Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2018-08-10 |
Nuo pavasario individualių namų savininkų bendrijos „Smeltė“ pirmininko pareigas pradėjęs eiti Tadas Baltuonis bando judinti įsisenėjusias šio kvartalo problemas. Viena iš jų – palei gyvenvietę einančio geležinkelio keliami nepatogumai.
„Lietuvos geležinkelių” atstovai teigia, kad gyvenimo komfortą turinčios padidinti investicijos yra planuojamos ir čia, tačiau jų laukti gali tekti iki 2023-ųjų.
T. Baltuonio teigimu, palei Minijos gatvę ir Smeltės kvartalą einančiu geležinkeliu traukiniai per parą viena kryptimi važiuoja mažiausiai 6 kartus, o vėliau ir tiek pat kartų grįžtą į „Draugystės” stotį. Jei būna didesni srautai, susidaro ir 24 reisai per parą.
Jie per čia veža krovinius ir į Birių krovinių terminalą, kuris šiemet tapo didžiausia uosto kompanija pagal krovos apimtis. Liepa buvo skelbta, kad čia per metus aptarnaujamas ir didžiausias vagonų skaičius uoste – per 140 tūkst. vienetų.
Pasak T. Baltuonio, toks traukinių srautas kelia ne tik nepatogumų dėl to, kad gana dažnai uždaroma pervaža per Nendrių gatvę, kuri yra pagrindinis įvažiavimo kelias į kvartalą, bet ir dėl traukinių keliamo triukšmo.
„Lietuvos geležinkeliai” dar 2014 metais planavo čia įrengti garso slopinimo sieneles, bet jų kaip nėra, taip nėra”, – teigė T. Baltuonis.
„Lietuvos geležinkelių” Komunikacijos departamento atstovas Tadas Valančius akcentavo, kad Klaipėdos miesto savivaldybės triukšmo prevencijos veiksmų plane 2014-2018 metams triukšmo užtvarų įrengimas Smeltės kvartale nebuvo numatytas.
„Atidžiai peržiūrėjome visą turimą informaciją, tačiau laiškų ar protokolų apie tai, kad bendruomenei buvo pristatyti, pažadėti triukšmo užtvarų projektai, nėra. Jeigu bendruomenės atstovai turi išlikusius rašytinius dokumentus apie triukšmo sienelių įrengimą, prašysime kartu juos išnagrinėti”, – teigė jis.
Pasak T. Valančiaus, apsaugos nuo triukšmo priemonės (triukšmo užtvaros ir besandūriai bėgiai) Smeltės kvartale yra numatytos rengiamoje „Draugystės“ stoties geležinkelio kelio išvystymo galimybių studijoje. Jos būtų įrengiamos atliekant šio apie 6 km ilgio ruožo rekonstravimą ir plėtrą. „Atsižvelgiant į šio investicinio projekto sudėtingumą ir investicijas”, statybos darbai planuojami pradėti nuo 2023 m.
„Negalime būti tikri dėl bendravimo ir bendradarbiavimo su bendruomenėmis, kuris vyko iki šiol, tačiau naujoji „Lietuvos geležinkelių“ infrastruktūros vadovų komanda poveikį aplinkai išskyrė vienu svarbiausių prioritetų. Todėl su bendruomenėmis bendraujame betarpiškai, inicijuojame patys ir vykstame į susitikimus tiek su bendruomenės nariais, tiek savivaldybės atstovais, tiek institucijomis. Tai darysime ir toliau. Mūsų tikslas yra suteikti ir nuolat atnaujinti informaciją, kartu ieškoti sprendimų – tiek trumpalaikių, tiek ilgalaikių. Ne visi projektai dėl sudėtingų pirkimų, derinimo, papildomo finansavimo gavimo procedūrų vyksta taip sparčiai kaip norėtume. Ypač tokie projektai, kaip garso užtvarų įrengimas, kurių kaštai siekia daugiau kaip 2-3 milijonus eurų. Tačiau visi turime bendrą tikslą ir jo konstruktyvaus bendradarbiavimo keliu siekti yra paprasčiau”, – atsakydamas į „Atviros Klaipėdos” klausimus rašė T. Valančius.
INFORMACIJA
„Lietuvos geležinkeliai“ liepos pabaigoje pranešė Klaipėdai parengę ir pateikę specialų priemonių planą, kurį įgyvendinus mieste esą gerokai mažės traukinių keliamas triukšmas. Tarp tokių priemonių minimas Anglinės kelyno rekonstravimo projektas, kuris sumažins pro Klaipėdos geležinkelio stotį riedančių sąstatų skaičių. Iki 2019 m. Klaipėdos mieste bus keičiami iešmai, jų sutvirtinimai. Rengiamasi ir triukšmo sienelių įrengimui. Dariaus ir Girėno, Stadiono, Smilties Pylimo, Geležinkelio gatvėse nuo triukšmo papildomai saugos specialios 3-6 m aukščio užtvaros, kurių bendras ilgis siektų iki 1250 m. Preliminariai vertinama, kad šios priemonės įrengimas kainuos daugiau kaip 2 mln. Eur.
Parašykite komentarą