o atminimui palieka nuostabių dovanų”, – po savo vaizdo įrašu ir nuotraukomis rašė Vykintas, gyvenantis toje pačioje gatvėje.

I. Kanto gatvėje gyvenantis Kristijonas pasidalino vaizdu, kuriame matyti tarša ir jo daugiabučio laiptinėje. J. Zauerveino gatvės gyventoja Dalia irgi patvirtino, kad juoduoja ne tik namai, o vaikas pažaidęs lauke grįžta juodomis rankomis. Pasak jos, panaši situacija buvo ir birželio viduryje.

„Ryte, prieš išsiskirstant į darbus ir dukrytę išvežus pas uošvienę, žmona eilinį kartą ryte išplovė grindis. Išvažiuodami palikom pravėrę lango viršų, kad namai per dieną „nepritrokštų”, nes langai į pietvakarių pusę ir visą laiką šviečia saulė. Grįžom namo apie 18 valandą visa šeimyna. Dukrytę, išrengę iki sauskelnių (namie +28) palikom žaisti su žaislais kol patys atsiprausėm ir pavakarieniavom. Ir desertui gavom labai „neskanų” vaizdą. Vaizdas ištraukęs ne vieną riebų žodį į uosto pusę.  Toks jausmas, kad langų atverti net minties nebegali būti. Prie viso šito dar vienas mažutis klausimėlis kyla – o kiek nuosėdų mūsų plaučiuose????” – „Atvirai Klaipėdai” atsiuntęs pajuodavusio vaiko nuotrauką rašė Gulbių g. gyvenantis Tomas.

Skaitytojo nuotr.

„Mūsų mažulis irgi šliauzioja ant tokiu grindų, vos atprausti eina, rūbai neišskalbiami”, – teigė Medžiotoju gatvėje gyvenanti Diana.

Apie juodulius savo bute „Atvirai Klaipėdai” pranešė ir Herkaus Manto g. 11A name gyvenanti moteris.

Palei šią miesto dalį yra įsikūrusi Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco”), jau nuo pernai atviru būdu kraunanti birius krovinius, iki šiol labiausiai kėlusius Vitės gyventojų pasipiktinimą.

„Aš jau kalbėjau ir su naujuoju „Klasco”, kuri šiame kontekste dažniausiai minima, vadovu, ir su Visuomenės sveikatos centro vadovu Pilipavičiumi, kiek žinau, tarnybos jau yra sureagavusios, Aplinkos apaugos agentūros žmonės yra pakelti, ima mėginius, vertina situaciją vietoje, kad juos sulygintų su tais, kuriuose atras uoste. Kol kas daryti kokius nors identifikavimus ankstoka, juos turi padaryti specialistai ir identifikuoti, kokie čia suodžiai, koks užterštumas. „Klasco” vadovas teigė, kad jokių laivų šiuo metu krantinėse nėra, vyko tik procesai teritorijos viduje, vandens patrankos veikia. Tačiau specialistai turėtų atsakyti, kiek buvo atsižvelgta į vėjo kryptį, stiprumą”, – antradienio vakarą „Atvirai Klaipėdai” sakė Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.

Griežtins veiklos sąlygas?

Uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus liepos pabaigoje vykusio susitikimo su miesto bendruomenių atstovais teigė, kad jo netenkina dabartinė „Klasco“ veikla.

„Dėl „Klasco“ mes esame jūsų pusėje. Kalbėjausi ir su „Klasco“, ir su „Achemos koncerno“ vadovais. Mūsų netenkina šie procesai, kurie išsiskiria iš uosto. „Bega“, keldavusi problemas dėl dulkėjimo, susitvarkė –  pasidarė vamzdį ir patys dabar džiaugiasi, nes tuo pačiu sutaupo produkto. „Achema“ dabar per mažai investuoja į uostą. Jie padarė klaidą pirminiame procese atsirenkant krovinį ir neįsigyjant specialių technologijų. Mes tą darbą darom, nors negirdit. Ir dėl naftos kvapų intensyviai dirbame“, – tada teigė A. Vaitkus.

Praėjus keletui dienų po to buvo pranešta, kad „Klasco“ generalinio direktoriaus pareigas palieka Audrius Pauža, o vietoje jo paskirtas Vytautas Kaunas.

„Iš tiesų su „Klasco“ patrankomis ir mes įgavome patirties. Pastatyta oro taršos matavimo stotelė parodė, kad „Klasco“ viršijo normas – matavimo metu vyravo vakarų vėjai ir jei kiltų ginčas, teisme jaustumėmės labai tvirtai. Paprastai reikia stebėti metus laiko, bet jau dabar turimų duomenų pakanka versti įmonę keisti situaciją kaip įmanoma greičiau, siūlysime Aplinkos apsaugos agentūrai sugriežtinti sąlygas”, – kito liepos pabaigoje Uosto direkcijoje vykusio susitikimo su gyventojai metu teigė Aplinkos apsaugos departamento direktoriaus pavaduotojas Andrius Kairys.

Ketina kreiptis į teismą

Tuo metu Vitės gyventojai jau skelbia besikonsultuojantys su teisininkais, kokių veiksmų imtis dėl nesiliaujančios taršos. Klaipėdiečių iniciatyvos už demokratiją ir ekologiją (KIDE) atstovė, Švyturio gatvės gyventoja Alina Andronova teigė, kad pirmiausia bus teikiamas ieškinys dėl „Klasco” veiklos stabdymo, o vėliau ir dėl turtinės bei neturtinės žalos. Dar bus renkamos lėšos tokio ieškinio parengimui finansuoti.

Ji akcentavo, kad liepos 30-ąją skambino į „Klasco” ir prašė, kad naujasis vadovas susitiktų su KIDE ir Vitės gyventojų atstovais, bet per savaitę nesulaukė jokio atsakymo ir tik tada kreipėsi į teisininkus.

„Prieš kelias dienas filmavome, kad minimos „Klasco” vandens patrankos neveikia. Net kai veikia jos yra visiškai neefektyvios, nes rūdos kalnai yra daug aukštesni negu gali siekti patrankos. Reikėtų žiūrėti Hamburgo pavyzdį, kai rūdos kalnai yra apipurškiami specialiomis putomis, kurios sulaiko visas dulkes ir kraunant yra prarausiamas nedidelis kanalas. „Klasco” tiek aukščiausi kalnai stovi kaip everestai be jokios priežiūros ir vakarų vėjai neša dulkes ant miesto gyventojų galvų”, – sakė A. Andronova.

Ji „Atvirai Klaipėdai” taip pat pateikė rugpjūčio 5 d. 11.45 val. darytą vaizdo įrašą (žr. publikacijos apačioje), kuriame matyti, kad „Klaso” vykdo krovą neveikiant vandens patrankoms, o dulkių debesys sklinda miesto link.

Kartu moteris pasidalino praktiniais patarimais gyventojams, nukentėjusiems dėl taršos.

„Labai svarbu kreiptis į Aplinkos apsaugos departamento agentūrą romualdas.duzinas@aad.am.lt ir rašyti : Prašau atvykti mano adresu, nes bute pastebėtos neaiškios kilmės juodos dulkės. Nerimauju dėl jų poveikio mano ir mano vaikų sveikatai. Prašau paimti mėginius nuo mano laiptinės ir buto palangių ir ištirti dulkių cheminę sudėtį. Paėmę mėginį palyginkite jo turinį su artimiausio objekto vykdančio ūkinę veiklą produktų chemine sudėtimi. Šiuo atveju, aktualiausia KLASCO krovinių, geležies rūdos ir kitų, cheminė sudėtis”. Kreipdamiesi į Nacionalinį visuomenės sveikatos centrą prašykite dėl galimo neigiamo aplinkos veiksnių poveikio ištirti oro kokybę Jūsų bute, nurodykite adresą, rašykite: asta.slepetiene@nvsc.lt”, – rašo A. Andronova.

Kalba apie papildomas priemones

„Klasco” generalinis direktorius Vytautas Kaunas teigė, jog bendrovė girdi ir mato tai, kas vyksta viešojoje erdvėje ir reaguoja.

„Aišku, šiek tiek keista yra tai, kad turime įdiegę tiek aplinkosaugos priemonių kaip niekada iki tol, bet ir ažiotažas yra didžiausias nei bet kada. Tikrai nenorime jokios konfrontacijos, bendraujame ir su Vitės bendruomene, ir kitais gyventojais. Kalbamės ir su partneriais, diegsime papildomas aplinkosaugines priemones nelaukdami, kol Aplinkos apsaugos departamentas nurodys parengti naują aplinkosauginių priemonių planą. Jau ir dabar teritorija žymiai dažniau laistoma ir siurbiama. Joje jau ganėtinai švaru, darome, kas įmanoma. Tačiau gamyba juk negali būti be jokio poveikio aplinkai. Tačiau nediskutuotina, kad jis turi būti kiek tik įmanoma minimalus. Kita vertus, kai tokia sausa ir karšta vasara, dulkėtumas yra visur, net ir užmiestyje, kur šalia nėra jokios pramoninės veiklos”, – teigė V. Kaunas.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Pasak jo, bendrovė dabar negali iškelti tokios krovos į pietinėje uosto dalyje esančią savo teritoriją, buvusią Tarptautinę jūrų perkėlą, nes jos krantinės yra nepritaikytos tokiai krovai.

„Esame pateikę paraišką Uosto direkcijai dėl jų rekonstravimo ir planuojame tai daryti. Tačiau jau nelaukiant ir to, ieškome ir pagrindinėje teritorijoje vietos, kuri būtų maksimaliai nutolusi nuo gyvenamųjų teritorijų ir joje galėtų būti vykdoma tokia krova. Gal šis mėnuo dar bus sunkesnis, kitą mėnesį to krovinio jau turėtų būti mažiau”, – sakė įmonės vadovas.

V. Kaunas mano, kad gyventojų kreipimasis į teismą dėl įmonės veiklos sustabdymo būtų radikali ir pagrindo neturinti priemonė.

„Tokiu atveju 700 darbuotojų reikėtų paleisti į gatvę? Turi būti labai rimtas pagrindas veiklai stabdyti. Be to, prieš priimant tokį sprendimą turėtų būti duodamas laikas sudaryti aplinkosauginių priemonių planą ir jį įgyvendinti. Geriau mažiau grasinimų ir gąsdinimo, daugiau bendravimo ir bendradarbiavimo”, – sakė jis.

Žada netoleruoti

Trečiadienio popietę mero kabinete vyko pasitarimas, kuriame dalyvavo „Klasco” ir Uosto direkcijos atstovai bei aplinkosaugininkai ir visuomenės sveikatos specialistai.

Po jo Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Klaipėdos departamento Visuomenės sveikatos saugos kontrolės skyriaus vedėja Asta Šlepetienė žurnalistams teigė, kad ši institucija sulaukė 10 žmonių skundų iš Karklų, Medžiotojų ir gretimų gatvių – 6 pateikti raštu, kiti skambučiais.

„Prašysime, kad dabar jie sudarytų sąlygas paimti oro mėginius. Kartu jau kreipėmės į „Klasco”, kad jie patikslinti informacija apie kraunamus krovinius, o mes palyginę mėginius galėtume atrasti priežastinį ryšį. Laboratoriniai atsakymai galėtų būti gauti per 3-4 dienas po tyrimo mėginių paėmimo”, – sakė A. Šlepetienė.

Pasak jos, jei sutaps mėginiai ir „Klasco” kraunami kroviniai, būtų nurodyta pašalinti taršos priežastis ir skiriama administracinė nuobauda. Administracinių nusižengimų kodeksas (ANK) už tokį pažeidimą numato asmenims įspėjimą arba baudą nuo 60 ir 140 eurų, o juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims nuo 140 iki 600 eurų.

Aplinkos apsaugos departamento Klaipėdos miesto agentūros vedėjas Romualdas Dužinas teigė, kad ši institucija gavo 6 skundus, kurie, jo nuomone, „yra surišti su „Klasco” veikla.

„Mes jau vykdėme tyrimą mobilia laboratorija ir aplinkos ore buvo nustatyti kietųjų dalelių KD10, kenkiančių žmonių sveikatai, viršijimai, tai mums leidžia daryto prielaidą, kad įmonė tikrai daro įtaką gyvenamajai aplinkai. Esame numatę surašyti įmonės vadovybei privalomą nurodymą aplinkos oro taršai mažinti. Paskutinių skundų pagrindu pradėti neplaniniai patikrinimai, darysime mėginių ėmimus gyvenamojoje aplinkoje ir gamybinėje teritorijoje, lyginsime, ar atitinka. Tačiau, manyčiau, kad čia labai daug ginčytis kaip ir nereikia”, – sakė R. Dužinas.

Pasak jo, pagal privalomąjį nurodymą įmonė turės įdiegti „tiek prevencines, tiek organizacines priemones, kurios įtakotų aplinkos oro taršą”. Ši institucija po patikrinimo irgi gali skirti baudą pagal ANK.

Po pasitarimo meras V. Grubliauskas teigė, kad „miestas netoleruoja ir netoleruos tokio pobūdžio produktų krovos miesto centre”.

„Tuo pat metu aš džiaugiuosi, kad tai girdi ir krovos bendrovė, ir Uosto direkcija. Turi būti kiek įmanoma greičiau sutvarkytos reikiamos krantinės pietinėje uosto dalyje, kad ten tokia krova būtų vykdoma nekeliant tokių pasekmių. Aš pasiūliau ir tikiuosi, kad išgirdo krovos kompanijos atstovai, kad nors tai nėra privaloma, kad būtų tiesiogiai filmuojama tai, kad vyksta teritorijoje, kokia vyksta krova, kokios taikomos priemonės, kad gyventojai vadinamuoju online režimu galėtų matyti, kas vykdoma ir neliktų interpretacijų. Dalykas, kurį dar pasiūliau, kuris irgi nėra privalomas – kad gatvės būtų laistomos ne tik teritorijoje, bet ir šalia – Švyturio, galbūt ir Malūnininkų gatvėse”, – teigė V. Grubliauskas.

Pasak jo, „pačiu artimiausiu” metu bus atliekamos prevencinės priemonės – apipurškiamos ir uždengiamos medžiagos, kurios galimai skleidžia tokius juodus suodžius.

„Naujasis bendrovės vadovas negali prisiimti atsakomybės už visas pasekmės, jo yra ilgalaikio procesų nesuvaldymo pasekmė. Mes tuos procesus labai aktyviai kontroliuosime. Buvo sutarta, kad ir krovos kompanija ir institucijos nedelsiant informuotų apie bet kokius incidentus, riziką keliančius atsitikimus, kad nebūtų laukiama, kol gyventojai skųsis. Buvo tikrai didelis ir karštas pasitarimas. Argumentai, kad jei ne toks oras to viso nebūtų, man nėra argumentai. Pasakymas, kad kitose miesto gatvėse galbūt irgi yra tokia tarša, manęs irgi netenkina. Gudravimas čia nepadės. Situacija per daug rimta ir mes jai skirsime išskirtinį dėmesį, kaip darėme ir iki šiol. Miestas operatyviai reagavo, reaguoja ir reaguos. Lygiai to paties reikalausime ir iš kitų”, – sakė meras.

„Apmaudu, kad ta tarša įvyko, bet naujoji „Klasco” vadovybė merui ir mums pažadėjo ir pateikė priemonių planą. Aš manau, kad jis dar pildysis, jei, neduok dieve, ta priemonių gausa nepasiteisintų. Nauja įmonės vadovybė yra ryžtinga tuo klausimu. Ilgalaikėje perspektyvoje, jei bus patvirtintas bendrasis uosto planas, naujos teritorijos tiek pietinėje, tiek šiaurinėje dalyje leistų atitolinti krovos zonas ypatingai taršiems kroviniams. Pietinėje dalyje jau ir dabar yra vietos, tik reikalingi gyliai, nes būti dideli laivai šiam kroviniui”, – sakė Uosto direkcijos rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktorius Artūras Drungilas.

Po pasitarimo Uosto direkcija dar išplatino pranešimą spaudai, kuriame „atsakingų institucijų prašo objektyviai ištirti gyventojų skundus dėl padidėjusio dulkėtumo ir galimos taršos mieste”.

“Uosto direkcijos pagrindinė funkcija – rūpintis uosto vystymu, tačiau būdami socialiai atsakingi ir siekdami, kad uosto veikla darytų kuo mažesnį poveikį aplinkai, negalime nereaguoti į gyventojų reiškiamą nepasitenkinimą dėl galimos taršos. Manome, kad atsakingos institucijos turėtų paimti mėginius iš skirtingų miesto vietų (tiek prie uosto, tiek nuo jo nutolusiose teritorijose), juos ištirti bei palyginti oro užterštumo lygį ir kilmę. Kadangi dėl padidėjusio dulkėtumo mieste, įtarimų šešėlis krito ant vienos iš uoste veikiančių kompanijų, šiandien buvome susitikę su naująja kompanijos vadovybe, kuri pažadėjo operatyviai pateikti išsamų aplinkosauginių priemonių veiksmų planą ir imtis skubių priemonių dulkėtumui mažinti“, – cituojamas A. Drungilas.

Anot jo, nors Uosto direkcija ir neturi tiesioginės funkcijos užsiimti aplinkosaugos kontrole uoste veikiančiose kompanijose, ji savo iniciatyva, kompanijų nuolat prašo reguliariai pateikti informaciją apie aplinkosauginių principų diegimą terminaluose.

„Esame suinteresuoti, kad uoste veikiančios kompanijos dėtų dar didesnes pastangas darbo kokybei gerinti ir aplinkosauginiams principams diegti. Mes siekėme ir sieksime, kad uosto veiklos įtaka aplinkai būtų nuolat mažinama, todėl visų krovos kompanijų paprašėme pateikti konkrečius planus dėl aplinkosaugos ir investicijų į ją“, – pranešime tikina A. Drungilas.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_video link=”https://youtu.be/xpuA71Ekl9s” align=”center” title=”„Klasco„ vadovo Vytauto Kauno komentaras žurnalistams”][vc_video link=”https://youtu.be/MHxb6P5VfJ8″ align=”center” title=”„Klasco„ krova 2018-08-05″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row]

17 Comments

  1. Rasa

    Gyvenu Bokštų gatvėje visą gyvenimą.Per langą matydavau marias,vaikai džiaugdavosi praplaukiančiais laivais ir oras dvelkdavo gaiva nuo vandens.Bet per paskutinius dvejus metus viskas apsivertė.Vaizdus užstatė palapinėm sulig 4 aukštų namu,pastovus dundesys,smarvė(nesuprasdavom kas svyla) ir baisios dulkės.Ilgą laiką nesupratau kodėl grindys katik išplautos šitaip tepa kojas.Tikėjaus,kad laikina,vėjas,sausra…Tačiau padėtis tik blogėja.Skaitau straipsnį apie nuobaudas ir net negaliu patikėt.Bauda 60-140 euru už šitokią žalä.Apie baltas sienas,baldus ir langus net nekalbu.Kokiu oru mes kvėpuojam.Prieš šventes savo palapinę Klasco nusiplovė per kelias dienas bokštelį nusisamdę.Ir tai tik vieną iš trijų.Gaila negaliu įkelti nuotraukos kaip vyko darbas ir koks skirtumas prieš ir po.Patys nebeapsikenčia savo brudo.O kaip mes senieji šio rajono gyventojai turim gyventi,keliskart per dieną plauti grindis ir valyti palanges.Labai džiaugiuosi,kad pagaliau atsirado tokių žmonių kaip Alina,kuri sukėlė ant kojų tarnybas.Ačiū jums,kad nesat abejingi.Būtinai parašysiu ir nusiųsiu raštus atvykti ir į mano namus įvertinti padarytą žalą.Klasco įsibrovėliai ir teršėjai.Seniai laikas vyti lauk už miesto.

    Reply
  2. Elena

    Geležies rūdos kalnai Klasco teritorijoje matomi tik iš viršaus, užlipkite ant stogų. Tų kalnų yra ne vienas, o keli, jų aukštis su lig gero dviejų aukštų namo. Klaipėdoje VYRAUJA šiaurės-vakarų vėjai, nereikia jokių skaičiavimų, tai nustatytas faktas, reiškia dulkes nuo tų kalnų nupūs į miestą. Kiek bepurkštų iš patrankų, esant stipriam vėjui rūda greit išdžiūsta ir toliau gainiojama debesiais kaip Sacharoje, tai matome savo akim pro daugiaaukščių namų langus. Debesų dydžiai šokiruoja.
    Tai, kad Klasco vadovybė sako, kad „šiuo metų jokių laivų krantinėse neturime” – tai tiesa. Tos krūvos LAUKIA LAIVO, rūda sandėliuojama po atviru dangum. Jie prikaupė krovinio, o laivo nėr! Ir taip jie laukia mėnesiais, o mes kvėpuojam… Kas suteikė teisę taip saugoti (prižiūrėti) tokį krovinį? Ar pasirašant sutartį buvo atsižvelgta į sandėliavimą, kad sąlygų tokiam krovinio saugojimui nėra??
    Ach, tai „Klasco“ generalinis direktorius Vytautas Kaunas stebėsi, turint įdiegę tiek aplinkosaugos priemonių kaip niekada iki tol, ažiotažas yra didžiausias nei bet kada”?? Siūlau išlipti iš mašinos ir praeiti Vitės rajono kiemais. Pažiūrėkit į valstybinę vėliavą, iškeltą prie Vaivorykštės Tako mokyklos, kuri jau prarado valstybines spalvas ir tapo juodos metalo spalvos. Kokių dar įrodymų reikia?
    Dėl kažkieno finansinių interesų kenčia tūkstančiai nekaltų žmonių! Kur mes gyvename, kokiais laikas? Kada bus išgirstas paprasto žmogaus balsas? Kas ir kada galų gale atsakys už ŽALĄ žmonių (tame tarpe vaikų,!!)sveikatai? Kokia mūsų vaikų sveikatos ateitis? Kas atsakys už turtinę žalą? Gal Klasco padengs paskolas už namų renovavimą, kurias moka ir dar 20 metų mokės Vitės rajono gyventojai? Gal pakeis mums minkštus baldus? O gal mūsų vaikams duos nemokamus kelialapius į sanatorijas?
    Turiu tik vieną gyvenimą. Kodėl kažkas išdrįsta jį teršti ir tai yra TEISETA? Turime netylėti, vienytis, kovoti, nenuleisti rankų.

    Reply
  3. Elas

    Liberalus miestas – turciu pelnas svarbiausia!

    Reply
  4. Vigantas

    Čia ne tik centro ir Vitės problema. Tas pat vyksta ir Šilutės plente.

    Reply
  5. Siaubas - Klaipėda dūsta

    Va prie ko privedė Grubliausko patsikavinas uostui, Vytautai – PASITRAUK!!! ir kuo skubiau.

    Reply
    • *

      Pataikavimas *

  6. D.e.n.

    Seniai įsitikinom, kiek Kongui rūpi žmonės. Ogi nei kiek.

    Reply
  7. Gintaras

    Edgarai >>> prašau atleisti už drastišką pavyzdį, bet leisk tavęs paklausti – jeigu, neduok Dieve, tavo paties vaikas kada nors susirgs vėžiu ir paklaus tavęs „tėveli, kodėl aš mirštu? ” – ar tu tikrai normaliai jausies, kai sakysi – supranti vaikeli, tu susirgai, nes Klaipėdos meras nedarė kažko, ką galėjo padaryti… Edgarai, čia tu turi veikti – sekančią minutę, kai supratai, kad tu, tavo šeima ir tavo gyvenama aplinka niekam nerūpi. Vieni išvažiuoja, kiti savo laiko sąskaita, savo lėšomis domisi kas miestui ruošiama, telkiasi į bendruomenę ir bando ginti savo ir Klaipėdos gyventojų interesus, stabiliai augančius reikalavimus gyvenamai aplinkai ir jos kokybei. O dauguma klaipėdiečių lieka ant sofos prieš tv ir laukia, kol koks nors meras ar kiti žmonės už juos pasistengs. Po truputį dialogas su valdininkais mezgasi, ima girdėti argumentus, dar po kiek laiko jiems padėsim suvokti jų asmeninę atsakomybę už tyčia daromus, žalą keliančius dalykus. Tu nesiuntinėk to mero, nes tu jam neįdomus, jis turi kitų reikalų. Realybė kita – neužtenka to, kad tu eini į darbą ir moki mokesčius ir kiti dėl tavo gerovės dirba. Taip tik sakoma, o daroma kitaip. Taip kad pradėk žiūrėti ne kas ką sako, o kas ką daro. Žiūrėk ką pats dėl savo miesto darai. O jeigu nedarai nieko pats – tai toks tavo pasirinkimas ir nėra ko čia virkauti ir kitus kaltinti. Ne tu vienas – 90 proc. klaipėdiečių yra šventai įtikėję maksimalios uosto plėtros miesto ribose nauda ir trina rankas laukdami to direkcijos pažadėto 1,5 tūkst. pinigų į rankas. Sėkmės laukiantiems. O šiaip – valdiškas buldozeris Klaipėdai jau užkurtas ir netrukus turėsim ką turim, tik 4 kartus įdomiau. Prisisekit diržus ir pasiruoškim proveržiams.

    Reply
  8. Edgaras

    Ne vienerius metus „Klasco” teršia aplinkinių rajonus. Pastaruoju metu atviru būdu krauna geležies rūda, kurios ir sklinda po miestą. Juodas dėmes galima išvalyti, o kaip su plaučiais ? Mūsų meras eilinį kartą išreiškė susirūpinimą. Mere ar Jūs galite tik tiek ? Kodėl gyventojai palikti vieni ginti savo teises ir patys savo iniciatyva įrodinėti akivaizdžią taršą? Ar reikia, kad gyventojai pradėtų sirgti kvėpavimo ir kitomis sunkesnėmis ligomis, kad būtų atlikti realūs darbai dėl taršos mažinimo ?

    Reply
  9. Vvvv

    Nuversti toki mera,kuris ziuri savo interesus.Zmones jam nerupi.

    Reply
  10. GB

    O dar tie naktiniai kvapai? Vaksr nuo tos deginamos plasmases kvapo net prabudau, pagalvojau gal namie kazkas svyla, drauge net atsikele ir langa uzdare… Kuo tolyn tuo blogyn cia viskas tik eis, niekam neidomu, svarbu pinigai i saskaitas plaukia

    Reply
  11. Klaipedos gyventojas

    As nesuprantu kam is naujo ima meginius ir daro tyrima??? Jau senai jie paimti ir padaryti ir gauti atsakymai Vytautas Grubliauskas mano galva tiktais vilkina reikalus nes visi tyrimai padaryti ir nustatytas tarsos sukelejas. Net juokas ima kai skaitai tokius Klaipedos Mero komentarus.

    Reply
  12. Vilija

    Nieks nekalba, kad Klaipėdoje bus iškraunama anglis. O tai garantuoja miestui naują klasikinę juodą spalvą.

    Reply
  13. Skaitytojas

    Atvirus krovinius krauna ne nuo pernai, o jaui labai seniai, pažiūrėkit Google Earth istoriją, yra nuo 2004 iki šių dienų. Visur matosi atviri kroviniai.

    Reply
    • Martynas Vainorius

      Tikrai taip, bet straipsnyje turėjau omenyje atvirus krovinius, kurie nuo pernai vasaros vis kelia gyventojų nepasitenkinimą. Iki tol, kiek pamenu, taip nebūdavo.

    • Karklų gatvės gyventoja

      Pageltę langų rėmai jau keletą metų. Ir tikrai ne nuo liepų žydėjimo. Tylėjom… nes kaip įprasta Lietuvoje – prieš „didelius” nepašokinėsi. Bet paskutinių mėnesių tarša „pribaigė”. Dulkes galima išvalyti, bet kaip su oro tarša? Kiek mes prisikvėpavome per savaitgalį tų juodų dulkių? Ar paaiškino Visuomenės sveikatos centras galimą poveikį vaikų sveikatai? Ne. Atsakymo iš jų negavome jokio. Tie, kas rašėme skundus birželį, gavome atsakymą iš Aplinkos apsaugos departamento, kad KLASCO bus įpareigota parengti oro taršos mažinimo priemonių programą. Ir viskas??? Atsakymas gautas 2018-08-03, o savaitgalį vėl dulkių debesys. Ir jau net Šimkaus gatvėje… Vadinasi taip KLASKO atsižvelgė į birželio mėn. buvusią situaciją??? Parašiau antrą skundą. Kas toliau??? Be to – kodėl savaitgalį vyko intensyvūs krovos darbai, kurie trikdė poilsį ir šeštadienio naktį, ir sekmadienio naktį?

    • Rūta

      Problema ne atviri kroviniai, o tai kas yra kraunama. Karklų g. yra mūsų biuras. Jau 3 metai bet tik šiemet tas juodas brudas gadina palanges, žaliuzes, sėda ant baldų grindų. Mašiną ryte pastatai, vakare ji būna visa apgulusi juodom dulkėm, kurios akivaiziai turi metalo dalelių, nes valant braižo paviršius. Ok nuvalom, bet kas jas išvalys iš mūsų organizmo. Ir taip ankščiau nebuvo, tai tik šiemet šis koršmaras vyksta

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Baigta Baltijos pr. žiedinės sankryžos rekonstrukcija

Klaipėdos savivaldybė praneša, jog baigti Baltijos pr., Šilutės pl. ir Vilniaus pl. žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai. Šiuo metu rengiama techninė ...
2024-04-19
Skaityti daugiau

Miestas

Dabartiniai vicemerai uždirba ženkliai daugiau

Trijų Klaipėdos vicemerų mėnesiniai atlyginimai šių metų pirmą ketvirtį vidutiniškai buvo 5679 eurai neatskaičius mokesčių. O pernai metais šie pareigūnai ...
2024-04-19
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Pradėta Uosto direkcijos laivyno bazės statyba

Pietinėje Klaipėdos uosto dalyje, Marių gatvėje, prasidėjo Uosto direkcijos laivyno bazės statyba. Darbų pradžia paženklinta kapsulės su laišku ateities kartoms ...
2024-04-18
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This