Prašo konsultacijos dėl Atgimimo aikštės parkingo

Miestas, Svarbu

Klaipėdos savivaldybės administracija įvykdė viešai duotus pažadus ir paskelbė rinkos konsultaciją, kurios metu per porą savaičių tikisi sulaukti potencialių rangovų pasiūlymų bei pastabų dėl po Atgimimo aikšte numatytos įrengti požeminės aikštelės perprojektavimo.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Žinia, dar 2016 m. miesto Tarybos kolegija, remdamasi atlikta studija bei miestiečių apklausa, kurioje dalyvavo 497 žmonės, nutarė, kad Atgimimo aikštė turi būti rekonstruojama neužstatant ir po ja įrengiant požeminę stovėjimo aikštelę.

Surengus rekonstrukcijos projektų konkursą pirmąją vietą komisija skyrė UAB „Cloud architektai“ ir Panevėžio statybos trestui, pasiūliusiems aikštėje atkurti 1990 metų kovo 11-ąją danguje matytas žvaigždes ir Mėnulį. Už projektavimo darbus kompanijoms sumokėta 127 050 Eur. Vėliau kilus ažiotažui dėl galimo plagijavimo, mėnulis buvo transformuotas į „dangaus veidrodį” su blyškiu XVIII a. Klaipėdos miesto žemėlapio atspaudu.

Visgi parengtas aikštės rekonstrukcijos projektas nepatiko daliai bendruomenės ir ji ėmėsi net protesto akcijų. Tačiau projekto įgyvendinimas sustojo pirmiausiai dėl finansinių priežasčių – pernai sausį paaiškėjo, kad dėl nestabilių gruntų požeminės aikštelės kaina prasidėtų ne nuo 1,8, o nuo 6,5 mln. Eurų.

Politikams ir toliau laikantis pozicijos, kad požeminės automobilių stovėjimo aikštelės čia reikia, Savivaldybės administracija pradėjo ieškoti būdų, kaip atpiginti tokį projektą. Šiemet sausį ji iš bendrovės „Hidrosfera“ už 12 098 eurus nusipirko Atgimimo aikštės sutvarkymo techninio projekto audito paslaugą. Ši bendrovė pasiūlė net šešias alternatyvas, kuriose vienos automobilio vietos įrengimas kainuoja nuo 23 477 iki 44 297 Eur, o visos aikštelės įrengimas – nuo 5,885 iki 9,861 mln. eurų priklausomai nuo pasirinkto vietų skaičiaus.

Remdamasi šiomis audito išvadomis savivaldybė penktadienį paskelbė rinkos konsultaciją, kurios sąlygose rašo, kad planuoja po aikšte įrengti dviejų lygių požeminį parkingą su 228 vietomis, atsisakant jo dalies po Herkaus Manto gatve.

Rengiant naujojo parkingo projektą būtų išlaikoma antžeminės dalies architektūrinė idėja, bet jis turi būti „kūrybiškai keičiamas, siekiant, kad būtų pašalintos bet kokios prielaidos interpretacijoms dėl Aikštės projekto ir Žilvino Kempino kūrinių ciklą „Illuminator“ sudarančių kūrinių tarpusavio ryšio”, o pakeitimai ir aikštės architektūrinių elementų modifikacijos „turi būti pakankami sukurti kitokiam Atgimimo aikštės suvokimo įspūdžiui, tačiau proporcingi, derantys su pirminio projekto antžeminės dalies architektūrine idėja”.

Savivaldybė taip pat informuoja, kad konkurso laimėtojus ketina rinktis pagal ekonomiškai naudingiausią pasiūlymo kriterijų.

Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo skyriaus vedėja Indrė Butenienė prieš keletą savaičių buvo sakiusi, jog optimistinis planas yra kitais metais pasirengti techninį projektą, o statybos darbai turėtų vykti 2022-2023 metais.

16 Comments

  1. Gabrielė

    Kad ten gruntas yra nestabilus, buvo žinoma dar statant Klaipėdos viešbutį. Kodėl śi info ‘staiga’ paaiškėjo tik š.m. sausį? Grunto nestabilumas požeminei aikštelei yra žymiai didesnė problema, negu visi ‘mėnuliai’.

    Reply
  2. na jau ne

    Jokių požeminių už 6 ir daugiau milijonus !!! Miestvaldžiai , atsitokėkit – atkariaukit mūsų krantines nuo parudavusių( buvo baltos) KLASCO palapinių .Ten parkingą darykit . Viską galima pakeisti, niekas nevėlu. Jau praturtėjot, atsisukit į miestiečius .

    Reply
  3. Nuomonė

    Žmonės , naivuoliai, galvojate, kad jūsų geros idėjos kam nors įdomios, išskyrus jus pačius? Tai tik burbulas jūs kvailinti, kad parkingas labai reikalingas muzikiniam teatrui. Juk yra 3-5 min. kelio iki Pilies uosto parkingo, kurio užtektų 10
    kartų didesniam teatro lankytojų skaičiui. Požeminė aikštelė reikalinga interesų grupėms: rangovams (statytojams, projektuotojams), su jais susijusiems savivaldybės tarybos nariams ir klierkams. Taip pat save įprasmina ir galimai korupciniais ryšiais nesusiję klerkai, kurie rodo kaip jie daug dirba ir neveltui gauna atlyginimą kuruodomi šiuos orinius mokesčių mokėtojų pinigus tratijančius projektus. Jeigu šalia statyčiausi viešbutį (pvz. Viktorija), man taip pat būtų labai aktualus šis parkingas :).

    Reply
  4. Grubliauskai

    gal laikas baigti mėtyti pinigus nesąmonėms, prisipažinti – PRISIŠIKOM ir pradėti viską nuo nulio?

    Reply
  5. Sigitas

    Apie kokius čia tuos sapaliojimus kalbama t.y. kad Atgimimo aikštėje norima neva atkurti 1990 metų kovo 11-ąją danguje matytas žvaigždes ir Mėnulį? Tiesiog įdomu t.y. kas tą laikmetį bent atsimena koks tas mėnulis ir žvaigždės buvo? Negana to t.y. 1. dar tą išviršinį bliūdą norima įprūdyti. 2. kad planuojama po aikšte įrengti dviejų lygių požeminį parkingą su 228 vietomis. 3. kad tam sveikam protui nesuvokiamam utpiniam projektui įgyventinti reikėtu ne tiek kiek dabar yra, o reikėtu jau arti 12 mln. Eu. . Kas svarbiausia toji metų metus aptręšusi aikštė dar gali pabūti penkis ir daugiau metų. Na o tas lėšas geriau panaudoti kelių infrakstruktūrai nes t.y. 1. Klaipėdos miesto keliai-gatvės „skęsta” auto kamščiuose; 2. ištysi auto kamščiai prie geležinkelio pervažų ir t.t. .

    Reply
    • Sigitai

      nebijokite, mėnulio pavirtusio į parvirtusį bliūdą gal jau nebebus. Nes iš sumokėtų už projektą 127 050 Eur praktiškai nieko nebeliko – nei ant žemės nei po ja. Juos Klaipėdos vyriukams supaišę UAB „Cloud architektai“ dabar imsis Tautos namų Vilniuje – ten projektavimui 7mln. ir Šimašius snausti kliedint neleis. Ir bus mums kaip visada – kažkas pigaus ir paprasto, bet su labai brangia eksploatacija. Gal koks dangų remontas su nauju Luizės Rožių laiveliu. Durnas ir skūpas moka kelis kartus ir nieko neturi – mūsų savivaldybės Mėlynojo proveržio moto. Bet, leidome – Budinas su Zulcu pabuvo architektais, o tai mums kainuoja ir dar olia lia kiek kainuos kitur.

  6. pinigų plovykla

    Per konsultacijas ir visokias studijas toliau Klaipėdos valdžiagyviai sėkmingai plauna pinigus ir negali sustoti. Kokie požemiai prie pat upės, kur aukšti gruntiniai vandenys ir slankus gruntas?

    Reply
  7. Klaipėdietis

    Ar negalima surasti vietos antžeminei kelių aukštų parkavimo aikštelei?
    Pasaulyje (JAV, Švedija) tokia praktika taikoma. Yra ir pas mus prie prekybos tinklų.
    Ar norime dasikasti iki vandens ir pinigus plauti?

    Reply
    • Čia

      Budino ir Zulco FIXs įdėja ir kapitalistinė praktika jiems neįdomi. Klaipėdoje viešpatauja sau naudingi liberalūs vėjai ir plaukioja Gėlių laivai.

  8. Nuomonė

    Pažangiose šalyse dabartinė urbanistinė kryptis yra MIESTAS -> ŽMOGUI. Ne automobiliui, o ŽMO-GUI. Tai visos svarbiausios erdvės, plotai, aikštės, gatvės, parkai ir t.t. pritaikomi žmonių patogiam judumui – vaikams, jaunimui, veikliems žmonėms ir senjorams. Senai prieita prie išvados, kad automobiliai mieste žmonėms sukuria daugiau problemų negu jų sprendžia. Kuo daugiau požeminių ar antžeminių automobilių aikštelių, kuo platesnės gatvės, tuo daugiau pagundos naudotis nuosavu automobiliu, tuo jų daugiau užpildo tas gatves ir aikšteles ir tuo mažiau lieka vietos žmogui, mažiau jaukumo, mažiau ekologijos, mažiau saugumo, mažiau veiklos. Tuo dar didesnių reikia aikštelių, platesnių gatvių ir gaunasi užburtas ratas. Motyvas, kad ši aiktelė reikalinga muzikiniam teatrui yra laužtas iš piršto. Jei jame vyks aukšto lygio pasirodymai, žmonės ir taip eis. Aplink gyvena apie 10 000 gyventojų kuriems ateiti iki muzikinio tereikia 15 min. Kiti gali atvykti visuomeniniu transportu.
    O dabar apie aikštę. Tokioje vietoje kiekvienas kvadratinis centimetras turi turėti savo paskirtį. Jokie mėnuliai, diskai ir t.t. čia nesprendžia nei vieno miestiečio poreikio. Į tą vietą reikia žvelgti žymiai plačiau – neapsiriboti vien kvadratu nuo gatvės iki sienos. Aikštė buvo projektuota paradams Lenino garbei, tad ir važiuojamoji dalis toje vietoje buvo išpatinta tam tikslui. Paradų nebėra, ir gatvės tokios nebereikia. Ji yra ženkliai per plati, juolab kad susiaurėja abiejuose galuose. Danės gatvė nuo Pilies tilto turi baigtis akligatviu ties rotuše, o aikštė susijungti su dabar kitoje pusėje esančiu skveru. Tokiu būdu skvero plotas patrigubėtų. Reiktų sumažinti betono kiekį, užsėti veją, pasodinti medžių kurie paaugę užstos agresyvius ir nederančius „KD” ir Amberton fasadus, gal būt ir muzikinio teatro vertikalė nebeatrodys taip baisiai. Taip, daug milijonų tam įrengti nereikia, veiklos suinteresuotoms grupėms ne tiek daug. Užtat gyventojams tai turėtų patikti.

    Reply
    • Džiugu

      šiose miesto valdžios melagystėse, absurdo jovale kažkas dar bando kažkokią logiką ir sveiko proto žiežirbas įpūsti 🙂

  9. kas per specialistai

    savivaldybėje, kad konsultacijų vis jiems reikia ?

    Reply
    • Dūros klijavimas

      liaudyje tai vadinasi. Iš ties savivaldybei tai nereikia ir jokios visuomenės nuomonės ji nebijo. Bijo, kad atims ir muzikinio babkes. Kai PST vyrai atsisakė tokius požeminius kliedesius varyti tai niekas nebežino ką daryti ir ieško durnių kas durniau patars. Ant ko dabar G.Neniškis su visa Kačialino hebra bačką ritins, jei ką. Primityvo Budino nebėr, o Zulcas už nieką neatsakantis patarėjas. Čia pat, Dangės skvere , gi dirba garsieji Hidro projektantai – ten nieko nesugebėjo nei laiku nei doro tai net šešis patarimus čia patarė, bet VIENO tai ne.

  10. Nustokit vejams leisti mūsų pinigus

    Už tokios kainos tik pabandikit rengti aikštelė. Visus plaukus nu subinės grubliauskui ir konservad su pincetu ištrauksim

    Reply
    • Klaipėda

      Aikštę rekonstruoti tikrai reikia. Negerai, kai turime tokia nutriušusę aikštę pačiame centre. Tačiau automobilių aikštelėa tikrai nereikia. Už sutaupytus pinigus būtu galima sukurti daug daugiau naudos nei požeminė aikštelė, kada nors sukurtu. Pavyzdžiui už sutaupytus pinigus būtu galima pagaliau rekonstruoti Vingio pasažą ir aikštę prie buvusios Medijos, kurių projektai yra sustoje.

    • Anonimas

      šiai higienos procedūrai nepasirašau ir dosnu ir šlykštu

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Nuomonės

Metai prie Klaipėdos valdžios šturvalo: sėkmės ir nesėkmės

Sėkme reikėtų vadinti pastangas darbuotis atnaujinant daugiabučių namų kiemus, ugdymo įstaigas ir jų aplinką – dėmesio anksčiau tam tikrai stokota. ...
2024-04-17
Skaityti daugiau

Miestas

Sulaukta penkių pasiūlymų Atgimimo aikštei rekonstruoti

Klaipėdos savivaldybė praneša, jog ketvirtadienį atplėšti vokai su pasiūlymais konkursui dėl Atgimimo aikštės rekonstrukcijos su požeminės automobilių saugyklos įrengimu: gauti ...
2024-03-07
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

Vėjo jėgainės uoste: statybas jau planuoja ir direkcija

Praėjus keletui mėnesių po to, kai buvo paskelbti projektiniai pasiūlymai, pagal kuriuos AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco“) numato pertvarkyti buvusią ...
2024-03-04
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This