Neformaliojo ugdymo pamokos jūrine tematika – jau realybė (2)

Mums rašo
Artur Truš, Lietuvos jūrininkų įdarbinimo įmonių asociacijos prezidentas
2023-10-11

Man viena didžiausių vertybių yra padaryti darbą nuo pradžios iki pabaigos. Nuo idėjos iki įgyvendinimo. Esu labai laimingas, kai taip atsitinka ir turiu galimybę idėją paversti kūnu.

Jūrinė edukacija ir neformaliojo ugdymo pamokos jūrine tematika Klaipėdos mokyklose nuo šiol jau yra realybė. Įvyko pirmoji neformaliojo ugdymo pamoka, ir tai yra labai svarbi akimirka visam mūsų miestui ir jo ateičiai.

Nueitas ilgas kelias, kol tai atsitiko. Viskas prasidėjo praėjusiais metais, kada miesto jūrinės bendruomenės pasitarime, dalyvaujant LAJM, Jūrininkų sąjungos, Jūrininkų įdarbinimo įmonių asociacijos, Kapitonų klubo atstovams, uždaviau klausimą, kodėl Klaipėdoje nėra vaikų jūrinės edukacijos, nėra neformaliojo ugdymo mokyklose apie jūrines tradicijas ir jūrininko profesiją? Į tai buvo atsakyta, kad nėra reikiamos motyvacijos bei skatinimo šiam dalykui, nėra ir pakankamos lyderystės, kad šis projektas įgautų pagreitį. Miesto savivaldybėje nėra tokios programos, nors tarybos komitetai apie tai diskutavo, bet reikalai nepajudėjo iš vietos. Mokyklos papildomų lėšų naujiems etatams neturi.

Dėl šių priežasčių ilgą laiką niekaip nesisekė suderinti visų pozicijų ir sutarti, nors buvo ne vienas bandymas įvairiose mokyklose.

Po ilgų paieškų, durys atsidarė „Gabijos“ progimnazijoje. Pakalbėjau su mokyklos vadovybe, sudalyvavau keliuose susitikimuose. Gavau jų preliminarų pritarimą. Vėliau atlikau koordinacinį vaidmenį su LAJM, kaip sakoma, suvedžiau galus. Iš jų pusės taip pat buvo preliminarus pritarimas.

Bet tada iškilo klausimas, ar jūrinės edukacijos neformaliomis pamokomis susidomės vaikai ir ar bus pritarimas iš moksleivių tėvų? Tada organizavome susitikimą su moksleivių tėvais, pristatydami šią idėją jiems.

Ir čia įvyko labai svarbus lūžis. Po susitikimo su „Gabijos“ moksleivių tėvais praėjo tik dešimt dienų. Ir jau per tokį trumpą laiką į jūrinio neformalaus ugdymo pamokas užsiregistravo net 18 vaikų ir sąrašas toliau ilgėja.

18 vaikų smalsiomis akimis susirinko į pirmą pamoką, kurią vedė LAJM- o dėstytojai. Neformali edukacija jūrine tematika Klaipėdoje startavo. Patvirtinta programa. Pamokos apie jūrinę Klaipėdą, jūreivio profesiją bus organizuojamos klasėje, vykdomos ekskursijos į Jūrų akademiją, uostą, laivus.

Esu labai laimingas, kad vaikų ir jų tėvelių susidomėjimas yra didžiulis. Noriu išreikšti padėką ir „Gabijos“ progimnazijos vadovams bei bendruomenei, ypatingai direktoriaus pavaduotojai Inga Pronul, kad jie geranoriškai atsiliepė į pasiūlytą iniciatyvą. Taip pat didžiausias ačiū Rimai Mickienei iš LAJM. Šaunuoliai!

Tuo pačiu noriu paskatinti visus Klaipėdos tėvelius, jų vaikus, kitų mokyklų bendruomenes bendradarbiauti ir steigti neformaliojo ugdymo užsiėmimus visame mieste. Suvieniję jėgas mes galėsime kreiptis į Klaipėdos savivaldybę tam, kad ši iniciatyva, prasidėjusi vienoje uostamiesčio mokykloje, turėtų palaikymą ir būtų vystoma visame mieste.

Jūrinė Klaipėda verčia dar vieną svarbų savo istorijos puslapį ir visi mes galime būti šių įvykių dalimi. Tik dar kartą įsitikinau, kad tikėjimas tuo, ką darai ir didelės pastangos, visada atneša norimą rezultatą.

Neformalaus jūrinio ugdymo svarbą pabrėžia ir kiti žinomi Klaipėdos jūrinės bendruomenės atstovai – Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos (LAJM) direktorius Vaclav Stankevič, direktoriaus pavaduotoja akademinei veiklai R. Mickienė.

Labai vertinga pirmosios jūrinės pamokos patirtis! Į pirmąją pamoką atvykome komanda – jūrinių ir uosto programų vadovai bei būsimasis mokytojas. Mums buvo smalsu, kaip moksleiviai reaguos, ar mes juos sudominsime. Ir bum! Atsakymų į klausimus – jūra, norinčiųjų atsakyti į klausimus – rankų miškas! 

Taigi, itin svarbu, kad neformalusis ugdymas ne tik būtų susijęs su jūrine tematika, tačiau būtų patrauklus ir įdomus įvairaus amžiaus moksleiviams. Sėkmės receptas paprastas: mokytojai entuziastai plius smalsūs moksleiviai. 

Kiekvienoje įmonėje ar organizacijoje visada atsiranda energingų ir kitus savo energija užkrečiančių darbuotojų – jie būtų geriausi mokytojai ir realūs jūrinio gyvenimo pavyzdžiai! Kiekviena istorija verta būti išgirsta ir iš jos galima daug ko išmokti. O savivaldybės dėmesys ir materiali parama mokykloms, vykdančioms neformalųjį ugdymą jūrine tematika, neabejotinai, būtų didelė paskata.

Kapitonas, LJKA tarybos narys Romas Karmazinas: „Neformalus ugdymas – supažindinti jaunąją kartą su jūrinę profesiją, su Klaipėdos valstybiniu jūrų uostu, jo reikšme mūsų šaliai, jo vaidmeniu visame pasaulyje. Kaip jūreivis pristato savo šalį pasaulyje. Laivo kapitonas, kaip ir diplomatas, pristato savo šalį visuose pasaulio kampeliuose. Kuo daugiau suteikti informacijos apie tokius edukacinius užsiėmimus, bendrauti su Klaipėdos savivaldybės Švietimo skyriumi, su Švietimo mokslo ir sporto ministerija. Veikti išvien visoms jūrinėms bendruomenėms. Kviesti pirmoje eilėje Klaipėdos valstybinio jūrų uosto bendruomenę į pagalbą, kitas organizacijas, supažindinti su tikslu mokyti jaunimą, gerbti savo valstybę – jūrinę valstybę. Taip pat bendradarbiauti ir su miesto savivaldybe.”

Lietuvos jūrininkų sąjungos pirmininkas Aleksas Kaupas: „Neformalus ugdymas – esminis pagrindas norint užauginti ateinančias jūrininkų kartas. Suteikti jauniems žmonėms informacijos apie galimybę dirbti ir uždirbti deramą atlyginimą neišvykstat gyventi į svetimą šalį, kurioje galimai dirbs už minimalius atlygius. Klaipėdai jauni žmonės, studentai suteiks miestui gyvumo, dauguma jų manau ir liks po studijų čia. Klaipėda turės galimybę pritraukti studentus, kurie vėliau galimai liks čia ir gyventi Lietuvoje. Jaunimas neieškos uždarbio braškių laukuose ar mažai apmokamose darbuose užsienyje, bet gales uždirbti gyvendami Lietuvoje, parveš uždirbtus pinigus, kuriuos leis čia. Jūrinei bendruomenei – tai jaunimas, papildysiantis Lietuvos jūrininkų gretas. Mūsų šalių jūrininkai labai vertinami ES darbdavių, tai tik kels mūsų valstybės įvaizdį. Lietuvos laivų savininkai galimai nebeieškos pigesnės darbo jėgos. Reikia suinteresuoti tėvus, kurie motyvuotų vaikus rinktis jūrinio ugdymo pamokas, antra vertus – jos turi būti įdomios, kad patiktų vaikams, tuomet jie patys pasirinks. Rezultatai bus, jeigu kryptingai dirbsi ir tikėsi tuo, ką darai.”

Žymos: | | | | | |

Komentarai (2):

Atsakymai į “Neformaliojo ugdymo pamokos jūrine tematika – jau realybė”: 2

  1. Oksana parašė:

    Kaip džiugu skaityti tokias puikias naujienas! Šaunuoliai! Iš tikrųjų žengiate ryžtingais žingsniais į priekį, pabrėžiant jūrinės profesijos svarbą, būtinumą ir įdomumą, tokiu būdų pritraukdami daugiau susidomėjusių moksleivių susieti savo ateitį su jūra!
    Sėkmės ir toliau!

  2. Ligita parašė:

    puiki iniciatyva. iš karto jaučiasi, kad jaučiamas miesto identitetas.
    gi ne Šiauliai, ar Kaunas esam. o klaipėdiečiai!!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

„Brabander" jau startavo „The Tall Ships Races" lenktynėse

Sekmadienį „The Tall Ships Races 2024“ lenktynėse su kitais burlaiviais išlydėtas Klaipėdos universitetui (KU) priklausantis mokomasis tiriamasis burlaivis „Brabander“ iš ...
2024-07-01
Skaityti daugiau

Švietimas

Ukrainiečiai stažavosi Lietuvos jūreivystės akademijoje

Lietuvos jūreivystės akademijoje (LJA) birželį baigėsi jau V-oji tarptautinė mokslinė praktinė Ukrainos aukštųjų mokyklų dėstytojų ir administracijos darbuotojų stažuotė, kurioje ...
2024-06-26
Skaityti daugiau

Švietimas

Jūreivystės mokykloje - tarptautinė mokslinė-praktinė konferencija

Lietuvos aukštojoje jūreivystės mokykloje (LAJM) vyko tarptautinė mokslinė praktinė konferencija „MARITIME, OFFSHORE ENERGY and PORT LOGISTICS (MOEPL 2024)”. Joje savo ...
2024-04-15
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This