Johanas Zembrickis

Sovietmečio užmojai: norėta nugriauti ir rotušę

Išskirtinį Klaipėdos statinį – Danės gatvėje stovinčią rotušę, kurioje XIX amžiaus pradžioje gyveno Prūsijos karalius ir karalienė, praėjusio amžiaus aštuntajame dešimtmetyje galėjo ištikti toks pat likimas, kaip ir kaimynystėje stovėjusią senąją gaisrinę. Šį pastatą...

75-metį Biržos tiltas pasitiko neįgalus

Rugpjūčio 1-ąją sukanka 75-eri metai, kai tuometinis Klaipėdos miesto vykdomasis komitetas patvirtino atsitraukiančių Vermachto dalinių susprogdinto Biržos tilto atstatymo projektą. Šios sukakties proga „Atvira Klaipėda“ ciklo „Klaipėda: unikali urbanistinė istorija“...

Prekybos uostas: nukirtęs šimtametį kelią į Melnragę, prarijęs Vitę

Birželio 28-ąją sukanka 75 metai, kai TSRS Jūrų laivyno liaudies komisariatas priėmė nutarimą įsteigti Klaipėdos jūrų prekybos uostą. Tai – vienas iš svarbiausių sprendimų, itin pakeitusių Klaipėdos veidą. Prekybos uostas nutraukė nuo XVIII a. buvusį tiesiausią kelią...

Pradingę Klaipėdos architektūriniai akcentai: birža ir senasis paštas

„Atvira Klaipėda” padedant Klaipėdos apskrities viešosios I. Simonaitytės bibliotekos valdomam unikaliam AdM archyvui leidžiasi į antrąją šio sezono kelionę laiku. Šįkart skaitytojams papasakosime apie per karą nukentėjusius ir vėliau nugriautus daugelį Klaipėdos...

Nuo turgavietės iki emocinio traukos taško

„Atvira Klaipėda” pradeda antrąją 2019-aisiais startavusio Klaipėdos miesto savivaldybės biudžeto lėšomis iš dalies projekto „Kelionė laiku Klaipėdos gatvėmis” dalį. Šiandieninėje kelionėje padedant Klaipėdos apskrities viešosios I. Simonaitytės bibliotekos valdomam...

Nuo bažnyčių iki silkių, saldainių ir apartamentų

Gegužės 22-ąją sukanka 75-eri metai, kai Klaipėdos miesto vykdomasis komitetas nusprendė ties Jono kalneliu ir Dangės upe stovėjusį saldainių ir šokolado fabriką „Lascha“ pervadinti į „Gegužės 1-ąją“ – senamiestyje ši pramoninė veikla buvo vykdoma dar šešis...

Herkaus Manto gatvės viadukams – 40

Šeštadienį sukanka lygiai 40 metų, kai valstybinė komisija leido naudoti naujus geležinkelio ir automobilio viadukus virš Herkaus Manto gatvės. Paskutinis Klaipėdos miesto savivaldybės biudžeto lėšomis iš dalies finansuojamo „Atviros Klaipėdos” projekto...

Ką patyrė Klaipėda I pasaulinio karo metu? II

„Atvira Klaipėda”, įgyvendindama Klaipėdos savivaldybės iš dalies remiamą projektą „Žvilgsnis į Klaipėdos krašto šimtmetį“, tęsia pasakojimus apie lemtinguosius XX a. įvykius ir asmenybes, nulėmusius, kad šiandien Klaipėdos kraštas yra neatskiriama Lietuvos dalis....

Ką patyrė Klaipėda I pasaulinio karo metu?

I pasaulinis karas Klaipėdai ne tik atnešė daugiau nei šimtą metų neregėtus realius karo veiksmus, po daugiau nei pusantro šimto metų miesto gatvėse vėl pasirodžiusią svetimą kariuomenę, bet ir nulėmė naujo darinio – Klaipėdos krašto atsiradimą. „Atvira Klaipėda”...

Su šaknimis išrautas angliškos Klaipėdos pėdsakas

Išskirtinis prieškario Klaipėdos architektūrinis akcentas – Vitės priemiestyje stovėjusi anglikonų bažnyčia – sugebėjusi išlikti per II pasaulinio karo audras, kaip ir kitos likimo sesės, neatsilaikė prieš naujųjų miesto šeimininkų pradėtą griovimo vajų....

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest