P0

Transportas

„Gargždų geležinkelis“ jau gavo infrastruktūros pajėgumų

Atvira Klaipėda

Atvira Klaipėda
2021-11-11


Lietuvos viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklą valdanti įmonė „LTG Infra“ pranešė, jog parengė 2021–2022 metų tarnybinį traukinių tvarkaraštį, kuriame numatyti viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumai keturiems pareiškėjams – UAB „LTG Link“, AB „LTG Cargo“, UAB „Gargždų geležinkelis“ ir UAB LGC CARGO.

Martyno Vainoriaus nuotr.

„Nepaisant to, kad kol kas Lietuvoje didžioji geležinkelio tinklo dalis yra neelektrifikuotas vienkelis ieškome būdų, kaip didinti viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklo konkurencingumą ir maksimaliai patenkinti pareiškėjų poreikius dėl pajėgumų skyrimo. Tai ypač aktualu tose infrastruktūros dalyse, kurios yra perpildytos. Šiemet pavyko vienoje iš tokių infrastruktūros dalių tų pačių pajėgumų skyrimo klausimą išspręsti visiškai, o kitose – iš dalies. Tad geležinkelių infrastruktūros pajėgumai 2021–2022 metų tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpiu skirti didesniam pareiškėjų skaičiui“, – pranešime cituojamas Karolis Sankovski, „LTG Infra“ generalinis direktorius.

Anot pranešimo, „LTG Infra“ paraiškas dėl viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo vertina paskutinius dvejus metus. Pajėgumai skiriami vadovaujantis Geležinkelių transporto kodekse nustatytais viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo reikalavimais ir susisiekimo ministro nustatytomis prioriteto taisyklėmis, kurios taikomos perpildytoms viešosios geležinkelių infrastruktūros dalims. Paraiškų vertinimo ir pajėgumų skyrimo procedūra trunka septynis mėnesius.

2021–2022 metų tarnybinis traukinių tvarkaraštis įsigalios nuo šių metų gruodžio 12 dienos ir juo bus vadovaujamasi iki kitų metų gruodžio 12 d.

Praėjusią savaitę Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo (LVAT) išplėstinė teisėjų kolegija penktadienį priimta nutartimi kreipėsi į Europos Sąjungos Teisingumo Teismą (ESTT) prejudicinio sprendimo dėl 2012 m. lapkričio 21 d. Europos parlamento ir Tarybos direktyvos, kuria sukuriama bendra Europos geležinkelių erdvė, išaiškinimo.

Byloje pareiškėjas UAB „Gargždų geležinkelis” ginčija Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus sprendimą neskirti viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų. Įmonė teigia, kad Lietuvoje nustatytos prioritetų taikymo taisyklės, kai pajėgumai prašomi dėl perpildytų geležinkelio ruožų, palankios įsitvirtinusiam subjektui – nacionaliniam vežėjui AB „Lietuvos geležinkeliai“ ar jo dukterinėms įmonėms.

Administracinės bylos nagrinėjimas sustabdytas iki bus gautas ESTT prejudicinis sprendimas su atsakymais į konkrečius LVAT klausimus.


    Transporto straipsnių vidus kompas

    2021-11-11

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Visų komentarų autorių IP adresai yra skelbiami viešai.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Puslapio taisyklės. 

    Redakcijos tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt