Vytautas Bajoras

Piliavietės grįžimas miestui: istorija jau siekia pusšimtį metų II 

1974-ųjų balandžio 5-ąją Klaipėdos miesto vykdomasis komitetas (VK) priėmė istorikų kompromisiniu vadinamą sprendimą, tapusį pirmuoju atspirties tašku dešimtmečius trukusioje piliavietės sugrįžimo miestui kelionėje. Šio jubiliejaus proga „Atvira Klaipėda“ ciklo...

Naujas pietinis uostas – sena idėja

Nors turi bendrąjį planą, numatantį plėtrą ir ties Melnrage, ir naujų teritorijų formavimą pietuose, Klaipėdos uostas dabartinės centrinės valdžios yra nukreiptas plėstis tik pietų kryptimi. Naujas dideles teritorijas ten tikimasi suformuoti 2028-aisiais. Pasirodo,...

Tarptautinė jūrų perkėla iškeliauja nebūtin

Nuo 2017-ųjų keltų terminalo funkcijos nebeatliekančiame AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos („Klasco”) nuomojame Smeltės pusiasalyje pradėta griauti sovietmečiu pastatytos vadinamosios Tarptautinės jūrų perkėlos infrastruktūra. Ko gero, šie darbai yra susiję...

Aikštė, prarijusi Biržos gatvę

Pasitelkdama į pagalbą Klaipėdos apskrities viešosios I. Simonaitytės bibliotekos valdomą AdM archyvą, kuriame saugomos ir ankstyvojo sovietmečio fotografijos, „Atvira Klaipėda“ šįkart pasakoja, kaip vietoje iškirtinės ikikarinės Biržos gatvės buvo suformuota...

Ilga Martyno Mažvydo kelionė į Klaipėdą

„Atvira Klaipėda“, cikle „Klaipėda: unikali urbanistinė istorija“, jau pasakojusi apie Lietuvininkų aikštės raidą iki XX a. paskutinio dešimtmečio pradžios, antrojoje rašinio dalyje supažindins su istorija, kaip čia atkeliavo Martyno Mažvydo paminklas.

Herkaus Manto gatvės viadukams – 40

Šeštadienį sukanka lygiai 40 metų, kai valstybinė komisija leido naudoti naujus geležinkelio ir automobilio viadukus virš Herkaus Manto gatvės. Paskutinis Klaipėdos miesto savivaldybės biudžeto lėšomis iš dalies finansuojamo „Atviros Klaipėdos” projekto...

Pin It on Pinterest