Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
![]() | 2025-01-30 |
Iniciatyvinė grupė, praėjusią savaitę išplatinusi viešą kreipimąsi dėl Atgimimo aikštės ir archeologinio paveldo apsaugos, ketvirtadienio vakarą surengė ir pirmąjį renginį iš žadamo ciklo „Kaip mes statėme Klaipėdą: garažas vietoj Lenino Atgimimo aikštėje?“. Jo metu Klaipėdos merui, kuris nesiteikė čia sudalyvauti, o tik delegavo savo atstovus, buvo pasiųsta keletas žinučių.
Renginį savo pasakojimu pradėjęs Klaipėdos universiteto Baltijos regiono istorijos ir archeologijos instituto direktorius dr. Vasilijus Safronovas teigė, jog į šią miesto erdvę reikia žiūrėti kaip į senamiestį, nes ji buvo plėtojama pagal senamiesčio principus, o ne per sovietmečio, suformavusio čia aikštę, akinius.
„Joks desovietizavimas nevyksta“, – apžvelgęs ir nuo nepriklausomybės iki dabar įvykusius procesus konstatavo jis.
Architektas Vaidotas Dapkevičius savo ruožtu sakė, kad aikštės erdvė dabar neturi atsakymo ir nežinia, kada jo sulauksim.
Archeologolė dr. Raimonda Nabažaitė teigė, jog archeologija Atgimimo aikštėje pajudino gyvą nervą. To esą negalima buvo tikėtis iš anksčiau čia atlikto šurfavimo ir žvalgomųjų tyrimų. Pastarieji, anot archeologės, neturėtų būti pagrindas svarbiems sprendimams, jie turėtų remtis detaliaisiais archeologiniais tyrimais, kurie šiuo atveju prasidėjo kartu su statybomis.
„Arklys yra atbulai pakinkytas. Ar jį atsuksime – nežinau, bet tai parodyti turime“, – sakė R. Nabažaitė, stebėjusis, kad Kultūros paveldo departamentas suderino aikštės rekonstrukcijos projektą be tokių tyrimų ir „tai paveikė procesą negrįžtamai bei suformavo interesų konfliktą, archeologija tapo karšta bulve“.
Pasak jos, iki šiol archeologiniai tyrimai atlikti tik vietose, kur norima įrengti spraustasienes, ir statybininkai yra suinteresuoti gauti išvadą, kad čia nėra saugotinų vertybių.
R. Nabažaitė taip pat dėstė nuomonę, jog senesnis dar nereiškia, kad vertingesnis, ypač Klaipėdos atveju. Esą XIX amžiaus paveldas net yra artimesnis, labiau suprantamas.
Klaipėdos meras į šį renginį buvo delegavęs Savivaldybės administracijos Teisės ir personalo skyriaus vedėją Andrių Kačaliną, prie jo buvo prisijungęs ir mero komiteto bei miesto Tarybos narys Arūnas Tuma, viešumoje dažnai linksniuojamas kaip neva itin suinteresuotas požeminiu garažu, nes valdo šalia esantį viešbutį „Victoria“.
„Kodėl šita diskusija atsirado dabar? Šita diskusija turėjo vykti 2014-2017 metais po žvalgomųjų archeologinių tyrimų. Pridėtinė vertė būtų didesnė. Kur jūs buvote?“ – klausė A. Kačalinas, paminėjęs, kad projektavimui ir kitiems darbams jau yra išleista per 700 tūkst. eurų, o dabartinė valdžia perėmė projektą iš ankstesnių valdžių ir dabar bando jį užbaigti.
Anot jo, bet koks kardinalus posūkis būtų neūkiškas, labai brangus ir, vargu, ar atlieptų visų interesus, nes greta istorijos ir paveldo mylėtojų dar yra ir kitos grupės, norinčios daugiau erdvių, renginių.
„Kas yra vertybė? Ar pastatai, ar gražūs paveiksliukai, kuriuos matome? Požeminis parkingas neužkerta kelio atkurti atstatymą, o likę pamatai užstatymui nėra tinkami. Kas naujo rasta? Ar prieš dešimt metų nebuvo žinoma, kas čia stovėjo?“ – klausė tarnautojas.
„Nebent archeologai nori darbo trims-keturiems metams, pasistatyti palapines ir ieškoti teisybės. Tik kur ją tada dėsime? Kas iš tų pamatų? Moksleiviams pamokoms?“ – savo ruožtu sakė A. Tuma, neigęs, kad jam reikia tokio parkingo, nes „viešbutis jau trejus metus dirba, visi sutelpa“.
A. Kačalinas savo ruožtu tikino, kad savivaldybė yra atvira diskusijoms, kaip „dalis liekanų“ galėtų būti eksponuojama.
„Merui parneškit žinią, kad mes nenurimsime dėl archeologijos“, – reagavo R. Nabažaitė.
Klaipėdos miestiečių draugijos pirmininkas Benas Volodzka savo ruožtu priminė, kad prieš tokius savivaldybės sumanymus jau buvo protestuojama 2018-2019 metais.
„Tai, ką darome su Atgimimo aikšte, yra barbariškumas paveldo naikinimo, žalojimo atžvilgiu“, – teigė jis.
„Jei norite, mes užtaisysime dar ne vieną mitingą“, – pareiškė istorikas Dainius Elertas.
„Apie mitingus, apie gąsdinimus. Prie ko priverstų? Viską smėliu užpilsime ir paliksime. Pasakymas „saugokime“ reiškia palaidokime“, – reagavo A. Kačalinas ir pateikė buvusio „Baltijos“ kino teatro pavyzdį, kur vertingu pripažintas rūsys buvo išsaugotas, bet tiesiog užbetonuotas neįrengiant požeminės aikštelės.
Prof. dr. Dalia Kiseliūnaitė, Klaipėdos universiteto mokslininkė, teigė, jog ši situacija rodo, kad nematoma miesto kaip visos vertės.
„Ne nuotraukų reikia, reikia to, ką turi Roma, Atėnai, visi kiti miestai. Reikia į savo istoriją pažiūrėti daug konceptualiau“, – teigė ji.
„Trumpa žinutė merui – ar nereikia patikrinti vox populi, nes paskutinė apklausa tik 2013 metais daryta“, – reziumavo renginį moderavęs Darius Edvardas Anužis, o R. Nabažaitė pasiūlė pasikvieskit architektus, Lisabonoje į parkingą įkomponavusius archeologinį paveldą, kad jie pakonsultuotų ir gal tai taptų „mažu žingsniu į konstruktyvų dialogą“.
Ketvirtadienį surengtos spaudos konferencijos metu paklaustas, ar kylantis dalies miestiečių pasipriešinimas požeminio parkingo projektui neskatina mąstyti apie galimybę atsisakyti šių darbų, meras Arvydas Vaitkus teigė, jog „čia ne smėlio dėžė“, esą yra teisės aktai ir būtina įgyvendinti visą projektą, kuriam duotas statybų leidimas. Anot jo, buvo laikas tirti, aiškintis ir diskutuoti, o dabar metas dirbti, nes vadovaujamasi ir 2013 metais atliktos miestiečių apklausos rezultatais.
„Kai miesto valdžios atstovai (kurie vis priminė, kad yra partijų deleguoti spręsti už mus) kaip katinas pūslę tampė priekaištą, kur buvom prieš 10 metų, kodėl nediskutavom (?), jie nesuprato pagrindinio dalyko: tie, kurie tada bandė diskutuoti, bet nebuvo išgirsti, buvo kita karta. Nebūtinai bailesni, bet greičiausiai skeptiškesni, jie buvo sovietinių valdžių ne kartą pamokyti ir puikiai žinojo, kad greičiausiai pralaimės, nes „viskas suderinta“, „vsio zakonno“. Tik jie vykdė savo sąžinės pareigą – netylėti. Bet atėjo nauja karta. Atėjo tokie kaip archeologė Raimonda Nabažaitė ir pasakė: „Nesuderinta, mes reikalaujame perderinti, mes kitaip matome savo santykį su istorija“. Jų negirdėti nebegalite, ponai! Visos juokingos apklausos (kuriose nežinia kokios imties auditorijai du klausimai buvo pateikti kaip vienas „Ar reikia rekonstruoti Atgimimo aikštę ir ar jūs pritariate garažo statybai?“) yra niekinės ir rodo imituojamą demokratiją, o dar tiksliau – rinkėjų ignoravimą. Visi pezalai apie pridėtinę vertę, kurią miestui sukurs požeminis garažas būtent šioje, o ne kitoje vietoje, rodo, kaip žiauriai atsiliekate ir kaip klystate sumaišę savo galvose vertybes! Jeigu jums didesnė vertybė yra patogiai pasistatyti mašiniuką atvažiavus į muzikinį teatrą (niekaip nesuprantu, kam klaipėdiečiui reikia privažiuoti prie teatro durų automobiliu?) negu prikelti, atgaivinti istorinį kraštovaizdį, visiems laikams jausti mieste gyvą ryšį su istorija, su praeities kartomis, įleisti į šitą kraštą šaknis, tai man jūsų gaila… Ir gaila mūsų vaikų ir anūkų, kurie turės gėrėtis tais jūsų sprendimais“, – jau po renginio feisbuke reagavo D. Kiseliūnaitė.
„Lygiai prieš 50 metų Klaipėdos valdžia irgi negirdėjo ekspertų, kurie sakė, kad Lenino aikštės įrengimas – netoliaregiškas sprendimas. Lenino čia būtinai reikėjo. Tik beveik niekas mieste nesuprato, kodėl. Kaina, kurią Klaipėda sumokėjo už tokį tuometės valdžios sprendimą – 50-iai metų miesto centre atsirado negyva erdvė, kurią tik praeiname ir kuri užsipildydavo tik keliskart per metus per mitingus ir eitynes; erdvė, faktiškai išoperuota iš aktyvaus gyvenimo ir dirbtinai atsieta nuo senamiesčio, kurio dalimi ši erdvė kažkada buvo. Prieš 50 metų negausūs ekspertai, kurie tada turėjo labai toliaregišką supratimą apie tai, kas yra šis miestas ir koks jis turėtų būti ateityje, valdžiai sakė: plėsti šią erdvę, formuoti barjerą tarp senamiesčio ir kitų istorinės Klaipėdos dalių – klaida. Šiandien valdžiai irgi sakoma – požeminis garažas vietoje Lenino, ypač toks, kuris sunaikins paveldą, yra klaida; klaida, dėl kurios 2018–2019 metais ne kartą pasisakė Klaipėdos bendruomenių asociacija; klaida, dėl kurios anuomet vyko visuomenės protestai; klaida, į kurią pirštu rodo daugelis žinomų klaipėdiečių; klaida, kurią, tikimės, ras jėgų pripažinti ir dabartiniai Klaipėdos valdantieji“, – penktadienį feisbuke reflektavo ir V. Safronovas.
Anot jo, atodangos aiškiai skatina permąstyti, kas šioje miesto dalyje yra vertybė – paradinė aikštė Leninui, plati gatvė, „Klaipėdos“ viešbutis, „K ir D“ ar autentiški prieškarinio miesto likučiai, leidžiantys kalbėti apie sąsajos tarp dviejų miesto istorinių dalių, brutaliai nutrauktos sovietmečiu, atkūrimą.
„Būtent apie tai, kad Klaipėda turi trauminę patirtį, iš kurios pradėsime vaduotis tik apie ją kalbėdami ir pasakodami kitiems, verta diskutuoti. Šiame mieste reikia kurti praktikas, kurios globaliu mastu verstų jį savitu, o ne dar vienu pasiskolintų tradicijų, tokių kaip Venecijos karnavalai, Oktoberfestai ar moliūgų šventės, miestu… Apie tai kalbėta vakar. Kokia bus klaidos kaina, šiandien prognoznuoti sudėtinga. Bet tai, kad miesto centras virs garažu, daugiau gyvybės jam tikrai neįpūs. Ir niekas negali įtikinamai paaiškinti, kam to garažo reikia? Nes sutarties su muzikiniu teatru, kuriai 2018-06-28 pritarė miesto taryba, įgyvendinimo terminas baigėsi jau 2021 m. pirmąjį ketvirtį. Kaimyninio „Victoria“ viešbučio savininkas vakar diskusijoje pasakė, kad garažo nereikia ir jam; viešbutis esą puikiausiai išsiverčia be jo. Parkavimo problemų miesto centre šis garažas irgi neišspręs… Kaip tai primena istoriją, vykusią prieš 50 metų. Ir tuomet mažai kas suprato, kam šiai Klaipėdos vietai reikia Lenino. Tai iki šiol neatsakytas klausimas, kurį galima aiškinti tik vadovaujantis loginėmis prielaidomis, o ne paremti dokumentais. Anuomet Leninas atsirado, kai miesto valdžiai vėl prireikė parodyti savo socialistinį veidą, ypač kai Vilniuje pasikeitė Lietuvos komunistų partijos viršūnė (atėjo P. Griškevičius), o dalis raudoniausių veikėjų Klaipėdoje ėmė abejoti tikruoju tuometinių miesto vadovų kursu po to, kai šie leido statyti Donelaitį. Suprantama, kad jeigu ši versija teisinga, tai garsiai to niekas negalėjo pripažinti. Ir tuomet, prieš 50 metų, valdžia negirdėjo, užprogramuodama konfliktą, kurį bandome narplioti iki šiandien. Tai visų klaipėdiečių palikimas. Vakarykštės diskusijos esminis pasiūlymas – spręskime jį sutelkę jėgas, kurdami Klaipėdoje tai, kas ją išgarsins, o ne kas pavers miesto centrą negyvu garažu bei galutinai sunaikins dalį Klaipėdos senamiesčio, kurį tik šis miestas turi išskirtinį“, – dėsto istorikas.
Vaitkau nevarkite, užstumdykite žemėmis ta bulvių lauką ir tegul gėrisi tie visuomeninkai, galės bulves sodinti ir laivelį pasipuosti… Klaipėda pamažu virsta Liepoja Nr 2.
Šiuos žodžius ,manau, gali ištarti, jei ne visi 150 tūkst. Kl. gyventojų, bet dauguma. Komentarus privalo ne tik perskaityti, bet ir išanalizuoti savivaldybės meras su savo specialistais. Ten yra , ir tai suprantama, profesionalių pastabų,patarimų. Taip pat juk tai buvo išsakyta , faktais įrodyta I.S.Bibliotekoje KU mokslininkų,kt . miesto istorikų profesionalūs įrodymai dėl A.aikštės projekto neprofesionaliai paruošto ir jau pradėto neatsakingai-pavojingai įgyvendini. Mero atsiųsti į bibliotekoje vykusį pašnekesį toks Kačalinas, Tuma padarė GĖDĄ ir merui ir savivaldybei ir visam mūsų miestui, kad žemiausio lygio „specialistai” gali dalyvauti miesto valdyme.
Dar faktų iš E : 1989-1991m . ‘Dangės” baldų ir granito paminklų kombinato tuometinis dir. Jurgis Aušra gavo nurodymą iš A.Žalio pagaminti Atgimimo aikštei raudonas granitines plokštes.
Miesto ankstesni planai jau ne vieną kartą reikalui pasikeitus būdavo atšaukiami-tai jokia tragedija.Gyvenimas keičiasi.O raustis po žeme net ir be sprogmenų-prie pat upes,kur aukštas gruntinis vanduo ir būdavo užpilami rūsiai-nelogiškas sprendimas.Tų namų jau neatstatysi kaip buvo(gal kokį vieną),o ir ar daug pridės vertės šiai vietai?Mano mamos atsiminimai ir nuotraukose vaizdai jau nesiderintų su šalia esančiais statiniais.Tiesiog įrenkime žalią skverą,nes ir plotas ten nedidelis.Į teatrus atvyks viešu transportu-juk neteršime senamiesčio oro?!..
kodel tyli nekilnojamo turto vystytojai? juk vieta ideali , galima statyti daugiabucius su komercinemis patalpomis ir pan., o garaza irgi galima butu suderinti , bet jokiu budu nereikia to memorialo kuris numatytas projekte. nes tu dykyniu aplinkui ir taip per daug negriztamai pridaryta . tai ir birza , kitoj gatves pusej buves pasto pastatas paversta miskais su pseudo kolona nulauztu karnizu- nesamone paminklas
Idėja nebloga, o dykynių Klaipėdoje tikrai perdaug. Pridėčiau ir Lietuvninkų bei Ferdinando aikštes
Pritariu. Ėjo lengviausiu keliu – griuvėsius užkasė, užsodino medžiais. Miestui trūksta jaukumo dėl žiojėjančių „skylių”. Gražesnius pastatus galėtų ir atstatyti
Per 3 liberalų ir liberalių miesto valdymo kadencijas su meru Grubliausku priešakyje , ” paveldo saugotojų rūpesčiu , ” Klaipėdos dar vis ” gyvas ” buvęs Karališkasis paštas vos išgyveno ! Menuomenė , susirūpinusi eurais kuriais „garsins miestą” , net liberalą politinės korupcijos byloje nuteistos partijos Liberalų sąjūdis deleguotą Kultūros ministrą S.Kairį buvo pasikvietę diskusijai į Klaipėdą ir ar tik ne į tą pačią bibliotekos salę ? Bet , nei vienas iš menuomenės nepaklausė ministro , kurio pavaldume yra paštas , ” o kaip ten su mūsų mylimos Klaipėdos gražuoliu paštu , mūsų miesto paveldu ” ? Kada pasirūpinsite ? Nebuvo ir ” šviesuomenės ” rūpesčio ar klausimo ? Nebuvo ir seimo narių liberalų ir konservatorių ? Buvo tik LVŽS atstovė , išrinkta klaipėdiečių L.Girskienė , kuri ir paklausė !!! Tik koks kilo nepasitenkinimas …. ne tuo klausimu susirinko ponai … Paštas taip apleistas , kad kėlė grėsmę praeiviams ir jei, ne naujai išrinkti į miesto valdymą , tai net tinklo nebūtų užmesta. Kiek eurų skyrė liberalai su konservatoriais iš valstybės biudžeto paštui ? Nesugebame išsaugoti to ką turime , o dabar matai ” saugos ir atstatys ” ko nėra arba gal yra tik fragmentai ? Be pagarbos .
Stipriai aria tumavaitkaus gizelis))) apsimeta keliais personažais ir stumia oligarchų interesus šitas baudžiauninkas)))
šiukšlinuk, gi dūdorius naujoj taryboj valdančiojoje koalicijoje buvo iki išrinkimo į Srimą – ant savų stumi, varguoli?)))
Blogiausia šioje istorijoje , mano nuomone, yra tai, kad vėl kiršinama visuomenė . Tai, kad nuomonė dėl požeminio parkingo yra visokia, buvo aišku dar miestą valdant merui Grubliauskui ir liberaliems su konservatoriais . Vyko piketai , pasisakymai , deja niekas iš liberaliųjų nereagavo . Pikete nedalyvavo ir dabar susirinkę į biblioteką nei Nabažaitė , nei Kiseliūnaitė , nei Safronovas , nei Elertas , nei …..” pasipiktinimo raštų rašytojai bei pasirašytojai ” . Jie gi klaipėdiečiai , tai kur buvote ? Ar tuo metu ne tie piketavo , o dabar teisingi reiškiasi? Kritikavote ir lipdėte etiketes. Visuomenė padalinta ir sukiršinta , o galėjo būti kitaip , tik reikėjo supratimo laiku . Aš tarp tų . Mane , klaipėdietį , 2019 paniekino , dabar aš nedalyvauju ” teisingųjų ” sambūriuose . Ieškokite ” kaltų ” tarp savęs .
Deja tai ne „baigiamasis žodis”. Tai demagogo pasisakymas. Tai kaltinimas šios dienos Klaipėdos šviesuomenei. Tai kapojimas kirviu. Susiraskite ponas Viešą pareiškimą „Dėl Atgimimo aikštės ir archeologinio paveldo apsaugos klaipėdos mieste (2025-01-21) Įsiskaitykite, perskaitykite kokius tris kartus, kad kažką suprastumėte. Susipažinkite su pasirašiusių sąrašu ( Vardas, Pavardė, pareigos, mokslinis laipsnis) tai visuomenės raginimas komunikuoti, išgirsti ir pabandyti suprasti šios dienos situaciją. Nekiškit jūs ten kas buvo prieš 15-10-5 metus! Truputį juokingai atrodo tų dviejų pusių skirtingos , kardinaliai skirtingos pozicijos. Vienoje pusėje Klaipėdos šviesuomenė ( profesoriai, mokslininkai, archeologai, architektai, ), kitoje „stalo” pusėje teisininkas (savivaldybės tarnautojas) ir Miesto tarybos narys , verslininkas su viduriniu išsilavinimu. Šie garbūs ponai yra mūsų miestiečių, rinkėjų tarnai. Tarnauja mums miestiečiams, o ne kažkokiems garažams….. Diskusija ( deja kol kas tik ginčas) tik , tik prasideda, yra užuomazgos stadijoje. Ir dar: dėl kiršinimo, – tai jūs ir kiršinate. Čia kaip mano draugas sakydavo: gaunasi pokalbis kurčnebylio su aklu žmogumi. Beprasmybė. Pagrindinis naratyvas : mes valdžia…….
aš eilinis klaipėdietis kuriam rūpi Klaipėdą . Štai dėl tokio ” šviesuomenės” požiūrio į kitus klaipėdiečius ir neįvyko pokyčių . Kaip ir rašiau , tada piketavo eiliniai klaipėdiečiai , o dabar ” teisingi ” su vardais . Ir demagogas aš ? Jūs rimtai ? Keista , jei suteikti moksliniai vardai , neišmoko matyti ir vertinti įvykių tąsą . Būtent , viskas prasidėjo tada prieš tuos 10 metų , o dabar – rezultatas . Be pagarbos .
Primygtinai raginu pasiskaityti Vikipedijos straipsnį ISTORIJA. Kas tai per sąvoka? Sakote „laipsniai”? Tai ką vartojate, su kiek laipsnių? Čia taip pašposinimui. O tame Istorijos apibrėžime (Vikipedijos straipsnyje) tarp kitko parašyta : „Istorija turi didžiulę reikšmę tautų, bendruomenių, kultūrų ir bet kokių kolektyvinių grupių bendrumui ir tapatumui užtikrinti. Istorija primena mums tuos praeities įvykius ir aplinkybes, be kurių mes nežinotume, kas iš tikrųjų vyksta dabar. Praktinė istorijos funkcija yra orientuoti mūsų dabartinį gyvenimą praeities ir dabarties perspektyvoje. ” Vieniems (keistuolių grupelei – Istorija), kitiems didžiausia vertybė TURTAS (Pinigas, brangus daiktas, brangus GARAŽAS). Iš kur pinigai? Istorija tyli….
o kas ginčija istorijos svarbą ? Mokote mane istorijos sąvokų , tą, kuris dalyvavo dar 2019 m pikete dėl paveldo ? O kur buvote jūs ? Dabar taip madingas klausimas ( pašposijimui ) . Neturėjote atviručių ? Nežinojote kokie priimami sprendimai dėl Algimimo aikštės rekonstrukcijos ? Ar to meto savivaldybėje buvo ne tie ” tarnai ” ( cituojant jus ) ? Jūs juos rinkote ? Taigi , vistik baigiamasis žodis , mano žodis – toks , kadangi yra priimti savivaldybės buvusių ” tarnų ” ( koks niekingas ” šviesuomenės ” išsireiškimas ) sprendimai ir įsipareigojimai , kurių reikia laikytis ( tąsa ) ir ” ieškoti kaltų ” tarp tų, kurie vykdo priimtus sprendimus , manau yra niekinga ir žema. Be pagarbos .
Tokia šviesuomenė ir suskirsto miestiečius į savus ir svetimus. Kiekvienas iš jų turi savo tikslus ir tai ne visada siekis saugoti ir puoselėti nepaprasto miesto Klaipėda paveldą. Kažkas sieks mokslinio laipsnio, kažkas projekto finansavimo, kažkas turi dar kažkokių tai asmeninių tikslų…o Klaipėdos, 1945 metais ištuštėjusio miesto, netekusio veido ir dvasios, problemiškumas išliks.
Jūs tiksliai ir aiškiai nusakėte mano mintis. Turėjau pagrindinį klausimą : kodėl 2019 m pikete dėl paveldo išsaugojimo nedalyvavo šie , dabar save vadinantys ” šviesuomene ” ir 2025 m rengia diskusijas ” apie miesto istorijos išsaugojimą ” ? Jie klaipėdiečiai , ilgamečiai paveldo puoselėtojai ir jie ? Gal tada visiems kartu būtų pavykę ? Visuomenė galėjo susivienyti , deja eiliniai klaipėdiečiai, ponų su moksliniais vardais , buvo palikti vieni. Piketavo ne tie ? Išsaugoti miesto istoriją – paveldą bandė klaipėdiečiai be jokių mokslinių vardų ar nuopelnų . Netiko ….ponams ….Be pagarbos .
2019 lapkričio 18 d. Alfa straipsnio ištrauka: „https://www.alfa.lt/aktualijos/komentarai/klaipeda-yra-vieta-kurti-ir-statyti-o-ne-griauti-ir-dejuoti/-50405698/ (Tada minėtame straipsnyje ponas Tuma aiškino: „….kurie norėtų, kad Atgimimo aikštėje ganytųsi ožkytės ir avytės” . 2025 sausio 30 d. Arūnas Tuma kalba: „„Nebent archeologai nori darbo trims-keturiems metams, pasistatyti palapines ir ieškoti teisybės. Tik kur ją tada dėsime? Kas iš tų pamatų? Moksleiviams pamokoms?“ – savo ruožtu sakė A. Tuma, neigęs, kad jam reikia tokio parkingo, nes „viešbutis jau trejus metus dirba, visi sutelpa“. KLAUSIMAS: čia tas pats ponas Tuma pasisako, ar tai du skirtingi asmenys?
O realybė yra tokia . Tai, kad bus požeminė aikštelė buvo aišku 2014 – 2015-2016 – 2017-2018 m tuo metu vyko tarybos posėdžiai , svarstymai ir savivaldybės įsipareigojimai Muzikiniam teatrui . Ypatingai rūpinosi liberalai ir priekaištavo liberaliems bei konservatoriams su meru Grubliausku ” KODĖL NĖRA ” . Tuma ir ” viešbutis ” į tarybą kandidatavo tik 2019 m !!!! Požeminis suplanuotas ir įsipareigojimai Muzikiniam duoti . Kas jums neaišku ? 🙂 Aš prieš požeminį ir buvau pikete dar 2019 m , deja niekas iš liberaliųjų ir konservatorių , bei meras Grubliauskas nereagavo . Dabar išrinkti kiti ir jie VYKDO buvusiųjų įsipareigojimus . Taškas . Diskusija turėtų tuo ir baigtis .
užsakė 2014-2017 metais žvalgomuosius archeologinius tyrimus !!!! projektavimui ir kitiems darbams jau yra išleista per 700 000 eurų, !!!!! kodėl taip liberaliai patriotiškai taškėtės klaipėdiečių eurais ? o dabartinė valdžia perėmė projektą iš ankstesnių valdžių ir dabar bando jį užbaigti.
https://klaipedosliberalai.lt/atgimimo-aikstes-kol-kas-neuzstatys/______P.S. buvo paruošti 4 siūlymai dėl Algimimo aikštės ir visais atvejais su ” požeminiu parkingu ” . ______P.S. pasisakė Klaipėdos meras Grubliauskas , o jam pritarė to meto jo pavaduotojas liberalas Šulcas .
Perku sklypą požeminių garažų statybai Atgimimo aikštės teritorijoje. Su pasiūlymais kreiptis į uab vaitkus ir co, Liepų 11 Klaipėda.
Perku sklypą požeminių garažų statybai Atgimimo aikštės teritorijoje. Su pasiūlymais kreiptis į uab vaitkus ir co, Liepų 11 Klaipėda.
Sklypai sėkmingai parduoti dar prie liberalių ir konservatorių miesto valdymo . Pardavimas vyko 2014- 2019 m .
Šių stovėjimo vietų reikia kelerius metus rekonstruojamam Klaipėdos valstybiniam muzikiniam teatrui.
Įpareigojimas priimtas savivaldybei taip ir neįgyvendinus požeminio garažo po Atgimimo aikšte projekto, nes šis buvo koreguojamas ir įgyvendinimas užtruko. Savivaldybė pagal anksčiau pasirašytą sutartį su Klaipėdos valstybiniu muzikiniu teatru įsipareigojo įrengti 116 vietų automobiliams.
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rekonstrukcija turėtų būti baigta metų pabaigoje, o požeminio garažo statybos nėra prasidėjusios.
„700 vietų pagrindinėje salėje, 186 mažoje salėje, 14 vietų neįgaliesiems – kur realiai turės parkuoti asmenys, apie 1000 žmonių kartu su kolektyvais atvykę į renginį?“ – tarybos posėdyje kalbėjo liberalė Alina Velykienė
Skaityti daugiau: https://m.diena.lt/naujienos/klaipeda/miesto-pulsas/klaipedos-valdzia-zada-ieskoti-alternatyvu-nepastatytam-pozeminiam-garazui-prie-teatro-1111960
Chamavotam oligarchai rūmai reikia parkingo – pats jis sako, kad nereikia, bet – logiškai būtų geriau? Ir pučia miglą, kad čia viskas miesto labui – o iš tiesų – siauri ištikimų babkėms interesai.
todėl liberaliai patrryyyjotiškai pletkinate . 2015 m !!! Meras Grubliauskas . ___Požeminė automobilių stovėjimo aikštelė vis dėlto bus?
2015-12-02 12:51
Radvilė Rumšienė
Politikai vėl prabilo apie Atgimimo aikštės požeminę automobilių stovėjimo aikštelę. Nors neseniai ir atsisakyta planų ją įrengti, tačiau, netikėtai atsiradus privačiam investuotojui, tokią galimybę vėl žadama svarstyti. Dėl šios naujienos neskubama skelbti ir aikštės projektavimo konkurso.
Skaityti daugiau: https://kauno.diena.lt/naujienos/klaipeda/miesto-pulsas/pozemine-automobiliu-stovejimo-aikstele-vis-delto-bus-722792
Savigarbos neturite ? Meras Grubliauskas . 2016 m ___2016 m !!!! ____Nuspręsta: po Atgimimo aikšte kas požemius
2016-07-29 06:00
Radvilė Rumšienė
Uostamiesčio politikai apsisprendė – Atgimimo aikštėje bus įrengta požeminė automobilių stovėjimo aikštelė. Projektas kainuos per 3 mln. eurų.
Skaityti daugiau: kauno.diena.naujienos/klaipeda/miesto-pulsas/nuspresta-po-atgimimo-aikste-kas-pozemius-762753__
Eina jie veln…p su tais savo parkingais!
https://www.youtube.com/watch?v=Cnl6E9dxXN8
Jau išleista 700000€ „projektavimo” darbams?.. 😁😁😁
Riebus, vienok, tas karvelis, Dievo siūstas, buvo…
galiu ” pailiustruoti ” anekdotu : stovi dvi pagyvenusios moteriškės ir viena sako antrai : žinai , jos dukra lengvo elgesio mergina . Antroji atsako : tai , kad ji turi sūnų . Pletkininkė atsako , na ir kas ,tegul dabar įrodinėja , kad yra ne taip.
Kol vyko diskusija bibliotekoje, Arvydas savo Facebooke toliau rašinėjo apie sprogmenis. Bandys prastumti tą parkofkę bet kokia kaina. Visuomenės nuomonė jam neįdomi.
Vaitkui įdomu tik jo ir draugų interesai…
Kada Jūs, ponai visuomenininkai ir istorikai, suprasite, kokio galingumo ir grėsmės Atgimimo aikštėje yra paslėpti sprogmenys? Tie patys „etatiniai” rėkautojai, nieko nenuveikę savo gyvenime. Net ir ši puikiai dirbanti Taryba, meras jiemes niekaip neįtinka. Naftalininiai peveldosaugininkai, gal net kariuomenėje netarnavę, visiškai nesuvokia sudėtingos situacijos Atgimimo aikštėje.
užduodantieji klausimą – „…kur anksčiau buvote…” Galiu priminti, kad pamačius pirmuosius siūlymus ir kilus pasipiktinimui dėl tokios „rekonstrukcijos” buvo priimtas net miesto tarybos sprendimas, kad po aikšte valdžia požeminio nebeįrenginės. Nepaisant to, vėliau, jis savivaldybės administracijos nurodymu vėl buvo projektuojamas ir tuomet ją projektuojantys architektai dievagojosi, kad toje vietoje kurioje numatomas požeminis parkingas, niekada jokio užstatymo nebuvo ir todėl jokios žalos nebus. Tai yra faktai kuriuos paprasta patikrinti kaip ir tai, kad žaidžiant žaidimą „svarstymas su visuomene” miesto projektus miesto centre (A.aikštė, muzikinis, senasis turgus, pilis, dangės skveras….) savivaldybės administracijai į visuomenės ir net specialistų nuomonę, rekomendacijas tradiciškai visais laikais buvo nusispjauti. Dažnu atveju projektai iki statybų pradžios nuo tos suinteresuotos visuomenės, net raštu reikalaujant pateikti susipažinimui, būdavo slepiami ( pvz.: KD ). Todėl pradžiai reikėtų keisti šią praktiką ir tvarką, o tai išsirinktų ir miestiečių samdomų miesto politikų atsakomybės klausimas su meru priešakyje.
ir liberalių + konservatorių tarybos dauguma . Konservatoriai ,už Grubliausko kandidatūros palaikymą iš karto po 1 turo , gavo ir pareigų savivaldybėje.Antruoju mero pavaduotoju tapo konservatorius Arūnas Barbšys , o vienas konservatorius tapo administracijos direktoriaus pavaduotoju tai Andrius Dobranskis.
P.S. na ir kodėl tuo metu ponai Nabažaitė, Safronovas , Kisieliūnaitė , Elertas , Dapkevičius ir kiti gerbiami miesto paveldo saugotojai nevyko susitikimai su savivaldybės tarnautojais ar tarybos nariais dėl Atgimimo aikštės? Realiai su tais, kurie ” užsuko ” šį požeminio parkingo reikalą dar nuo 2014 ?
Kad kiltų mažiau klausimų kas ir kur Klaipėdoje anksčiau buvo – net žemėlapį nuo pastato sienos skubiai naikins.
Ir kas čia tas melagis? Varai alia tiesa uzsislepes? 🥴
Buvo ir didžiulis piketas ir daugybė susirinkimų, kuriuose žmonės griežtai pasisakė prieš garažą ir blyną aikštėje. Buvo daugybė siųlymų, kokia turi būti aikštė.
O dabar klerkas iš savivaldybės, vis kartodamas, kad jis tarybos narys , klausia: kur buvote anksčiau? Tai jis kur buvo anksčiau su visa taryba. Kai žmonės vėl šimtais protestuos dėl užsimoto griauti istoriškai brangaus namo Bangų 11, garantuoju,išgirsime iš valdžios: kur buvote anksčiau?
Miesto vertybių griovikų tarybos mums nereikia.
Tas, tarybos narys , kuris buvo atėjęs į susitikimą , miesto taryboje dirba tik nuo 2019 m , o visos sutartys ir savivaldybės įsipareigojimai Muzikiniam teatrui dėl požeminio parkingo pasirašyti ” prie ” mero Grubliausko ir tarybos narių daugumos , kurią sudarė liberalieji ir konservatoriai .
Keletas žmonių su plakatais-tai ne Klaipėdos visuomenė! Manipuliacija su “Troliu fabriku” nepraeis!
Keletas žmonių su plakatais-tai ne Klaipėdos visuomenė! Manipuliacija su “Troliu fabriku” nepraeis!
Skaitai 10-12 neaiškių tipelių, tai didžiulis piketas? Meluoji, ai meluoji draugužį….
Vaitkus nebegali gyventi vakarykščia diena. Vaitkus atsako už šios dienos daromus sprendimus. Meras neateina ten kur nepatogūs užduodami jam klausimai. Taip. Situacija ne iš paprastųjų. Rasti sprogmenys, dalis klaipėdiečių prieš parkingą, už paveldo atkūrimą. Tam ir yra miesto valdžia, kad rastų naujus, visus tenkinančius sprendimus. Ieškoti kas kaltas. Tai stručio pozicija.
iš piketo 2019 m , kuriame dalyvavo ir mero Vaitkaus abartinis padėjėjas Macikas .Dar 2019 m bandė stabdyti dabartinio mero komandos žmonės ” garažus ” ! 2019 m miestą valdė liberali dauguma ir meras Grubliauskas ! Nepavyko sustabdyti !!!!! Pasirašyti įsipareigojimai ir sutartis , o dabar merui Vaitkui ir jo komandai reikia vykdyti priimtus įsipareigojimus . Ačiū ,Martynai , už priminimą 🙂 Tik kur 2019 pikete buvo ponai Elertas , Nabažaitė ir kiti ? Kur buvote ? Kodėl nedalyvavote piketuose , kuriuose dar buvo galima stabdyti sutarčių pasirašymą ar …? Štai , todėl aš dabar šiais ponais ” kovotojais ” ir netikiu , nes aš buvau 2019 pikete .
Tikrai puikus pastebėjimas ir nuotrauka, nes parodo žmogaus vertybių stabilumą. Nes kai patenki prie valdžios, gali įsistatyti kiaulės akis ir pradėti raustis į žemę vertikaliai žemyn, į bunkerį. Tik va, drąsos į tokį renginį ateiti jau nėr. Kaip ir jo viršininkui.
O Rudnosiukas galėtų drąsiai į Zacharovos biurą. Gebelsas ploja iš kapų.
ir aš nedalyvavau vakarykščiame šou , kuriame ką nors pakeisti jau neįmanoma . Aš dalyvavau 2019 m pikete , tik tada niekas iš liberalių, esančių miesto valdyme, mūsų negirdėjo ir pasirašinėjo sutartis bei įsipareigojimus . Zacharovas ir gebelsus minėti jūsų, niekinių ” kovotojų „, gebėjimas .
O kur buvote jūs 2014 -2019 m ? Nežinojote apie „požeminį garažą” ? Dalyvavote 2019 m pikete ? Ne ? Tada šaipėtės iš tų piketuotojų ? Gebelsai ir zacharovos seniai tokiems veidmainiams ploja .
Taip kur buvo didieji archeologai 2014-2017 metais po žvalgomųjų archeologinių tyrimų? Kai išleista 700 000 eurų, dabar pakėlė galvas. Tai reiškia, kad ,,gerbiamiems archėologmas” viską sustabdžius, išmetame 700000 € miestiečių pinigų į šiukšlių dėžę ir paliekame tokį purvyną miesto centre , kol kažką naujo suprojektuosime už kokį milijoną kokiai 10 metų. Nebespankite, eikite išsimiegoti. Na yra saujelė ,,stabdžių” ,kurie kaip matyti muzikiniame teatre nėra buvę gal 10 metų, o gal iš vis nebuvę, kurie nesilanko Klaipėdos senamiestyje, kam jiems automobilių aiškštelė. O jau vykusio piketo dydis- 9 žmonės.
Reiktų vieną kartą suprasti,kad savivaldybėje dirba beveik 600 tarnautojų ir gauna algas iš miesto biudžeto. Kiekvienas turi savo pareigų aprašus ir pn. Todėl jie privalo nuo pradžios iki pabaigos atlikti savo pareigas. Plius dar yra juk sav. tarybos pulkas narių, kurie ir įsipareigojo gyventojams pakontroliuoto tarnautojus. NESĄMONĖ, kai vis koks intrigantėlis,neatlikęs savo darbo sako: „kur jūs archeologai, istorikai buvote? Kodėl ankščiau tylėjote?” Didelė pagarba,džiaukimės kad mūsų miesto protingi, išsilavinę žmonės, gelbsti miestą kai jis ,tiesiog, akiplėšiškai bandomas naikinti. Reikia dėkoti,labai dėkoti už tai,kas buvo I.S. bibliotekoje. Šie miesto patriotai, intelektualai aukojo savo laiką,padėjo kitiems miestiečiams suprasti ,kad A. aikštės projektas yra neparuoštas jo vykdymui. Jeigu ne žurn. M.Vainorius su AK.lt, pripažinkim, būtų savivaldybei patogiau miestiečius ‘mulkinti”…Dėkui JAM.
Tai ir toliau balsuokite už A. vaitkų. Balsuokite balsuokite, kol Klaipėdos nei kvapo cia nebeliks
O prie ko Vaitkus , jei visus sprendimus dėl požeminio garažo priėmė iki Vaitkaus ? Liberalai su konservatoriais . Nežinote ? Gėda .
2015 m !!!! __Požeminė automobilių stovėjimo aikštelė vis dėlto bus?
2015-12-02 12:51
Radvilė Rumšienė
Politikai vėl prabilo apie Atgimimo aikštės požeminę automobilių stovėjimo aikštelę. Nors neseniai ir atsisakyta planų ją įrengti, tačiau, netikėtai atsiradus privačiam investuotojui, tokią galimybę vėl žadama svarstyti. Dėl šios naujienos neskubama skelbti ir aikštės projektavimo konkurso.
Skaityti daugiau: /kauno.diena.lnaujienos/klaipeda/miesto-pulsas/pozemine-automobiliu-stovejimo-aikstele-vis-delto-bus-722792
2016 m !!!! ____Nuspręsta: po Atgimimo aikšte kas požemius
2016-07-29 06:00
Radvilė Rumšienė
Uostamiesčio politikai apsisprendė – Atgimimo aikštėje bus įrengta požeminė automobilių stovėjimo aikštelė. Projektas kainuos per 3 mln. eurų.
Skaityti daugiau: kauno.diena.naujienos/klaipeda/miesto-pulsas/nuspresta-po-atgimimo-aikste-kas-pozemius-762753__
Klaipėdos valdžia žada ieškoti alternatyvų nepastatytam požeminiam garažui prie teatro
2023-01-29 13:57
Jurgita Andriejauskaitė BNS
Klaipėdos tarybai šią savaitę tvirtinant trejų metų strateginį planą politikai kritikavo administraciją dėl centre nepastatyto požeminio garažo ir įpareigojo imtis darbų Danės gatvėje didinant automobilių vietų skaičių.
Skaityti daugiau: https://m.diena.lt/naujienos/klaipeda/miesto-pulsas/klaipedos-valdzia-zada-ieskoti-alternatyvu-nepastatytam-pozeminiam-garazui-prie-teatro-1111960
Šių stovėjimo vietų reikia kelerius metus rekonstruojamam Klaipėdos valstybiniam muzikiniam teatrui.
Įpareigojimas priimtas savivaldybei taip ir neįgyvendinus požeminio garažo po Atgimimo aikšte projekto, nes šis buvo koreguojamas ir įgyvendinimas užtruko. Savivaldybė pagal anksčiau pasirašytą sutartį su Klaipėdos valstybiniu muzikiniu teatru įsipareigojo įrengti 116 vietų automobiliams.
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rekonstrukcija turėtų būti baigta metų pabaigoje, o požeminio garažo statybos nėra prasidėjusios.
„700 vietų pagrindinėje salėje, 186 mažoje salėje, 14 vietų neįgaliesiems – kur realiai turės parkuoti asmenys, apie 1000 žmonių kartu su kolektyvais atvykę į renginį?“ – tarybos posėdyje kalbėjo liberalė Alina Velykienė
Skaityti daugiau: https://m.diena.lt/naujienos/klaipeda/miesto-pulsas/klaipedos-valdzia-zada-ieskoti-alternatyvu-nepastatytam-pozeminiam-garazui-prie-teatro-1111960
Niekaip nesuprantu, kodėl taip įsikibta į tą garažo statybą? Juk tas pats meras yra nemažai ankstesnės valdžios projektų atšaukęs? Ir reikia liautis mojuoti ta niekine gyventojų apklausa dėl aikštės užstatymo reikalingumo. Kiek klaipėdiečiai būsim aktyvūs, tiek ir turėsim. Iki galo nueina tie, kurie nepraranda entuziazmo. Ačiū už organizuotą diskusiją, stebėjau nuotoliu.
sutartis ir įsipareigojimus ? O kur buvo 2014 – 2018 m tie paveldo saugotojai ? Jie ne klaipėdiečiai , kurie nežinojo kas vyksta? Man asmeniškai – eilinis šou ir neaišku kokios gali būti pasekmės miestui. Kodėl tylėjo Nabažaitė , Elertas ir kiti ponai ” kovotojai ” kol vyko žvalgomieji archeologiniai tyrimai ? Neturėjo atviručių ?
Vienas iš miesto įsipareigojimų, moralinių pažadų buvo prisidėti prie miesto Muzikinio teatro projekto įgyvendinimo infrastruktūros sutvarkymu, pirmiausia, parkavimo vietų užtikrinimu“, – BNS sakė V.Grubliauskas.
Anot jo, Danės gatvė pradžioje atrodė „talpi ir perspektyvi“, tačiau ji nepatenkina viso automobilių statymo poreikio. Mero nuomone, požeminė stovėjimo aikštelė po Atgimimo aikšte būtų „vienas racionaliausių, efektyviausių sprendimų“. _______P.S. beje miesto taryboje dirbo ir konservatoriai Petraitis su Dobranskiu , nežinojo? Tada nereikia šou .
Skaityti daugiau: https://kauno.diena.lt/naujienos/klaipeda/miesto-pulsas/klaipedoje-rengiamasi-tvarkyti-atgimimo-aikste-767650
Kodėl šita diskusija atsirado dabar? Šita diskusija turėjo vykti 2014-2017 metais po žvalgomųjų archeologinių tyrimų. Pridėtinė vertė būtų didesnė. Kur jūs buvote?“ – klausė A. Kačalinas, paminėjęs, kad projektavimui ir kitiems darbams jau yra išleista per 700 000 eurų, o dabartinė valdžia perėmė projektą iš ankstesnių valdžių ir dabar bando jį užbaigti.
Meras lankosi tik jam patogiuose renginiuose. Tokiuose, kuriuose išlieka teigiamas ir pozityvus piaras.
Ačiū organizatoriams ir už miesto ateitį kovojantiems aktyviems dalyviams. Didžiulė gėda dėl Arūno Tumos ir jo pasisakymų, liūdna, jog toks asmuo yra miesto taryboje
Kam gėda, tai tokiems kaip jūs apsišaukėliams! Nevykėlių grupuotė, siekianti 3-5 metus aikštėje krapštinėtis, tik niekaip negalintys įvardinti, ar jiems likę pamatai įdomūs, ar garažas maišo :):):)
Apie ką mes kalbame (diskutuojame ?) Išsamūs, detalūs archeologiniai tyrimai (pilni tyrimai, ne detalūs) jums yra „KRAPŠTINĖJIMAS”. Tai ir krapštinėkitės savo triusikuose.