Julius Žukas

Dėl Klaipėdos – milijonai

Rimtos finansinės derybos, šnipų gaudynės, išskirtiniai svečiai, laivybos naujienos ir nauji politiniai paskyrimai. Tokiais įvykiais Klaipėdoje buvo turtingi 1923-1938 metų rudens mėnesiai. Apie juos ir vėl pasakoja ciklas „Tarpukario Klaipėdos kaleidoskopas”. Iš...

Klaipėdos energetikai – ir sukčiai, ir plėšikai

1923-1939 metų pavasariais vieninteliame Lietuvos uostamiestyje netrūkdavo ekonomikos, taip pat ir šešėlinės, naujienų. Būtent joms ir yra skirta eilinė ciklo „Tarpukario Klaipėdos” kaleidoskopas dalis. Verslų įkurtuvės, plėtra ir sunkumai 1924 m. dienraštis „Lietuva”...

Uoste – neregėta nelaimė

„Atvira Klaipėda” rašinių cikle „Tarpukario Klaipėdos kaleidoskopas” toliau pasakoja, kokie įvykiai Klaipėdos krašte nutiko kiekvienų metų pradžioje tarpukariu, kai jis buvo Lietuvos dalimi. Pirmaisiais metų mėnesiai anais laikais netrūko ir nelaimių, ir svarbių...

Iš traukinio iškrito jame pagimdytas kūdikis

Tarpukario lapkričio mėnesiai Klaipėdos krašte atnešė ne tik netektis, bet ir išskirtinį įvykį Kalotės geležinkelio stotyje – čia gimusi mergaitė tapo tikru laimės kūdikiu. Apie šiuos ir kitus to meto nutikimus toliau pasakoja rašinių ciklas „Tarpukario...

Liepų gatvė: nuo paukščių turgaus iki prezidentinės alėjos

„Atvira Klaipėda“ baigia projektą „Kelionės laiku Klaipėdos gatvėmis”, kurio metu Klaipėdos apskrities viešosios I. Simonaitytės bibliotekos valdomo AdM archyvo dėka buvo galima ne tik tekstu, bet ir vaizdais papasakoti, kaip dramatiškai per XX a. pasikeitė mūsų...

„Stop juostoje“ – kelionės po senąją Klaipėdą

LRT PLIUS laidos „Stop juosta“ maršrutai žiūrovus nukels į vokiškąją tarpukario Klaipėdą. Keturi maršrutai – uostas, architektūra, pramonė, švietimas. Pasak istorikų, tuomečiai klaipėdiečiai turėjo svarių priežasčių į lietuvius žiūrėti iš aukšto. Klaipėdos maršrutuose...

Uosto plėtra: statyti naują ar plėsti esamą?

Pasirodo, kad klausimas, kaip didinti Klaipėdos uosto pajėgumus – modernizuojant senąjį ar statant naują – suko galvą ne tik XXI a. pradžios Uosto direkcijai ir Susisiekimo ministerijai. Tokie planai buvo svarstomi ir 1925-ųjų spalį. Apie juos ir kitas...

Vaistinėse – kontrabandinė produkcija

Rugsėjo mėnesiais tarpukario Klaipėdoje buvo gausūs ir ekonominių naujienų, taip pat ir iš juodosios rinkos. Apie visas jas ir kitus išskirtinius to meto įvykius – dar viename „Atviros Klaipėdos“ rašinių cikle „Tarpukario Klaipėdos kaleidoskopas”. Emigruodavo ir...

Prekybos uostas: nukirtęs šimtametį kelią į Melnragę, prarijęs Vitę

Birželio 28-ąją sukanka 75 metai, kai TSRS Jūrų laivyno liaudies komisariatas priėmė nutarimą įsteigti Klaipėdos jūrų prekybos uostą. Tai – vienas iš svarbiausių sprendimų, itin pakeitusių Klaipėdos veidą. Prekybos uostas nutraukė nuo XVIII a. buvusį tiesiausią kelią...

Žvejybos uostas: nulėmęs miesto raidą

Birželio 15-ąją sukanka 75 metai, kai Klaipėdoje buvo įsteigtas Žvejybos uostas, galiausiai davęs pavadinimą ir šalia jo pradėtam statyti gyvenamajam rajonui. Tokio uosto nebeliko, o rajonas vis dar vadinamas Žvejybos uosto arba Rybportu.

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest