Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2022-02-28 |
Dar pernai mažiausiai iki 2028-ųjų planus Bangų gatvėje, prie Kultūros fabriko, statyti preliminariai 1,2 mln. eurų vertintą daugiaaukštį garažą atidėjusi valdžia persigalvojo ir tam yra nusiteikusi išleisti trigubai didesnę sumą.
Teigiama, kad tokią poziciją nulėmė prasidėjusi buvusios „Švyturio” alaus daryklos konversija.
Ties Jono kalneliu ir Kultūros fabriku esančios automobilių aikštelės vietoje numatyto daugiaaukščio garažo projektiniai sprendiniai visuomenei buvo pristatyti beveik prieš ketverius metus. Tuomet kalbėta, kad preliminari vien garažo kaina siektų apie 1,2 mln. eurų su PVM.
Šį projektą tada kritikavo Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacijos architektūros ir urbanistikos ekspertų taryba, jį pavadinusi visiškai nelogiška ir absurdiška miesto investicija. Architektas Edmundas Andrijauskas tada tikino, kad dabartinėje aikštelėje galima įrengti dar apie 30 vietų automobiliams statyti ir tai atsieitų apie 150-200 tūkst. eurų. Taip viena papildoma vieta atsieitų apie 6000 eurų, kai papildomos vietos daugiaaukščiame garaže kaina siektų apie 66 000 eurų.
Nors buvo priimtas politinis sprendimas atidėti tokio projekto realizavimą, kartu buvo nuspręsta, jog projektavimo darbai turi būti užbaigti. Už juos bendrovei „Eksploit” sumokėti 24 805 eurai.
„Pirmasis prioritetas yra požeminė automobilių stovėjimo aikštelė po Atgimimo aikšte. 2025-2027 metų planuose yra numatyta realizuoti daugiaaukštės stovėjimo aikštelės projektą Pilies gatvėje, ties Vakarų Baltijos laivų statykla. Jei būtų poreikis, prie Bangų gatvės garažo projekto būtų sugrįžta ne anksčiau kaip 2028 metais”, – pernai vidurvasarį „Atvirai Klaipėdai” kalbėjo Savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis po pasitarimo su projektuotojais.
Visgi savivaldybė nusprendė pradėti ieškoti tokio objekto statybininkų. Konkurso sąlygose nurodoma, kad iš viso šiame objekte tilps 140 automobilių: dalis vietų bus įrengta antžeminėje aikštelėje.
Projekte nurodyta, jog bus statoma 100 vietų nauja daugiaaukštė automobilių saugykla su „vienu požeminiu aukštu, trimis antžeminiais aukštais bei eksploatuojamu stogu”. Pirmajame aukšte bus „dviračių saugykla su 13 automobilių stovėjimo vietų”. Pastato bendrasis plotas – 2927,1 kv. m.
Konkursą laimėję statybininkai turės daugiaaukštį garažą Bangų gatvėje pastatyti per 26 mėnesius. Tiekėjų pasiūlymų kainos negali viršyti 3,6 mln. Eur su pridėtinės vertės mokesčiu.
Garažo statybos vietose esantys medžiai bus kertami, nauji atsodinami kitose vietose.
Dėl šios statybos į kitą vietą bus perkelta aplinkos oro kokybės tyrimų stoties įranga, kurios duomenys nuolat konstatuoja gerokai padidintą oro taršą.
Paklaustas, kodėl per pusmetį pasikeitė savivaldybės pozicija, G. Neniškis sakė, kad tai yra susiję su buvusios „Švyturio” alaus daryklos konversija. Esą investuotojai paprašė paspartinti garažo statybą, nes sumanytiems projektams įgyvendinti stinga vietų automobiliams statyti.
Pernai vasarį „Švyturys-Utenos alus“ jai priklausantį nekilnojamąjį turtą, esantį Bangų g. 2, pardavė ir paskelbė, kad naujieji investuotojai toliau vystys sumanytą projektą čia įkurti daugiafunkcinį centrą. Pastatus įsigijo bendrovė „Techfabrikas“.
Buvusios „Švyturio“ alaus gamyklos patalpose už 10 mln. eurų numatoma įkurti 15 tūkst. kv. m dydžio erdvę „Tech Zity“. Joje planuojama įrengti 370 privačių modernių ofisų, 30 vietų „co-working“ erdvę, „co-living“ erdvę 20-čiai žmonių, tris konferencijų sales, kurių vienoje bus net 650 vietų, bei 52 modernus loftus ir vieną išskirtinį „penthouse” tipo loftą. Naujose erdvėse taip pat planuojami restoranai, sporto centras. Sovietinių alaus gamyklos pastatų pertvarkymas jau vyksta – šiuo metu demontuotojamos nereikalingos konstrukcijos. Pernai vasarą skelbta, kad projektą tikimasi užbaigti 2022-ųjų gale.
Toks garažas būtų reikalingas ir prasmingas tik tuo atveju, jeigu mašinos parkavimas jame būtų nemokamas. Kodėl? Ogi todėl, kad visas senamiestis ir aplinkinės teritorijos yra apmokestintos gana aukštais tarifais, siekiant „nukrauti” centrinę miesto dalį nuo automobilių. Bent kažkaip taip aiškina parkavimo mokesčio sumanytojai, nors galėčiau spėti, kad yra ir kitokių, ne tokių gražių, tikslų. Tokiu atveju, jeigu tie daugiaaukščiai garažai būtų nemokami, atvažiavusiam senamiesčio lankytojui atsirastų visiškai priimtina alternatyva: arba važiuoti į senamiesčio gatveles ar aikšteles ir ten brangiai mokėti už praleistas minutes, arba palikti mašiną garaže nemokamai, tačiau nelabai toli ir po centrinę dalį vaikščioti pėsčiomis (o gal paspirtukais, riedžiais ar dar kažkuo…). Tai būtų visiškai nebloga, dabar madinga darnaus judumo interpretacija, ir finansiškai neskausminga, ir netarši. Kadangi joks investitorius nedays nieko, jeigu jam tai neapsimokės, taigi savivaldybei pasiūlymas – statybas finansuoti iš surinktų parkavimo pinigų, kiek truks, pridurti iš įvairių darnaus judumo, taršos mažinimo ir kitų projektų.
🙂
O ką, negalima? Kažkas sakė, kad svajonės pildosi.
Apmokestinus mieste visur automobiliu parkavima ,visai beprasmis statinys.
Pagerė alaus fabrike ir nutarė, ko nestatyti jei pinigų pilnos kišenės !
O kada Valdžia valys šaligatvius nuo šiukšlių, purvo, žvyro? Kada bus švaru piestiesiams po kojų ir akyse, nežiūrint į tai žiema, pavasaris, vasara ar ruduo?
ambicingas kvailys ( Budinas) ėmėsi organizuoti ir pasidarė projektą kuris nesprendžia jokios parkavimo vietų problemos, kitas berazumis ( Neniškis) imsis projektą realizuoti, bet tiems automobiliams vietų parkuotis naujame parkinge bus tiek pat kiek dabar yra aikštelėje. Tik , bus vėjais išleisti min 3mln., iškirsti esami medžiai ir neišspęsta jokia problema. Ir tai tik sėkmės atveju, nes projekto kaina kelia rimtų abejonių projekto kokybei ir rengusių specų kvalifikacijai. Ar tai buvo labdara? Kitas daug įdomesnis klausimas, kodėl tam šauniam „Techfabrikas“ miesto biudžetas turi statyti parkingus ir kodėl jie to nedaro kaip visi patys savame sklype ir už savo pinigus ? Taip kaip liepia teisės aktai. Tai gal lai statosi nors čia, Bangų2, patys ir už savus ir plius dar pora aukštų po žeme? Iš miesto pusės jau vien tik žemės sklypo suteikimas ( +projektas) būtų labai karališka labdara. Ar Klaipėdoje jau įstatymai nebegalioja ir šaunieji verslininkai statysis savo bizniams viešbučius ( Victoria), apartamentus prekybai ( Techfabrikas) , o mes vietoje darželių ir mokyklų finansuosime jiems parkingus? Ar tai taikoma jau visiems Klaipėdos verslininkams?
Labai geras metas pinigų įsisauvintojams- kol visų dėmesys į karą Ukrainoje, niekšeliai skuba mūsų pinigus įsisauvinti niekam nereikalingiems, auksiniams jų kišenėms projektams. Ir dar skubiai.
Pritariu!